نوشته شده توسط : حسین کناره

 

گوگل ادوردز ( Google AdWords ) اين روزها به يكي از سرويس هاي محبوب گوگل تبديل شده است. به خصوص در كشور ما كه تمايل براي گرفتن جواب سريع و لحظه اي و صعود به صدر صفحات نخست جستجو، بيشتر از انجام خدمات اساسي و زمانبر مانندبهينه سازي سئوسايت است. در مقالات قبلي به طور مفصل در مورد ادوردز و نحوه كاركرد آن توضيحاتي داده شده است، در اين مقاله بيشتر سعي شده است به نكاتي اشاره شود كه متقاضيان سرويس ادوردز و بخشبازاريابي آنلاينشركت هاي فناوري اطلاعات از آنها بهره ببرند.
مقدمه:
گوگل ادوردز يك سرويسبازاريابي الكترونيكاست كه توسط شركت گوگل ارائه شده است. با استفاده از اين سرويس، تبليغ‌كنندگان براي راحت تر ديده شدن در صفحه نخست نمايش نتايج جستجو ( SERP ) سرمايه گذاري مي كنند. سيستم كاركرد با ادوردز به صورت مناقصه اي است. مجموعه شما با كمك گرفتن از تجارب و دانش يك تيمبازاريابي الكترونيك، تعدادي محدودي از واژه ها و يا عبارات را انتخاب مي كند و مبلغي را روي هر كدام ازين واژه ها سرمايه گذاري مي كند. در صورت موفقيت شما در رسيدن به بالاي صفحه نخست نتايج جستجو ( كه به فاكتورهاي متعددي نياز دارد ) به هدف خود رسيده ايد.
گوگل ادوردز ( Google AdWords ) اين روزها به يكي از سرويس هاي محبوب گوگل تبديل شده است. به خصوص در كشور ما كه تمايل براي گرفتن جواب سريع و لحظه اي و صعود به صدر صفحات نخست جستجو، بيشتر از انجام خدمات اساسي و زمانبر مانندبهينه سازي سئوسايت است. در مقالات قبلي به طور مفصل در مورد ادوردز و نحوه كاركرد آن توضيحاتي داده شده است، در اين مقاله بيشتر سعي شده است به نكاتي اشاره شود كه متقاضيان سرويس ادوردز و بخشبازاريابي آنلاينشركت هاي فناوري اطلاعات از آنها بهره ببرند.
نحوه نمايش تبليغات:
بخش بازاريابي براي رعايت حقوق مشتريان و ضمنا بالا بردن راندمان كار تبليغات و عملكرد حرفه اي خود، بايد نكات زير را براي نحوه نمايش تبليغات ادوردز در نظر بگيرند:
1- تاريخ نمايش تبليغات:
براي بالا بردن هر چه بيشتر ميزان بازدهي تبليغات، لازم است كه شركت هاي تبليغاتي در نظر داشته باشند كه تاريخ نمايش Ad يا همانتبليغات گوگلدر روزهاي كاري هفته ( غير از جمعه ) تنظيم شوند. در ضمن بسياري از شركت هاي خصوصي در روزهاي پنج شنبه نيز تعطيل هستند. انتخاب روزهاي نمايش تبليغات بايد به صورتي انجام شود كه سرمايه گذاري مشتريان بيهوده تلف نشود ( كليك روي لينك تبليغاتي آن ها و تماس با آن ها در روزهايي صورت گيرد كه فردي در دفتر مشتري براي جوابگويي حاضر باشد. ) همچنين در ايام تعطيلات رسمي سال مثل عيد نوروز نمايش يا عدم نمايش تبليغات ادوردز بايد از قبل با مشتريان هماهنگ شده باشد.
2- زمان نمايش تبليغات:
براي بالا بردن هر چه بيشتر ميزان بازدهي تبليغات، همچنين لازم است كه شركت هاي تبليغاتي در نظر داشته باشند كه زمان نمايش Ad يا همانتبليغات گوگلبر اساس ساعات كاري شركت هاي طرف قراردادتبليغات اينترنتيتنظيم شوند. انتخاب ساعات هماهنگ با ساعات كاري باعث استفاده بهينه از هزينه تبليغات و بالا رفتن بازده آن مي شود و از هدر رفتن هزينه تبليغات جلوگيري مي كند. انتخاب تاريخ و زمان نمايشتبليغات در گوگلادوردز پس از انتخابكمپين تبليغاتيمورد نظر و از قسمت Ad schedule انجام مي شود.
نكته مهم ديگر در انتخاب زمان نمايش تبليغات اين است كه شركت هاي تبليغاتي بايد زمان نمايش تبليغات را بر اساس وقت محلي كشورمان تبديل كنند، زيرا به خاطر محدوديت هايي كه گوگل در حال حاضر براي كشورمان ايجاد كرده است، امكان تنظيم زمان بر اساس وقت محلي ايران وجود ندارد. در ضمن شركت هايتبليغات اينترنتيبايد در نظر داشته باشند كه در زمان ثبت نام در گوگل ادوردز امكان انتخاب محدوده زماني محيا مي باشد و پس از آن تغيير محدوده زماني در ادوردز تنها از طريق مكاتبه با پشتيباني ادوردز گوگل و به سختي و براي يك بار امكان پذير است.
3- نحوه جستجو شدن تبليغات:
سرويس ادوردز به صورت پيش فرض از روش Broad Match، براي جستجو شدن و نمايش داده شدن هرچه بيشتر تبليغات به كاربران استفاده مي كند و تبليغات را به صورت كلي نمايش مي دهد. اين روش به نوعي "انطباق گسترده" عبارات جستجو شده توسط كاربران باكلمات كليديانتخاب شده توسط انجام دهندگان تبليغات آنلاين است و پركاربرترين روش انتخابي بين انجام دهندگان تبليغات آنلاين است.
روش ديگر Phrase Match است كه تا حدي شبيه به روش Broad Match است با اين تفاوت كه كنترل شده تر مي باشد و لازم است كه "انطباق عبارت" صورت گيرد. مثلا اگر عبارت "استخر سرپوشيده" براي تبليغات انتخاب شود، كاربراني كه عبارت "تخفيف استخر سرپوشيده" را جستجو مي كنند تبليغ را خواهند ديد، اما كاربراني كه عبارت " تجهيزات استخر سرپوشيده" را جستجو مي كنند قادر به ديدن تبليغ نخواهند بود.
روش آخر كه كمتر به كار مي رود Exact match يا "تطابق عيني" است كه در آن كاربر تنها در صورتي تبليغ را خواهد ديد كه عين عبارت وكلمات كليديآن را در موتور جستجو تايپ كند و ترتيب وارد كردن كلمات نيز اهميت دارد.
جمع بندي:
ماندن در صدر نتايج جستجو به رقيبان نيز بستگي دارد. زماني گوگل شروع به برداشت از حساب شما مي كند كه كاربران روي لينك يا همان آدرس اينترنتي سايت شما كليك كنند. روش برداشت از حساب شما در ادوردز همان پرداخت به ازاي كليك است ( Pay Per Click ) يا .( PPC ) به فرض شركت شما در زمينهطراحي وبسايتكار مي كند. به فرض شما كلماتطراحي سايتوطراحي وبسايترا در ادوردز انتخاب كرده ايد. اينكلمات كليديبا اين كه از لحاظ ساختار بسيار شبيه هم هستند، اما مي توانند تاثير كاملا مختلفي را در نتيجه گيري شما بگذارند.



:: برچسب‌ها: کلمات کلیدی , گوگل ادوردز , ادوردز , سئو , بازاریابی آنلاین ,
:: بازدید از این مطلب : 82
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 1 آذر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسین کناره

 

سه اصل نور، سطح و حركت، كليدهاي فهميدن روش حركت اشيا و در ارتباط بودن اشيا در فضا هستند. نورپردازي واقعي شكاف ها را مشخص مي كند و فضاها را تقسيم مي كند. همچنين قسمت هايي را كه حركت مي كنند به ما نشان مي دهد. درتوليد اپليكيشن موبايلاين موارد رعايت مي شوند. گوگل نيز درطراحي اپليكيشن موبايلاز آنها استفاده كرده است.
مقدمه:
طراحي متريال نوعي زبان ديداري است كه دستورهاي طراحي كلاسيك را با خلاقيت و تكنولوژي روز تركيب مي كند. سطوح و لبه ها در طراحي متريال آن طور كه در واقعيت وجود دارند به نظر مي رسند. استفاده از ويژگي هاي لمسي معمول به كاربر براي درك كارايي كمك مي كند. سه اصل نور، سطح و حركت، كليدهاي فهميدن روش حركت اشيا و در ارتباط بودن اشيا در فضا هستند. نورپردازي واقعي شكاف ها را مشخص مي كند و فضاها را تقسيم مي كند. همچنين قسمت هايي را كه حركت مي كنند به ما نشان مي دهد. درتوليد اپليكيشن موبايلاين موارد رعايت مي شوند. گوگل نيز درطراحي اپليكيشن موبايلاز آنها استفاده كرده است.
بخش هايي عمومي از طراحي متريال:
به طور كلي شما مي توانيد طراحي متريال را در دو بخش خلاصه كنيد: 1- مواد و عناصر طراحي. 2- حركت ها و انيميشن ها مواد و عناصر.
طراحي اين مواد زمينه طراحي ما را فراهم مي كنند به طوري كه سطوح و لبه هاي اشيا در طراحي متريال براي ما نشانه هايي بصري را ايجاد مي كنند. اكنون مي خواهيم اين نوع طراحي را با زندگي واقعي مقايسه كنيم. ما ابعاد يك اتاق را به خاطر وجود ديوار ها مي توانيم درك كنيم و همچنين چيدمان يك اتاق درك ما را نسبت به آن اتاق شكل مي دهد. مثلاً شما به وضوح مي توانيد تفاوت بين آشپزخانه و اتاق نشيمن را درك كنيد. اين همان اصلي است كه در طراحي متريال به كار مي رود. تركيب طراحي و محتوا، بافت طراحي را در فضاي ديجيتالي براي كاربر همانند ديوار هاي فيزيكي و چيدمان اتاق ايجاد مي كنند. اكنون كاربر درك بهتري از رابط كاربري دارد چون زبان متريال بافت كاملي را از طراحي رابط ايجاد كرده است.
توضيح تصوير:
كارت ها طراحي بافت ها را به خوبي نشان مي دهند و آن ها عنصري هستند كه در اين طراحي بسيار از آن ها استفاده شده است. يك كارت محتواي خود را به خوبي با داشتن تعامل با ديگر كارت ها، در خود به نمايش مي گذارد .مفهوم حركت ها در طراحي متريال شرحي همانند موضوع قبلي دارد. اين حركت ها از طريق به جريان در آوردن اجزاي اپليكيشن، بافت طراحي را فراهم مي‌كنند و با توجه به اين كه انيميشن ها در همه جا وجود دارند، هيچ گاه كاربر احساس توقف در محتوا نمي كند. هيچ مانعي مانند تناقض در طراحي يا منوهاي ناوبري گيج كننده در اين نوع طراحي وجود ندارد.
اينجا اين سوال پيش مي آيد كه دقيقاً فعاليت اين حركت ها بر چه اساسي انجام مي گيرد؟ پاسخ اين سوال با آوردن يك مثال قابل توضيح است؛ در صفحه اصلي ليستي از كارت ها وجود دارد كه با انتخاب يكي از كارت ها محتواي آن كارت به جاي آن كه به اندازه يك كارت در صفحه قرار گيرد به اندازه طول و عرض صفحه گسترش مي يابد.
در اين قسمت به خوبي مي توانيد كار مواد و حركت ها را در طراحي درك كنيد. در اين بخش كارت به مانند ماده در طراحي است. هنگامي كه كاربر در تعامل با آن قرار مي گيرد، محتواي آن براي نمايش بيشتر با حركت در صفحه گسترش مي يابد. اين ها پيوستگي كار را براي كاربر فراهم مي كنند تا ببيند كه ورودي آن ها چگونه رابط كاربري را تحت تاثير قرار مي دهند.
رنگ ها:
رنگ ها همچون اندازه، براي طراحان اهميت دارند. بخش زيادي از تاثير در احساس و ظاهر طراحي مربوط به اين بخش است در عين حالي كه با خود بار رواني براي كاربر ايجاد مي كنند. رنگ ها مي توانند اين احساس را به وجود آورند كه اين طراحي قابل اعتماد يا هيجان انگيز يا علمي و ... است. در طراحي متريال ما به يك پالت رنگ گسترده دسترسي داريم كه مي توانيم به وسيله آن پايهطراحي اپليكيشن موبايلرا ايجاد كنيم.
جمع بندي:
موارد اصلي طراحي (قابل چاپ) شامل متن، فضا، مقياس، رنگ و استفاده از تصاوير مناسب و مربوط براي راهنمايي بيشتر بيننده است. كاري كه موارد فوق انجام مي دهند بيشتر از راضي نگه داشتن نگاه مخاطب است. اين اصول تمركز و يك روند مفهومي را انتقال مي دهند. رنگ آميزي هاي حساب شده، تايپ با اندازه هاي بالا و فضاي سفيدي كه از قصد قرار داده مي شود، رابطه اي بين متن و گرافيك ايجاد مي كند. اين رابطه باعث جذب بيشتر مخاطب هنگام استفاده مي شود. رنگ ها ميتوانند اين احساس را به وجود آورند كه طراحي هيجان انگيز ياعلمي و … است. گوگل در طراحي متريال يك پالت رنگ گسترده را هم معرفي كرده كه مي توانيد به وسيله آنطراحي اپليكيشن موبايلياطراحي سايتخود را پايه ريزي كنيد.



:: برچسب‌ها: توليد اپليكيشن موبايل , طراحي اپليكيشن موبايل , طراحي سايت , طراحي متريال , گوگل متریال دیزاین ,
:: بازدید از این مطلب : 73
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسین کناره

 

مسافران معمولا با گزينه هاي زيادي از انواع رزرو آنلاين وسيله حمل و نقل،رزرواسيون آنلاينهتل، مقاصد و جاذبه ها روبرو هستند. آن ها مي توانند با جستجو در اينترنت و يا با استفاده ازوب سرويس هاي گردشگرياطلاعات مورد نياز را جمع آوري كنند و يا از خدمات آژانس هاي مسافرتي استفاده كنند.
آژانس هاي مسافرتي چيست؟
نقش آژانس هاي مسافرتي به عنوان يك واسطه مي باشد كه به صورت شخصي و يا تجاري بخش هاي گوناگون صنعت گردشگري را به مشتريان ارائه مي كنند. به طور كلي در اصطلاحات بازاريابي مي توان گفت كه آژانس هاي مسافرتي عامل واسطه اي هستند كه از طرف مشتري،+ مقدمات لازم را براي سفر به وسيله عرضه كنندگان سفر (هتل ها، خطوط هوايي با استفاده ازسيستم رزرواسيونآنـلاين) فراهم آورده و در ازاي آن از عرضه كنندگان كميسيون و از مشتريان حق الزحمه دريافت مي كنند.
مسافران معمولا با گزينه هاي زيادي از انواعرزرواسيون آنلاينوسيله حمل و نقل،رزرواسيون آنلاينهتل، مقاصد و جاذبه ها روبرو هستند. آن ها مي توانند با جستجو در اينترنت و يا با استفاده ازوب سرويس هاي گردشگرياطلاعات مورد نياز را جمع آوري كنند و يا از خدمات آژانس هاي مسافرتي استفاده كنند.
وظايف آژانس هاي مسافرتي:
آژانس هاي مسافرتي در واقع در زمان بندي برنامه ها، مسيريابي، اقامت، امور ارزي و قيمت ها، قوانين و مقررات، شناخت مقصدها و ساير جنبه هاي مسافرت و فرصت هاي سفر تخصص و مهارت دارند. در كل مي توان آژانس هاي مسافرتي را متخصص و مشاوري دانست كه مي تواند در زمان و پول مشتري صرفه جويي كند.
نكاتي در مورد آژانس هاي مسافرتي:
امروز با گسترش خدمات آنلاين و استفاده همگاني از آن، امكان استفاده از قابليت هايرزرواسيون آنلاينمجموعه هاي گردشگري وجود دارد. اينترنت مي تواند ابزار قدرتمندي در دست مشتريان باشد، اينترنت اين امكان را مي دهد كه مشتري سوالات خود درباره مقصد را در اين فضا جستجو كند. اما ذكر اين نكته مهم است كه مشتري بايد دقيقا بداند كه چه چيزي را و به چه نحوه اي جستجو كرده تا به نتيجه مطلوب برسد. از اين رو آژانس هاي مسافرتي در زمانطراحي سايتخود بايد نهايت دقت و وسواس را در نظر بگيرند تا مخاطبينشان دچار سردرگمي نشوند.طـراحي سـايت آژانـس هاي گردشگريامري كاملا تخصصي است كه مجموعه ايـده پرداز سالها تجربه در اين امر دارد و نگاهي گذرا به ليست مشتريان ايده پرداز در زمينه گردشگري گواهي بر اين گفته است.
آژانس هاي مسافرتي، توزيع كنندگان پيشتاز خدمات و محصولات گردشگري هستند و مشتريان همچنان به آژانس هاي مسافرتي براي كسب اطلاعات سفر، برنامه ريزي، ذخيره كردن مكان و رزرو و تهيه بليط وابسته اند، زيرا آژانس ها مي توانند خدمات ارزشمندي را ارائه كنند.
انواع آژانس هاي مسافرتي ايراني به دسته "الف"، "ب" و "پ" تقسيم مي شوند:
دفاتر خدمات مسافرتي داراي مجوز بند الف:
دفاتر داراي مجوز بند الف داراي عنوان آژانس هاي هواپيمايي مي باشند و وظيفه شان ذخيره و صدور بليت است.
دفاتر بند الف از نظر وظيفه به دو بخش تقسيم مي شوند:
  • صدور بليت پروازهاي داخلي
  • صدور بليت پروازهاي خارجي
در اين دفاتر ذخيره و صدور بليت هاي ديگر وسايل حمل و نقل همانند اتوبوس نيز صورت مي پذيرد.
اين آژانس ها تحت نظارت مستقيم سازمان هواپيمايي كشوري هستند.
دفاتر خدمات مسافرتي داراي مجوز بند ب:
اين گونه دفاتر خدماتي به عنوان فروشندگان، برنامه ريزان و مجريان تورها ايفاي نقش مي كنند.
تور داخلي : تورهاي يك روزه زميني داخلي و تورهاي زميني يا هوايي چند روزه مثل: كيش، قشم
تور خارجي : تورهاي خارج از كشور مانند: تور هاي دبي، تركيه
تور ورودي : تورهاي مسافراني كه از خارج به ايران مي آيند.
اخذ ويزا
اين آژانس ها تحت نظارت مستقيم سازمان ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري هستند.
دفاتر خدمات مسافرتي داراي مجوز بند پ:
اين گونه از دفاتر خدماتي وظيفه برگزاري انواع تورهاي زيارتي را دارند. مانند: تورهاي حج، زيارتي و ... لازم به ذكر است كه اين دفاتر حق برگزاري تورهاي غير زيارتي را ندارند. اين آژانس ها تحت نظارت مستقيم سازمان حج و زيارت هستند. نكته مهم در مورد انواع آژانس ها : دفاترخدمات مسافرتي هريك مي توانند به صورت مجزا يكي از اين مجوز ها و يا تركيبي از آن ها را داشته باشد. اگر آژانس چند مجوز داشته باشد به صورت همزمان تحت نظارت مستقيم سازمان هاي مسئول قرار مي گيرد.



:: برچسب‌ها: رزرواسيون آنلاين , وب سرويس هاي گردشگري , طراحي سايت , طـراحي سـايت آژانـس هاي گردشگري , رزرواسيون آنلاين هتل ,
:: بازدید از این مطلب : 62
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسین کناره

 

درطراحي سايتآژانس هاي گردشگري و طراحياپليكيشن آژانس مسافرتيوجود دانشنامه گردشگري جز مهم ترين اركان مي باشد. اين بخش شامل اطلاعات مناسب و به روزي است كه به گردشگر كمك مي كند كه ديد وسيع تري از سفر و مقصد خود پيدا كند.
در گردشگري مانند هر صنعت ديگري عواملي مهم وجود دارد كه توجه به آنها براي ادامه حيات اين صنعت درآمدزا بسيار ضروري به نظر مي رسد . توجه به اين عوامل مهم توسعه صنعت گردشگري را به دنبال دارد. ميزان موفقيت در توسعه گردشگري نيز تابعي از كيفيت و نحوه دخالت عوامل موثر گوناگون است كه در حقيقت همان اركان گردشگري محسوب مي شوند . باطـراحي سايت گردشگريمناسب بر مبناي اصولبهينه سازي سئودر راستايافزايش رنكمي توان گام بلندي در جذب گردشگران برداشت.
اركان صنعت گردشگري
اركان صنعت گردشگري كه نقش به سزايي در موفقيت اين صنعت دارند عبارتند از: جاذبه هاي گردشگري و تسهيلات و خدمات گردشگري كه در ادامه مختصر به هر كدام از آنها اشاره مي شود:
جاذبه هاي گردشگري
هر پديده يا عامل انگيزشي كه جذابيتي در مقصد ايجاد كند و منجر به مسافرت فرد يا افرادي از نقاط مختلف به مقصد گردشگري شود، جاذبه ناميده مي شود . جاذبه ها در گردشگري به دو دسته جاذبه هاي طبيعي و جاذبه هاي فرهنگي تقسيم مي شوند كه هر كدام از اين انواع طيف متنوع و گوناگوني از پديده ها را به خود اختصاص مي دهند. جاذبه هاي طبيعي جاذبه هايي را شامل مي شوند كه انسان دخالتي در ايجاد آنها ندارد اما جاذبه هاي فرهنگي با تفكرات انساني و در نتيجه ي تلاش انسان ها به وجود آمده اند .
وجود جاذبه ها مهم ترين دلايل مسافرت مردم به يك مقصد خاص است . جاذبه هاي گردشگري به عنوان عامل جذب و با توجه به ويژگي هاي خاصي كه دارند، مي توانند گردشگران را از نقاط مختلف و سرزمين هاي دور به سمت خود بكشانند . هر چقدر جاذبه گردشگري متنوع تر، منحصر بفرد تر و جذاب تر باشد، ازقدرت كشش بالاتري برخوردار خواهد بود و در نتيجه حوزه نفوذ وسيع تري خواهند داشت . اهميت جاذبه ها به حدي است كه وجود امكانات اقامتي و پذيرايي، فروشگاه هاي خريد سوغاتي و صنايع دستي نيز به وجود آنها بستگي دارد. ممكن است در يك محل فقط يك جاذبه يا مجموعه اي از جاذبه ها وجود داشته باشد اما در هر صورت شناخت رابطه ي بين انواع جاذبه هاي مختلف يكي از مهم ترين مراحل توسعه گردشگري است .
جاذبه هاي گردشگري با توجه به تنوع، منحصر به فرد بودن، درجه اعتبار و سنديت، ارتباط و مجاورت با ساير جاذبه ها، در دسترس بودن، زنده بودن و موقعيت استقرار ، داراي اهميت و ميزان كشش پذيري متفاوتي هستند كه مي تواند انگيزه سفر را در گردشگران مختلف تقويت كند. بنابراين ويژگي ها و جذابيت ها برنامه ريزان را در انتخاب بازارهاي هدف، پاسخگويي به تقاضاي موجود و برنامه ريزي براي توسعه گردشگري در آينده ياري خواهد كرد.
درطراحي سايتهاي گردشگري معرفي كامل جاذبه هاي گردشگري در قسمت دانشنامه توريستي امري فوق العاده ضروري است.
تسهيلات و خدمات گردشگري
تسهيلات و خدمات گردشگري به مجموعه تاسيسات و تجهيزات مربوط به حمل و نقل ، اقامت، پذيرايي، تفريح و خدمات جنبي مربوط به گردشگري گفته مي شود. در همين راستا انواع تاسيسات در زير دسته بندي شده اند :
تاسيسات اقامتي عبارتند از: هتل ها و مهمانخانه ها، اردوگاه هاي گردشگري، پانسيون ها و متل ها .
تاسيسات پذيرايي عبارتند از: دكه هاي اغذيه فروشي، كافه ها و نظاير اينها.
تاسيسات تفريحي عبارتند از: پاركها، استخرهاي شنا، پيستهاي ورزشي و نظاير آنها.
صنعت گردشگري به ارائه خدمات مي پردازند. اين خدمات پمپ هاي بنزين، تعميرگاه هاي اتومبيل، فرودگاه، راه آهن، ترمينال هاي مسافربري ، بانك ها ، مركز مراقبت هاي ايمني و بسياري ديگر از خدمات جانبي مورد نياز را در بر مي گيرد .
دسترسي ها ( زميني، هوايي، دريايي )، آب آشاميدني و تاسيسات فاضلاب، خدمات بهداشتي و فوريت هاي پزشكي، تامين انواع انرژي و ارتباطات ( سيستم مخابرات ، پست، اينترنت ) در حوزه زيرساخت ها قرار مي گيرند و در توسعه گردشگري نقش ويژه اي دارند.
بنابراين وجود جاذبه هاي گردشگري در يك منطقه شرط لازم براي فعاليت هاي مربوط به آن مي باشد، اما كافي نيست. شرط كافي آن وجود تاسيسات و خدمات رفاهي و همچنين وجود سيستم حمل و نقل و شبكه راه هاي استاندارد است كه بتواند نيازهاي مسافران را در حد مطلوب برآورده سازد.
وجود اطلاعات مذكور در دانشنامه گردشگري سايت يا اپليكيشن آژانس هاي مسافرتي بسيار مهم مي باشند.
جمع بندي
درطراحي سايتآژاانس هاي گردشگري و طراحياپليكيشن آژانس مسافرتيوجود دانشنامه گردشگري جز مهم ترين اركان مي باشد. اين بخش شامل اطلاعات مناسب و به روزي است كه به گردشگر كمك مي كند كه ديد وسيع تري از سفر و مقصد خود پيدا كند. همچنين در دانشنامه گردشگري مواردي همچون قوانين خاص يك شهر يا كشور در فصول خاص سال براي مسافرت نيز بايد ذكر شوند تا توريست با رعايت آن ها به مشكل خاصي برخورد نكند. همه موارد مذكور از طريق طراحي وتـوليد اپليكيشن گردشگرينيز ممكن مي شود.



:: برچسب‌ها: طراحي سايت , اپليكيشن آژانس مسافرتي , طـراحي سايت گردشگري , بهينه سازي سئو , افزايش رنك ,
:: بازدید از این مطلب : 54
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسین کناره

 

آژانس هاي مسافرتي بايد قبل از ورود مسافران نسبت به احتياجات و درخواست هاي آن ها پيش بيني هاي لازم را انجام دهند. همچنين اگر مسافران در ايام خاصي از سال مثل ماه مبارك رمضان قصد ورود به كشور را دارند بايد قبل از ورود نسبت به قوانين داخلي كشور به خوبي توجيه شده باشند.
صنعت گردشگري امروزه از هميشه بيشتر رونق گرفته است. برخي دلايل آن عبارتند از ظاهر شدن تكنولوژي هاي جديد از جمله طراحي وتـوليد اپليكيشن گردشگريدر شكل هاي گوناگون كه انجام فعاليت هاي توريستي را از هميشه راحت تر كرده اند و همچنين انجامتبليغات در شبكه هاي اجتماعيبه ارزانترين و آسان ترين روش ممكن، براي نشان دادن نقاط زيبا و بكر مختلف دنيا. از طرفي گردشگران نيز خود، علاقه زيادي به اشتراك گذاشتن تصاوير و تجربيات از سفرهايشان در شبكه هاي اجتماعي كه در آن ها عضو هستند دارند. در اين مقاله در مورد انواع تورها صحبت مي شود و تور هاي ورودي يا Incoming مفصل توضيح داده خواهند شد.
در ابتدا اگر بخواهيم يك تعريف كلي از تور ورودي داشته باشيم، ابتدا بايد كل تورها را به سه دسته تقسيم كرد:
تورهاي داخلي:عبارت است از سفرهاي افراد مقيم يك كشور در سرزمين خود.
تورهاي خارجي:عبارت است از سفرهاي افراد مقيم يك كشور به خارج از مرزهاي سياسي كشور خود.
تورهاي ورودي:عبارت است از سفر افراد غير مقيم به يك كشور و به عبارتي وارد شدن آنها به مرزهاي سياسي يك سرزمين.
تورهاي ورودي:
آژانس هاي مسافرتي ممكن است تمامي خدمات مورد نياز مسافران را از جمله خدمات مربوط به اسكان يا حمل و نقل و ... را از صفر تا صد ارائه كنند ( كه اين حالت در كشور ما كمتر اتفاق مي افتد ) و يا با بستن قرارداد با هتل ها و يا شركت هاي حمل و نقل و ... به ارائه خدمات بپردازند.
عناصر مهم تور ورودي:
از مواردي كه در تورهاي ورودي نقش مهمي بازي مي كنند عبارتند از:
آژانس هاي مسافرتي بايد قبل از ورود مسافران نسبت به احتياجات و درخواست هاي آن ها پيش بيني هاي لازم را انجام دهند. همچنين اگر مسافران در ايام خاصي از سال مثل ماه مبارك رمضان قصد ورود به كشور را دارند بايد قبل از ورود نسبت به قوانين داخلي كشور به خوبي توجيه شده باشند.
همچنين در حين مسافرت آژانس ها ملزم به فراهم كردن موارد ذيل براي گردشگران مي باشند:
راهنماي تور:راهنماي تور يكي از مهمترين عناصر در تورها از جمله تور ورودي است. با توجه به اينكه سفر در چه حوزه و موضوعي برگزار مي‌شود، راهنما بايد متناسب با آن مدرك لازم را داشته باشد. مثلا براي تورهاي طبيعت، كارت راهنماي تور طبيعت‌گردي، تورهاي با محوريت فرهنگ و تاريخ،كارت راهنماي جهانگردي (فرهنگي) و يا تورهاي دوچرخه سواري و كوهستان، لوح راهنماي تور دوچرخه‌سواري و كارت راهنماي تور كوهستان را دارا باشد. علاوه بر داشتن مدرك معتبر راهنما، بايد اطلاعات و دانش صحيحي نسبت به جاذبه‌ها و مقاصد داشته باشد و بايد بتواند علاوه بر اطلاعات موجود مكتوب در كتاب‌ها، دانشي افزون به مسافران خود منتقل كند. يك راهنماي تور بايد كاملا به زبان مسافران خود مسلط باشد و به راحتي بتواند منظور خود را انتقال دهد و علاوه بر آن به اصطلاحات تخصصي حوزه كاري خود مسلط باشد. يك راهنما بايد صبر و حوصله كافي براي مسافران خود داشته باشد چرا كه اخلاق صحيح و حرفه‌اي يكي از اصول لازم براي يك راهنماي گردشگري است كه اين مورد براي راهنمايان تورهاي ورودي اهميت صد چندان پيدا مي‌كند؛ زيرا معمولا مسافران ورودي، راهنماي تور را به عنوان نماينده مردم آن كشور مي‌دانند و در صورت وجود اشتباهات رفتاري در او، ممكن است نسبت به مردم آن كشور دچار سو تفاهم شوند.
برنامه سفر:راهنماي تور هنگام برنامه‌ريزي براي سفر تورهاي خود بايد عوامل مختلفي را در نظر بگيرد از جمله: سن مسافران، مليت و كشور آنها، جنسيت، موقعيت اجتماعي و بسياري عوامل ديگر. هنگام برنامه‌ريزي بايد به جنبه‌هاي مختلف توجه كرد؛ زيرا در صورت عدم نگاه چند بعدي به برنامه، علاوه بر اينكه تور براي مسافران خسته كننده مي‌شود، خود راهنما هم با دشواري‌هاي فراواني رو‌به‌رو خواهد شد، بنابراين بهتر است در سفرها تمامي جوانب با توجه به نوع مسافر و علايق او بررسي شود. علاوه بر آن، به موارد احتمالي و تاثيرگذار بر تور هم بايد توجه كرد از جمله: آب و هوا، حوادث و اتفاقات احتمالي و.... يك برنامه خوب، برنامه‌اي است كه بيشترين احتمال‌ها و پيش‌بيني‌ها در آن صورت بگيرد و راهنما و مسافر كمترين غافلگيري ‌ها را داشته باشند.
تجهيزات و امكانات:راهنما علاوه بر اينكه برنامه‌اي با محوريت مسافر مي‌ريزد، بايد به منابع و امكانات مقصد خود توجه كرده و مسافر خود را نيز با آنها آشناكند. راهنما بايد برنامه‌هاي سفر خود را با توجه به تجهيزات و امكانات موجود در نظر بگيرد.
گرفتن كليه مجوز هاي لازم:اخذ مجوز از ناجا براي تردد گردشگران در سطح جاده هاي كشور، تكميل مدارك لازم جهت اخذ ويزا از وزارت امور خارجه براي ورود به كشور و مجوز هاي لازم از استانداري در صورت نياز در مورد برگزاري برخي تورها بر عهده آژانس هاي گردشگري مي باشد.
بعد از اتمام سفر و خروج گردشگران كار آژانس هاي مسافرتي به پايان نرسيده است. آژانس هاي مسافرتي بايد با پيگيري از گردشگردان و جويا شدن نظرات آن ها را راجع به خدمات خود، پيشنهادات و انتقادات آن ها را به دقت بررسي كرده و نظرات آنها را روي وبسايت و يا اپليكيشن موبايل خود منعكس كنند. با انجام اين كار مسافران بعدي ديد بهتري نسبت به مقصد خود خواهند داشت و آژانس نيز مي تواند نقاط ضعف خود را برطرف نموده و نقاط قوت خود را افزايش دهد.
سامانه اُكسين ايـده پرداز و نمونه هايي از خدماتي كه در جهت پيشرفت تورهاي ورودي ارائه مي دهد:
1- تمامي درخواست و نياز هاي مسافران از جمله مكان هاي سياحتي، هتل ها، رانندگان و ... در يك نرم افزار جامع نگهداري مي شود.
2- تعيين قيمت ورودي با توجه به تعداد گردشگران و ريز خرج كوچكترين اقلام مصرفي با كمك اكسين تعيين و از هميشه آسانتر شده است.
3- ارائه گزارشات لحظه اي مثل فهرست اسامي، فهرست اتاق بندي، چاپ مجوز هاي تردد و چاپ صورت حساب تور و ...
4- اكسين قابليت نظرسنجي تورها را براي گردشگران فراهم مي كند. گردشگران مي توانند با امتياز دهي و اعلام نظرات درجه رضايت خود را از آژانس ها اعلام كنند و آژانس ها با مرور اين نظرات نسبت به رفع نقاط ضعف خود و ارتقاي نقاط قوتشان اقدام مي كنند.



:: برچسب‌ها: گردشگری , توریسم , تـوليد اپليكيشن گردشگري , اپلیکیشن گردشگری , طراحی سایت گردشگری , تورهای ورودی , Incoming ,
:: بازدید از این مطلب : 139
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسین کناره

 

سيستم هاي رزروي كه به صورت Distributed Network پياده سازي شده اند شباهت هاي زيادي با سامانه هايوايت ليبلدارند. در اين مقاله شما را با تفاوت هاي اساسي اين دو آشنا مي كنيم كه از آنها مطلع نيستيد.
در مقاله هاي قبل در خصوص Whitelabel يا برچسب سفيد توضيحاتي ارائه كرديم. حال با معرفي Distributed Network شما را با تفاوت ها و مزاياي اين دو در زمينه سامانه هاي رزرواسيون آشنا خواهيم كرد.
Distributed Network چيست؟ (توضيح علمي)
شبكه توزيع‌شده ( Network Distributed) يك زمينه از علوم رايانه است، كه از چندين سيستم (سرور، راينش ابري و...) تشكيل شده كه توسط يك شبكه رايانه‌اي با هم ديگر در ارتباط اند. يك برنامه كامپيوتري كه در يك سيستم توزيع‌شده اجرا مي‌شود، يك برنامه توزيع‌شده ناميده مي‌شود و به فرايند نوشتن چنين برنامه‌هايي برنامه نويسي توزيع‌شده اطلاق مي‌شود. در شبكه توزيع‌شده يك منبع اصلي در اختيار تعدادي سيستم قرار مي گيرد كه همگي آنها قابليت مشابه داشته و در واقع با منبع اصلي يكپارچه سازي شده اند.
استفاده از Distributed Network در وبسايت هاي گردشگري
در وبسايت هاي گردشگري از Distributed Network براي ارائه خدماتي كه يك وب سرويس مركزي (براي مثالوب سرويس پروازو يا وب سرويس هتل) ارائه مي كند، در سايت هاي گوناگون استفاده مي شود كه توسط يك سيستم يكپارچه پياده سازي مي شوند و همه وب سايت ها قابليت ارائه خدمات را به صورت همزمان خواهند داشت. تا اينجا احتمالا متوجه تشابه بسيار زياد اين روش با روشوايت ليبلشده ايد. اما در ادامه تفاوت هاي اصلي اين دو را توضيح مي دهيم.
تفاوت هاي ميان Distributed Network و Whitelabel
- برجسته ترين و با اهميت ترين تفاوت ميان اين دو در نحوه نمايش در وبسايتهاي گردشگري مي باشد. در سامانه هايوايت ليبلعموماً شما مجبور خواهيد شد كه براي هدايت مشتريان به رزرو خدمات، لينكي را از شركت فراهم كننده خدمات گرفته و در سايت خود قرار دهيد. در اين حالت مشتري پس از انتخاب لينك به تب ديگري منتقل مي شود كه يا يك دامنه متفاوت از دامنه سايت شما است و يا يك Subdomain از سايت اصلي شما خواهد بود. آمار گرفته شده حاكي از آن است كه در 70% رزروهاي با مبالغ بالاتر از 1 ميليون تومان، اين انتقال از سايت به تب جديد باعث بي اعتمادي مشتري شما خواهد شد. در سيستم Distributed Network، شركت ارائه كننده خدمات، بخش رزرو را در قالب اصلي وبسايت شما پياده سازي مي كند كه شامل همه مراحل جستجو، انتخاب، ورود اطلاعات، پرداخت بانكي و صدور بليط و يا واچر نهايي مي باشد. دقيقاً مشابه آنكه شما وب سرويسي را در سايت خود پياده سازي كرده باشيد. برتري دوم سيستم Distributed Network در همين خصوص مي باشد.
- در صورتي كه شما پس از پياده سازي Distributed Network، تصميم به پياده سازي وب سرويس خود داشته باشيد، اين امر بدون نياز به تغييرات ظاهري در سايت شما امكان پذير مي باشد. براي مثال يكي از مشتريان شما كه تاكنون 4 بار از سايت شما هتل خريداري كرده است، براي خريد هتل جديدي به سايت شما مراجعه مي كند، غافل از اينكه 4 خريد گذشته توسط سيستم Distributed Network انجام شده است، و خريد جديد توسط وب سرويس شما مي باشد. اين فرد هيچ تغييري را در روند خريد خود تجربه نخواهد كرد و حتي مي تواند در پنل كاربري خود 4 خريد انجام شده توسط Distributed Network را در كنار خريد جديد خود مشاهده نمايد.
- در سامانه هايوايت ليبلگاهي از كد Iframe براي پياده سازي موتور جستجوي رزرووايت ليبلدر ساختار اصلي سايت استفاده مي شود كه عيوب برجسته آن يكي كند شدن سرعت نمايش و فرآيندهاي خريد است و ديگري تاثير منفي كه بر روي سئو سايت شما خواهد گذاشت. همچنين از لحاظ تجربه روند خريد توسط مشتري (User Experience) (UX) در سطح پايين تري نسبت به Distributed Network قرار دارد. سرعت خريد و UX در Distributed Network كاملا مشابه وب سرويس ها مي باشد.
- تنها مزيت استفاده ازوايت ليبلها هزينه هاي پايين آنها نسبت به Distributed Network مي باشد كه معمولا بسيار ناچيز است. برخي ازوايت ليبلها به صورت رايگان ارائه مي شود كه معمولا در پورسانتهاي فروش مبالغ پياده سازي جبران مي شوند. طبق آمار،وايت ليبلهاي موفق عمدتا در زمينه پروازهاي داخلي فعاليت دارند و مشتريان حاضر به خريد از اين خدمات مي باشند.
- در سيستم Distributed Network شما آمار خريدها، مشتريان عضو شده در سيستم و بليط ها و واچرها را در پنل سايت خود مشاهده خواهيد كرد. اما در سيستم هايوايت ليبلشما مجبور خواهيد شد كه آمار خريد هاي انجام شده در پنل سايت ديگري مشاهده كنيد. همچنين در نظر داشته باشيد مسافران شما در صورتي كه در سايت شما پنل عضويت داشته باشند، براي استفاده ازوايت ليبلمجبور خواهند بود تا عضويت ديگري در صفحه رزرو نيز ايجاد كنند.
اميدواريم كه مطالب فوق براي تصميم گيري در انتخاب سيستم رزرو مناسب وبسايت گردشگري شما، كمك كرده باشد. در نظر داشته باشيد كه Distributed Network ووايت ليبلهاي ارائه شده توسط شركت ها، ممكن است تفاوت هايي با ديگري داشته باشند و يا برخي از قابليت هايي كه در خصوص Distributed Network اشاره شد را نداشته باشند.


:: برچسب‌ها: Distributed Network , Whitelabel , White Label , وایت لیبل , رزرواسیون آنلاین ,
:: بازدید از این مطلب : 49
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسین کناره

مقايسه بين سيستم هاي عامل اندرويد و iOS به همراه معايب و مزاياي هر كدام

سيستم عامل موبايل نوعي سيستم ‌عامل است كه مخصوص دستگاه هاي قابل حمل از جمله تبلت، تلفن هوشمند و ... مي‌باشد و كنترل اين نوع دستگاه ها را بر عهده دارد. طراحياپليكيشن هاي موبايلانجام شده با كمك سيستم عامل موبايل باعث اجراياپليكيشن هاي موبايلمي شود.
به طور كلي سيستم‌ عامل نرم‌افزاري است كه مديريت منابع رايانه را به عهده دارد و زمينه اي را فراهم مي‌كند كه نرم‌افزار هاي كاربردي اجرا شده و بتوان از خدمات آن استفاده كرد. سيستم‌ عامل جز ضروري‌ترين نرم‌افزارهاي يك سيستم كامپيوتري است. سيستم عامل موبايل نوعي سيستم ‌عامل است كه مخصوص دستگاه هاي قابل حمل از جمله تبلت، تلفن هوشمند و ... مي‌باشد و كنترل اين نوع دستگاه ها را بر عهده دارد.طراحي اپليكيشن موبايلانجام شده تنها با كمك سيستم عامل موبايل، باعث اجراياپليكيشن هاي موبايلمي شود.
اين نرم‌افزار در اصل شبيه به سيستم ‌عامل مايكروسافت ويندوز، لينوكس يا مك او اس ده مي باشد كه كنترل يك رايانه روميزي يا لپ‌تاپ را بر عهده دارند. با اين حال، آنها در حال حاضر تا حدود زيادي ساده ترند، و بيشتر با نسخه هايي كه امكان كار ارتباط با امواج بي سيم با پهناي باند بالا را دارند ساخته شده اند يا همچنين قابليت اتصال به شبكه محلي را دارند.
انواع سيستم عامل ها:
 
:Android
واژه اندرويد به معناي روبات كوچك و شبه انساني است كه به وسيله كامپيوتر كنترل مي شود و مي توان در فارسي واژه شبيه انسان را براي آن برگزيد. اندرويد بر پايه هسته لينوكس ساخته شده است. رابط كاربري سيستم عامل اندرويد و بيشتر برنامه هاي آن با زبان جاوا و پايتون نوشته شده است. ابزارهاي مختلف آن به راحتي براي كاربران قابل دسترس است و توسط گوگل حمايت مي شود. اين سيستم عامل از فرمت هاي مختلف فايل هاي مولتي مديا مانند MPEG-4، H.264، MP3 ،AAC، GIF، JPEG، PNG، AMR و از تمامي شبكه هاي ارتباطي مورد نياز كاربران موبايل مانند GSM/EDGE، CDMA، EV-DO، UMTS، بلوتوث و wifi پشتيباني مي كند.
موبايل هاي مجهز به سيستم عامل اندرويد، از تمامي سخت افزارهاي رايج مانند GPS و دوربين هاي با كيفيت بالا پشتيباني كرده و ازنرم‌افزار SQLite براي ذخيره و مديريت داده ها استفاده مي كند. اندرويد هم چنين از HTML5 پشتيباني مي كند و توسعه برنامه هاي كاربردي در آن به راحتي انجام پذير است.
ليست چند برند دستگاه ساپورت كننده اندرويد:
برند :SONY شامل سري هاي مختلف گوشي هاي Xperia
برند :Nexus شامل سري هاي مختلف گوشي هاي Google Pixel و نكسوس
برند :LG شامل سري هاي مختلف گوشي هاي ال جي از جمله: Stylus 2، سري G، V10 و X match
برند :htc شامل سري هاي مختلف گوشي هاي اچ تي سي از جمله: سري 10، سري One، سري Desire و Butterfly
برند :SAMSUNG شامل سري هاي مختلف گوشي هاي سامسونگ از جمله: سري Galaxy
برند :HUAWEI شامل سري هاي مختلف گوشي هاي هواوي از جمله: سري هاي Honor،Nova ، G، P، Honorو ...
برند :MOTOROLA شامل سري هاي مختلف گوشي هاي موتورولا از جمله: سري هاي Moto و Droid
برند :ASUS شامل سري هاي مختلف گوشي هاي ايسوس از جمله: سري هاي Zenpad و Zenfone
برند :NOKIA شامل سري هاي مختلف گوشي هاي نوكيا از جمله: Nokia 3
:iOS
آي او اس سيستم عامل انحصاري محصولات اپل است كه براي اولين بار در سال ۲۰۰۷ به همراه آيفون ارائه شد. اين سيستم عامل از مرورگر سافاري براي جستجو در وب و از برنامهٔ Files براي مديريت فايل ها، دفترچهٔ تلفن، پخش فرمت هاي صوتي و تصويري و اجراي اپليكيشن ها استفاده مي كند. شركت اپل در سال ۲۰۰۸، اپ استور را راه اندازي كرد كه با استقبال بسيار خوبي از سوي كاربران رو به رو شد.
اپل تا حدودي توانسته است با ارائه آخرين نسخه iOS، رقباي سرسخت خود را ساكت كند. اجراي برنامه هاي اصلي و جانبي موبايل با صدا، ارسال پيامك بعد از رد تماس، خواندن صفحات وب به صورت آفلاين و ايجاد نقشه هاي سه بعدي، بخشي از تلاش اپل براي اين ارائه بي كم ‌و كاست آخرين آپديت سيستم عامل خود است. يكي از ويژگي هاي مهم iOS، منحصربه‌فرد بودن آن است. علاوه بر اين كه خود سيستم عامل در انحصار محصولات اپل است، برنامه هاي آن صرفاً براي iOS و ARM نوشته مي شوند.
ليست دستگاه هاي ساپورت كننده iOS:
آيفون، آي پاد و آي پد
مزاياي كلي گوشي هاي اندرويد:
قيمت مناسب گوشي ها و امكان انتخاب تعداد برند هاي زياد.
تغيير تم ( Theme) گوشي به آساني.
بهره بردن از حافظه SD.
معايب كلي گوشي هاي اندرويد:
افزايش سرعت تخليه باتري.
پايين آمدن حريم خصوصي در صورت دانلود فايل ها از منابع نامشخص. (غير بازار اصلي )
Root شدن اين سيستم كه باعث خارج شدن گوشي از گارانتي مي شود.
مزاياي كلي گوشي هاي iOS:
هماهنگي كامل سخت افزار و نرم افزار (چون سيستم عامل نصب شده روي آن، دقيقا براي همين سخت افزار طراحي شده است. )
به روز رساني منظم تر
حداقل بودن خطاهاي سيستم عامل.
معايب كلي گوشي هاي iOS:
نقل و انتقال فايل‌ از روي گوشي به كامپيوتر به راحتي انجام نمي شود.
بلوتوثِ دستگاه هاي داري سيستم عامل iOS تنها با هم مي توانند در تبادل باشند و نه سيستم هاي ديگر.
نداشتن قابليت اضافه كردن حافظه SD
مقايسه iOS و اندرويد:
iOS بر خلاف اندرويداپليكيشن هاي موبايلرا به صورت بومي Native اجرا مي‌كند، اما اندرويد اپ ها را در بستر نرم افزاري Framework به اجرا در مي‌آورد. اجراياپليكيشن هاي موبايلبه صورت اجرا در بستر نرم افزاري ميزان مصرف منابع سخت افزاري را بالا مي‌برد. شايد به همين دليل است كه عمر باطري اندرويدها كمتر از iOS است. در مجموع در زمينه بهينه بودن سيستم عامل در مصرف انرژي و به كارگيري و مديريت منابع سخت افزاري به نظر مي‌رسد iOS برنده مقايسه است. جنبه ديگري كه به آن توجه مي‌كنيم رابط كاربري يا همان GUI است. اندرويد رابط كاربري با گزينه‌هايي بيشتر را فراهم مي‌كند كه براي كاربران عادي مشكل ساز است اما حرفه‌اي‌ها مي‌پسندند ولي رابط كاربري iOS زيبا و ساده است.
اندرويد در زمينه پردازش سطح پايين در قياس با iOS تا حد زيادي عقب‌تر است و جاي بهينه سازي بسيار بالايي دارد. اگر ظاهر سيستم عامل براي شما مهم است هر دو سيستم عامل خوب و كارامد هستند. اما پوسته iOS ساده‌تر و حرفه‌اي‌تر به نظر مي‌رسد و آندرويد پيچيده‌تر است و كاربر عام آن را نمي‌پسندد. در هر دو سيستم عامل انتخاب‌هايي عالي براياپليكيشن هاي موبايلفراوان داريد و از اين نظر جاي نگراني وجود ندارد.



:: برچسب‌ها: طراحی اپلیکیشن گردشگری،ریسپانسیو،اپلیکیشن موبایل،طراحی سایت ریسپانسیو،طراحی اپلیکیشن موبایل ,
:: بازدید از این مطلب : 50
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسین کناره

سئو داخلي و سئو خارجي وبسايت چيست و شامل چه قسمت هايي مي شوند؟

سئو به طور كلي به دو دسته تقسيم مي شود: سئو داخلي و سئو خارجي. سئو خارجي بيش از 70% و سئو داخلي نزديك به 30% فاكتور هاي سئو و بهينه سازي سايت را در بر مي گيرند.
مقدمه:
هدف از انجام خدمات گسترده و پيچيده سئو، به طور خلاصهافزايش رنكوبسايت ( Page Rank ) و راحت تر ديده شدن آن در صفحه ( صفحات ) اول موتورهاي جستجويِ مختلف است. بدون شك، در حال حاضر محبوب ترين موتور جستجو گوگل است و بسياري از خدمات سئو براي راحت تر ديده شدن وبسايت ها، در گوگل انجام مي شوند. سئو به طور كلي به دو دسته تقسيم مي شود: سئو داخلي و سئو خارجي. سئو خارجي بيش از 70% و سئو داخلي نزديك به 30% فاكتور هاي سئو و بهينه سازي سايت را در بر مي گيرند.
سئو داخل سايت:
به طور كلي هر عملي كه به منظور افزايش رتبه سايت در موتور هاي جستجوگر و در داخل سايت شما انجام مي شود را سئو داخلي مي گويند.بهينه سازي سئوسايت داخلي بايد قبل از بهينه سازي خارجي سايت انجام شود . سر فصل هاي آموزشي سئو داخلي به شرح زير مي باشد:
تگ هاي متا:
تگ هاي متا Title و متا Description جز مهم ترين تگ ها در مبحث سئو هستند. تگ Titleبراي نام گذاري عنوان صفحه و با استفاده ازكلمات كليدياستفاده مي شود. تگ Description شامل توضيحات مربوط به عنوان صفحه وبسايت است كه تا حد ممكن بايد به زمينه كاري آن مربوط باشد.
محتواي سئو:
براي اينكه محتوا سايت در بين مخاطبان بهتر ديده شود بايد از چند قانون ساده پيروي كنيد:
محتوا تازه توليد كنيد.
محتوا اختصاصي و ناب توليد كنيد.
محتوا هاي قديمي خود را آپديت كنيد.
سعي كنيد تا روند توليد محتوا به صورت يك شكل نشود.
در انتخابكلمات كليديهم كيفيت ( ارتباط آن ها به زمينه كاري ) و هم كميت آن ها ( چگاليكلمات كليديدر صفحه ) بايد لحاظ شوند. در ضمن استفاده بيش از حد ازكلمات كليديباعث كاهش رتبه بندي سايت مي شود.
استفاده از تصاوير:
تصاوير بيشتر ،در جذابيت و فهم بهتر مطالب شما موثر هستند. مخاطبان هميشه مطالب تصويري را در مقايسه با متون ترجيح مي دهند. بايد توجه داشت كه تصاوير انتخاب شده علاوه بر زيبايي و كيفيت بايد از حجم كمي هم برخوردار باشند تا باعث نمايش داده شدن سريع تر وبسايت براي مخاطبان گردد. هر چه وبسايت سريع تر روي دستگاه هاي مختلف از جمله موبايل، كامپيوتر ها و ... نمايش داده شود باعثافزايش رنكآن مي گردد.
استفاده از لينك هاي داخلي:
لينك هاي داخلي باعث ديده شدن قسمت هاي مختلف وبسايت مي شود چه توسط كاربران چه توسط بات هاي موتورهاي جستجوگر. با استفاده از تگ a herf مي توان در محتواي سايت لينك هاي داخلي ايجاد كرد و مطالب مختلف صفحات مختلف سايت را به هم وصل كرد.
تگ هاي H1 تا H6:
تگ هاي H يا Header شامل مطالبي هستند كه درطراحي سايتبراي شما اهميت بيشتري دارند. برخي به اشتباه فكر مي كنند كه تگ هاي H صرفا سايز مطالب را بزرگتر يا كوچكتر نمايش مي دهند. در صورتي كه تگ H اهميت مطالب را براي بات گوگل تعريف مي كنند. تگ H1 بيشترين ميزان اهميت را دارد و اين اهميت به ترتيب تا تگ H6 به كمترين ميزان مي رسد.
سئو خارج از سايت:
برعكس سئو داخل سايت بهينه سازي بيروني سايت كاملا خارج از سايت انجام مي گردد،سئو خارجي در عمل شامل دريافت سيگنال هاي مثبت از سايت هاي ديگر به سايت خود مي باشد.
سئو خارجي سايت شامل چه كار هايي است؟
Link Building:
لينك سازي به مجموعه فرآيند هايي گفته مي شود كه شما انجام مي دهيد تابك لينكهاي معتبر از ديگر سايت ها دريافت كنيد. لينك بيلدينگ پركاربردترين و تاثير گذارترين عامل رتبه بندي در بهينه سازي خارجي يا سئو خارجي به شمار مي‌رود. لينك سازي معمولا با فوكوس روي عبارات ياكلمات كليديخاصي انجام مي گيرد. از روش هاي ديگر دريافتبك لينكمي توان به موارد زير اشاره كرد:
خريدبك لينك، رپورتاژ خبري، وبلاگ نويسي، كامنت گذاري در سايت‌ها، ارسال پست در انجمن‌ها، ثبت سايت در دايركتوري‌، شركت در سايت‌هاي پرسش و پاسخ
Social Media:
شبكه هاي اجتماعي مي توانند به عنوان مكملي در كنار روش هاي ديگر بهينه سازي خارج سايت (سئو خارجي) به كار برده و سيگنال هاي مثبت را روانه سايت ما كنند.با اشتراك گذاري مطالب در شبكه هاي اجتماعي مي توانيد ترافيك براي سايت خود جذب كنيد.
ثبت در نقشه گوگل:
يكي از اركان محلي سئو ثبت موقعيت مكاني در گوگل است. اين كار اثرات مثبتي بر روي رتبه سايت دارد. در الگوريتم هاي جديد گوگل، احتمال جذب ترافيك از طريق نتايج جستجو توسط كساني كه در محدوده جغرافيايي شما جستجو مي كنند بيشتر است.
نتيجه گيري:
فرايندبهينه سازي سئوبه صورت چرخه اي مي باشد. به اين معنا كه بعد از رسيدن به نقطه مطلوب، بايد به صورت پيوسته از دستورالعمل هاي خاصي پيروي شود تا رتبه سايت افت نكند. نتيجه گرفتن از طريقبهينه سازي سئووبسايت، فرايندي است كه احتياج به زمان بيشتري نسبت به ادوردز دارد. ادوردز، روش متمركز شدن و سرمايه گذاري رويكلمات كليدياست. براي پيشرفتِ سايت خود، لازم است كه با متخصصين سئو در تماسِ مداوم باشيد. زيرا همان طور كه گفته شد، خدمات سئو به صورت چرخشي است و گاهي لازم است استراتژي هاي قبلي را برايافزايش رنكتغيير دهيد.


:: برچسب‌ها: افزایش رنک , بهینه سازی سئو , کلمات کلیدی , بک لینک , ,
:: بازدید از این مطلب : 53
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسین کناره

5 مورد جديد براي بهبود رتبه و سئو وبسايت شما

آيا در حال نهايي كردن طراحي وبسايت خود هستيد؟ اگر چنين است قبل از راه اندازي نهايي اين مقاله را نيز مطالعه فرماييد.
پيش تر با موارد سئو در طراحي وبسايت آشنا شديم. اكنون به شما 5 مورد جديد را معرفي مي كنيم كه در سئو سايت شما حائز اهميت است و تاثير به سزايي در سئو وبسايت شما خواهد داشت.
1- تعيين كلمات كليدي به ازاي هر URL در سايت
هنگام طراحي وب سايت، كلمات كليدي مناسب عناوين صفحات وبسايت خود را انتخاب و ليست كنيد. كلمات كليدي انتخاب شده را در URL صفحات سايت خود قرار دهيد. عنوان صفحات و متا تگها نيز از موارد نياز است و مي بايست جدي گرفته شود. مطمئن شويد كه تمامي كلمات كليدي مهم در عناوين سايت و توضيحات متا وبسايت در نظر گرفته شود. پس از انجام اين مراحل، هنگام تحليل و آناليز رتبه و وضعيت وبسايت خود متوجه اهميت اين موضوع مي شويد.
2- دسترسي وبسايت، UX و كرالينگ (Crawling)
مطمئن شويد كه مطالب و صفحات شما در دسترس موتورهاي جستجو باشد كه در اين خصوص مي توانيد از كنسول جستجوي گوگل (Google Search Console) استفاده كنيد.
صفحات را بررسي كنيد و مطمئن شويد كرالرها (Crawlers نرم افزارهاي موتورهاي جستجو هستند كه رتبه و مطالب سايت ها را دسته بندي و تحليل مي كنند) به صفحات و مطالب سايت شما دسترسي دارند. همچنين از سهولت در دسترسي به سايت شما از پلتفرمهاي گوناگون همچون موبايلها، مرورگرهاي متفاوت و براي تمامي مخاطبين مطمئن شويد.
3- ابزارهاي تجزيه و تحليل
يكي ديگر از موارد تجزيه و تحليل وبسايت است. اين ابزارها كه معروفترين آنها Google Analytics مي باشد همواره در زمينه سئو بسيار حائز اهميت بوده و ابزارهاي جديدتري در سال 2017 ارائه شده است كه بهره گيري از آنها به شما كمك بسزايي خواهد كرد.
4- Rich snippets
Rich Snippets (ريچ اسنيپت) از يك سري كدهايي تشكيل شدن كه براي توصيف اطلاعات و داده هاي نشانه‌گذاري شده وب سايت ها استفاده مي‌شود. ريچ اسنيپت ها به موتورهاي جستجو كمك مي‌كند تا موضوع و محتواي يك وب سايت را راحت‌تر درك كنند. با اين وجود، موتورهاي جستجو پا را يك قدم فراتر گذاشته و از اين اطلاعات براي نمايش بهتر نتايج جستجو استفاده مي‌كنند تا كاربران بتوانند اطلاعات مورد نياز خود را راحت‌تر از موتورهاي جستجو دريافت كنند. Rich Snippets از داده‌هاي نشانه گذاري شده يا همان داده هاي ساختار يافته (Structured data) ايجاد مي‌شود و Rich Snippets خود جزئي از Rich Answers ها هستند.
5- Schema tags
Schema مجموعه اي از اطلاعات كوچك است كه با بياني مشخص و از پيش تعيين شده در سايت قرار ميگيرند. اين روش از نشانه گذاري كار، تجزيه و تحليل اطلاعات سايت را براي موتورهاي جستجو خيلي ساده تر و موثر تر كرده و موتور هاي جستجو قادر خواهند بود نتايجي را كه مرتبط با سوال جستجو شده كاربر باشد به نمايش بگذارند.
اگر تاكنون وبسايت خود را ساخته ايد و در طراحي وب سايت خود اين موارد را در نظر نگرفته ايد، لازم است قدمي به عقب برداشته و اين موارد را نيز در سايت خود اعمال كنيد. چنانچه امكان اضافه كردن آنها براي شما مقدور نيست، از يك شركت خدمات سئو مناسب بهره بگيريد.



:: برچسب‌ها: کلمات کلیدی , طراحی وبسایت، طراحی وب سایت , ,
:: بازدید از این مطلب : 76
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 مهر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسین کناره

مواردي كه آژانس هاي مسافرتي ( يا هتل ها ) براي موفقيت به آن ها نياز دارند

طراحي سايت ريسپانسيو كه بر روي گوشي هاي موبايل به آساني و به صورت كامل مشاهده شود، جز اصلي ترين موارد در طراحي اين گونه وبسايت ها است. همچنين در طراحي سايت آژانس هاي گردشگري لازم است كه مطالب سايت با شبكه هاي اجتماعي و اپ موبايل آژانس ( در صورتي كه طراحي اپليكيشن موبايل هم صورت گرفته باشد ) يكپارچه يا Integrated باشند.
همانطور كه در مقالات قبلي به تفصيل اشاره شد، طراحي سايت آژانس هاي مسافرتي و هتل ها از قواعد خاصي پيروي مي كند. در اين مقاله از ذكر جزييات كه قبلا به آن ها اشاره شده است خودداري نموده و به موارد كلي اشاره مي كنيم.
1- وب سايت:
طراحي سايت آژانس هاي مسافرتي و هتل ها از قواعد خاصي پيروي مي كند. در اين مقاله از ذكر جزييات كه قبلا به آن ها اشاره شده است خودداري نموده و به موارد كلي اشاره مي كنيم. طراحي سايت ريسپانسيو كه بر روي گوشي هاي موبايل به آساني و به صورت كامل مشاهده شود، جز اصلي ترين موارد در طراحي اين گونه وبسايت ها است. همچنين در طـراحي سـايت آژانـس هاي گردشگري لازم است كه مطالب سايت با شبكه هاي اجتماعي و اپ موبايل آژانس ( در صورتي كه طراحي اپليكيشن موبايل هم صورت گرفته باشد ) يكپارچه يا Integrated باشند.
مختصات دقيق محل آژانس يا هتل از طريق Google Map نيز بايد در قسمت تماس با ما آورده شود. مواردي مثل داشتن بالاي وبسايت روي دستگاه هاي مختلف، محتواي كافي، راحتي كاربران در استفاده از سايت ( User-friendly ) و ساير موارد بهينه سازي سئو، همگي بايد در طراحي سايت لحاظ شوند. در ضمن وب سرويس گردشگري كه براي ارائه خدمات رزرواسيون آنلاين پرواز، اتاق و ... از آن استفاده مي شود، بايد به بهترين شكل پياده سازي شده باشد. در غير اين صورت شانس آژانس يا هتل براي جذب كاربران و جلب رضايت مشتريان به شدت كاهش مي يابد.
2- شبكه هاي اجتماعي:
شبكه هاي اجتماعي امروزه به راه آسان و نسبتا ارزاني براي تبليغ خدمات تبديل شده اند. با افزايش تعداد كاربران، تعداد شبكه هاي اجتماعي و انواع آن ها نيز رو به گسترش است. اما در زمان تبليغ براي آژانس هاي مسافرتي و هتل ها توصيه نمي شود كه روي كميت و تعداد شبكه هاي اجتماعي تمركز و سرمايه گذاري زماني و مالي صورت گيرد. بلكه استفاده از تعداد كمتري از شبكه هاي اجتماعي كه بازده بيشتري دارند و گذاشتن پست هاي بهينه و تاثيرگذار كه با فضاي هر شبكه هماهنگ باشند ( كيفيت بيشتر پست ها )، بيشتر از گذاشتن پست هاي يكسان در تعداد زيادي از شبكه ها موثر است.
3- ايميل هاي تبليغاتي:
آژانس هاي مسافرتي و هتل ها بايد از طريق ارسال ايميل هاي دسته اي با مشتريان خود در تماس باشند. معرفي تورها و خدمات جديد از طريق ارسال ايميل هاي انبوه بسيار موثر است. نكته مهم در ارسال اين گونه ايميل ها انتخاب موضوع و نوشتن توضيحات است كه بايد به زباني ساده بيان شوند و تا جاي ممكن از حالت شعاري و تبليغات محض دور باشد تا در جذب مخاطب مفيد واقع شوند.
4- جذب مخاطب ارگانيك:
درباره تفاوت مخاطبين ارگانيك و پرداختي در مقاله هاي پيشين صحبت شده است. صاحبين آژانس هاي مسافرتي بايد سياست هاي خود را به گونه اي تنظيم كنند كه بعد از گذشت چندين ماه از طراحي سايت خود در صدر ليست صفحات جستجو قرار بگيرند. اين امر با رعايت اصول سئو و بهينه سازي سئو سايت ها امكان پذير مي شود.
اگرچه جذب مخاطبين پرداختي ( براي مثال با استفاده از سرويس ادوردز گوگل ) براي فصول خاص سال مثل تابستان كه ميزان مسافرت ها بالا مي رود مفيد است، اما بايد در نظر داشت كه كاربران به طور پيوسته در حال جستجو در اينترنت مي باشند و بسياري از آن ها در فصول خلوت تر به جستجوي تورها و انتخاب مقاصد سفرهاي سال آينده خود مي پردازند. در نتيجه آژانس هايي سود اصلي را خواهند داشت كه با جستجوي كاربران در گوگل و بدون استفاده از خدمات تبليغاتي در صفحات اول جستجو جاي گرفته باشند.
5- بلاگ:
در زمان طراحي سايت آژانس هاي مسافرتي و هتل ها قرار دادن قسمت بلاگ بسيار مهم است. مهمتر از آن نحوه استفاده از بلاگ سايت است. بلاگ يك وبسايت جاي انجام تبليغات نيست! براي انتخاب موضوع هاي نوشته شده در بلاگ، قبل از هر چيز سه موضوع را از خود بپرسيد: اول اين كه آيا مطلب ارسالي شما توسط افرادي كه براي شما بيشتر اهميت دارند خوانده مي شود؟ دوم اين كه كاربراني كه با مجموعه شما آشنايي ندارند، موضوع مطلب ارسالي شما را جستجو خواهند كرد؟ و مطلب سوم اين است كه آيا همان كاربر ناآشنا با مجموعه شما حاضر به اشتراك گذاري موضوع در شبكه هاي اجتماعي است؟
براي مثال دو موضوع زير هر دو مي توانند در يك بلاگ نوشته شوند، اما به راحتي مي توان فهميد كه كدام موضوع در جذب مخاطب بهتر عمل مي كند: الف ) مطلبي در مورد اتاق هاي بازسازي شده هتلي با طراحي مدرن و آخرين امكانات روز در منطقه اي خاص
ب ) مطلبي در مورد 5 رستوران برتر در همان منطقه
6- تبليغات:
تبليغات جز اساسي ترين فاكتورهاي موفقيت است و نه تنها براي شروع ( و حتي قبل از شروع ) لازم است، بلكه همواره در ادامه مسير موفقيت بخشي از سود حاصل را بايد براي تبليغات كنار گذاشت. امروزه تبليغات و دامنه آن بيش از هميشه گسترش پيدا كرده است. براي تبليغ آژانس هاي مسافرتي و هتل ها هم همانند ساير صنايع و خدمات ديگر روش هاي گوناگوني وجود دارد: از تبليغات چاپي گرفته تا تبليغات تلوزيوني. در بحث ديجيتال ماركتينگ تبليغات شامل تبليغات بنري يا متني در وبسايت هاي پربازديد، تبليغات ويديويي در شبكه هاي اجتماعي تصوير گرا، تبليغات در ساير شبكه هاي اجتماعي، استفاده از خدمات گوگل ادوردز و ... مي شود. انتخاب نوع تبليغات بستگي به ميزان بودجه و استراتژي آژانس هاي گردشگري و هتل ها دارد.
جمع بندي:
بهره گرفتن از تمامي موارد نوشته شده در بالا، براي آژانس هاي گردشگري و هتل ها لازم هستند. با داشتن يك استراتژي مناسب و بهره بردن همزمان از همه موارد فوق، يك آژانس يا هتل مي تواند گام بزرگي در جاده پيشرفت و موفقيت بردارد.



:: برچسب‌ها: تبلیغات بنری , تبلیغات ویدیویی , طراحی سایت ریسپانسیو , طراحی اپلیکیشن موبایل , بهینه سازی سئو , دیجیتال مارکتینگ , ,
:: بازدید از این مطلب : 67
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 15 مهر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسین کناره

دلايل برتري استفاده از وايت ليـبل نسبت به بنا كردن كسب و كار از نقطه اوليه

با استفاده از وايت ليبل توليد كننده محصول نيازي به نگراني در مورد بازاريابي براي فروش محصولاتش ندارد. در اصل وايت ليبل نوعي نمايندگي فروش يك تامين كننده بزرگ محسوب مي شود كه كاربر (مسافر) در سايتي با آدرس، نام و نشان خود آژانس، خريد را انجام مي دهد و منافع فروش خدمات موجود دروايت ليبل بين دو شركت تقسيم مي شود.
مقدمه:
در بيشتر موارد كارفرمايان در زمان راه اندازي كسب و كار جديد به دنبال راه هايي هستند كه انجام دادن همه كارها از طريق پتانسيل هاي موجود در مجموعه صورت گيرد. اين روش در گام هاي اول معمولا به نتيجه مطلوب نمي رسد، به دلايل زير:
1- زماني كه مجموعه قصد دارد انجام تمامي كارها را از صفر تا صد با نيروي انساني خود و بدون توجه به تجربيات هم صنفان خود جلو ببرد، به صورت خودكار اشتباهات ديگران را تكرار خواهد كرد.
2- رفتن مسيري كه قبلا توسط هم صنفان طي شده است ( همراه با تكرار اشتباهات آن ها ) باعث هدر رفتن پتانسيل كاري نيروي انساني مي شود و تكرار اشتباهات و انجام دوباره كارها باعث كم شدن انگيزه نيروي انساني مي گردد.
3- شركت براي يافتن راه حل هاي مناسب براي رسيدن به بيشترين بازده، كه البته قبلا در زمينه يك كسب و كار مشخص تجربه شده اند و موجود هستند، منابع مالي زيادي را هدر خواهد داد.
تمامي موارد فوق و ضررهايي كه يك مجموعه ممكن است در مسير شروع كسب و كار متحمل شود با استفاده از راه حل ساده اي به نام وايت ليبل ( White Label ) قابل پيشگيري و يا حل هستند.
توضيحاتي در مورد وايت ليبل:
وايت ليبل به اين معنا است كه مجموعه ارائه دهنده خدمات، يك محصول را از منبع ديگري با پشتيباني كامل خريداري مي كند، سپس نام تجاري و هويت خود را بر روي آن قرار مي دهد و آن را به فروش مي رساند. در اين حالت خريدار فرض مي كند كه در حال خريد محصول شركتي است كه آرم آن را روي محصول مي بيند. توليد كننده محصول در اين روش از تجارت نيز مي تواند به اين صورت سود ببرد كه تمركز خود را بر روي پيدا كردن روش هاي توليد محصول با كمترين هزينه بگذارد.
در ضمن با استفاده از وايت ليبل توليد كننده محصول نيازي به نگراني در مورد بازاريابي براي فروش محصولاتش ندارد. در اصل وايت ليبل نوعي نمايندگي فروش يك تامين كننده بزرگ محسوب مي شود كه كاربر (مسافر) در سايتي با آدرس، نام و نشان خود آژانس، خريد را انجام مي دهد و منافع فروش خدمات موجود دروايت ليبل بين دو شركت تقسيم مي شود.
استفاده از وايت ليبل مختص به صنعت و يا زمينه تجاري خاصي نيست و در هر زمينه اي مي تواند مورد استفاده قرار بگيرد. در ادامه به برخي از مزاياي استفاده از وايت ليبل به جاي روش هاي سنتي يا عرضه مستقيم اشاره شده است.
مزاياي استفاده از وايت ليبل:
1- سريع و آسان بودن تجارت با وايت ليبل: استفاده از وايت ليبل در زمان هايي كه در شاخه اي خاص از تجارت يا صنعت، خدمات جديدي ارائه مي شوند، براي ارائه دادن اين چنين خدماتي بسيار سودمند است.
2- رضايت بيشتر مشتريان: با استفاده از وايت ليبل سرعت روند توليد محصول يا ارائه خدمات ( مثل خدمات رزرواسيون آنلاين ) به شدت افزايش مي يابد، زيرا طبيعتا نيازي به طي كردن روند مذكور از نقطه صفر نيست. آنچه كه براي مشتريان اهميت دارد سرعت و كيفيت ارائه خدمات است كه با استفاده از وايت ليبل، مشتريان بسيار راحت تر به خدمات مطلوب خود خواهند رسيد.
3- مقرون به صرفه بودن وايت ليبل از نظر مالي و زماني: در برخي موارد صاحبين صنايع يا مشاغل از نظر مالي مشكلي با شروع كردن توليد يا ارائه محصول يا خدمتي خاص از نقطه صفر ندارند. اما فاكتور زمان هم امروزه و با پيشرفت روزافزون تكنولوژي اهميت بسيار زيادي پيدا كرده است. بايد در نظر داشت كه ميزان زماني كه يك نفر به طور متوسط براي توليد يا ارائه خدمتي خاص صرف مي كند، با استفاده از وايت ليبل مي تواند در زمينه هاي ديگر براي مجموعه صرف شود و باعث شكوفايي بيشتر خدمات و يا محصولات گردد.
وايت ليبل و وب سرويس در آژانس هاي مسافرتي:
با توسعه نرم افزارهاي مختلف و همچنين جريانات صنفي در خريد بليط هواپيما و خدمات گردشگري، بازار ايران به شدت داغ شده و فعالين آن در حال تكاپو و پيشبرد برنامه هاي خود هستند. با توجه به اين شرايط تامين كنندگان و توسعه دهندگان نرم افزارها نيز نقش خود را به درستي ايفا نموده اند به طوري كه با ايجاد بستر مناسب نرم افزاري امكان فروش آنلاين را براي آژانس هاي مسافرتي فراهم نموده اند.
وايت ليبل يك قالب آماده و ساده اي از يك سايت جستجوگر و رزرواسيون خدمات گردشگري ( مثل رزرواسيون پرواز هاي داخلي ) مي باشد كه امكان فروش اينترنتي را به آژانس مسافرتي مي دهد. اين سرويس انعطاف پذيري و قابليت هاي زيادي نداشته و تنها امكان فروش آنلاين را فراهم مي نمايد.
معمولا سرويس وايت ليبل هزينه لايسنس (License) كمتري نسبت به وب سرويس داشته و با توجه به مزاياي ذكر شده گزينه مناسبي براي آژانس هاي مسافرتي مي باشد چرا كه با كمترين هزينه مادي، زماني و انرژي تبديل به يك آژانس مسافرتي آنلاين، OTA ياOnline Travel Agency مي شوند.



:: برچسب‌ها: وایت لیبل , رزرواسیون آنلاین , طراحی سایت , وب سرویس رزرواسیون پرواز , رزرواسیون پرواز های داخلی ,
:: بازدید از این مطلب : 62
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 مهر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسین کناره

10 نكته براي انتخاب شركت سئو مناسب كسب و كار شما

زمان انتخاب يك شركت سئو تداخل و حجم اطلاعات در اين خصوص، باعث سردرگمي در انتخاب شركت مناسب براي شما مي شود. از آنجايي كه كسب و كار شما ركن مهم شركت شما است، شما نمي توانيد كه اين امر حيـــاتي (سئو) را به هر شركتي بسپاريد. همانطور كه حتما تا كنون متوجه شده ايد در زمينه سئو زمان به ضرر شما در حال حركت مي باشد. به ازاي هر روزي كه شما با بهينه سازي سايت خود درگير هستيد، در حال از دست دادن درآمد و عقب رفتن نسبت به رقباي خود هستيد.
براي رفع برخي از اين سردرگمي ها، 10 مورد را كه هنگام تحقيق و انتخاب شركت سئو مورد نظر خود بايد مد نظر داشته باشيد را ارئه كرده ايم.
1- حجم :
يك شركت سئو خوب بايد بتواند براي سايتها با حجمهاي متفاوت، تعرفه هاي متناسبي ارائه كند. براي سايتهايي از 1 صفحه تا 1000 صفحه.
2- رتبه صفحه (Page Rank) :
شركت سئو مي بايست مسير و روشهاي مورد نظر براي كسب رتبه و موقعيت سايت شما را ارائه كند. اين امر نيازمند به استفاده از ابزار آناليز است كه در برخي موارد شامل هزينه اندك نيز مي باشد.
3- بهينه سازي كلمات كليدي :
بهينه سازي كلمات كليدي يكي از حيــاتي ترين امور سئو سايت شما است. شركت سئو منتخب شما بايد بتواند كلمات كليدي شما را تحليل و ارزيابي كند و در صورت لزوم كلمات كليدي گوناگون ديگري نيز به شما پيشنهاد كند. چه در ابتداي پروژه و چه در طول آن.
4- استراتژي لينكها :
شركتهاي سئو خوب قابليت تجزيه و تحليل لينكهاي سايت شما را دارند و با استفاده از تجزيه و تحليل ها، لينكهايي را جهت كسب رتبه و موقعيت بهتر به شما معرفي و يا براي شما تهيه مي كند.
5- پشتيباني :
نياز به توضيح زيادي در اين خصوص وجود ندارد، زيرا پشتيباني خدمات شما يكي از مهمترين امور آسايش شما از روند پروژه و موفقيت شما است. شركت سئو مي بايست همواره در دسترس بوده و همواره در خصوص برطرف كردن موارد پيش روي شما تلاش كند.
6- زمان :
شركتهاي سئو خوب براي شما برنامه اي ارائه مي كنند كه طبق آن شما در طول پروژه بتوانيد بر امور خود تمركز كرده و زمان زيادي را براي شما آزاد كند.
7- هزينه و تعرفه :
شركت سئو بايد بتواند براساس بودجه شما براي شما برنامه ريزي كند. سعي كنيد همواره حدود قيمت خدمات سئو را مطلع شويد و از انتخاب قيمتهاي گران و خيلي ارزان بپرهيزيد.
8- ارتباط :
شركت سئو بايد تمامي اطلاعات ارتباطي شما را داشته باشد و همچنين شما نيز اطلاعات تماس شركت را داشته باشيد تا همواره از روند پروژه مطلع شويد.
9- گزارشات :
شركت سئو خوب شما را همواره با ارائه گزارشات در خصوص گذشته، حال و آينده ي كسب و كارتان مطلع مي كند. با اين گزارشات شما ديد بهتري از موقعيت خود و رقباي خود خواهيد داشت.
10- اطلاعات فني :
شركتي كه امور سئو شما را به دست مي گيرد بايد با كسب و كار شما آشنا باشد. در غير اين صورت نمي توان روي برنامه ريزي اي حساب كرد كه تحليل صحيحي از آن كسب و كار نداشته باشد.
اگر سايت شما نياز به بهينه سازي سئو دارد، خودتان مي توانيد اين كار را انجام دهيد ولي انجام صحيح آنها نيازمند كسب تجربه و مطالعه گسترده در زمينه سئو خواهد بود. سايت ها و منابع گوناگوني در اينترنت براي آموزش سئو سايت وجود دارد كه بسياري از آنها اعتبار و ارزش چنداني ندارند و يا ديگر منسوخ شده اند. معمولا هزينه اي كه به يك شركت سئو معتبر مي پردازيد در قبال اين زمان و ريسك اشتباه احتمالي شما، خواهد بود و با نگاهي دقيق تر متوجه خواهيد شد كه اين هزينه كاملا به صرفه است. سئو سايت كاري زمانبر و پرزحمت است كه نيازمند صبر و حوصله زيادي مي باشد. انجام تغييرات كوچك و بزرگ در سايت شما توسط شركت سئو نيازمند زمان حداقل دو هفته تا يك ماه جهت تاثير بر ميزان ورودي گوگل و جايگاه شما در نتايج جستجو مي باشد. با توجه به جزئيات زياد در علم سئو و پيچيدگي آن در عين سادگي، نميتواند كاري ارزان باشد. همانطور كه پيشتر نيز اشاره شد، قبول سئو سايت شما در مقابل پرداخت هزينه كم توسط يك شركت سئو اولين جرقه براي عدم اعتماد شما و بررسي بيشتر خواهد بود.



:: برچسب‌ها: کلمات کلیدی , بهینه سازی سئو , طراحی سایت , سیستم های مدیریت محتوا , افزایش رنک ,
:: بازدید از این مطلب : 70
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 3 مهر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسین کناره

تقسيم بندي اپـليكيشن هاي موبايل بر اساس انواع ساختار و عملكرد آن ها

با توجه به آمار جهاني كه نشان دهنده استفاده بيشتر از گوشي هاي همراه هوشمند نسبت به دسكتاپ ها و لپ تاپ ها مي باشد، جهت پيشرفت در هر زمينه و تجارتي، طراحي سايت ريسپانسيو و هماهنگ با اپليكيشن موبايل آن سايت از جمله مهم ترين عوامل پيشرفت آن كسب و كار است. براي مثال در زمينه گردشگري آمار ها نشان دهنده افزايش كم سابقه ميزان مسافرت ها و همزمان افزايش استفاده كاربران از اپليكيشن هاي گردشگري است. در نتيجه هر آژانس مسافرتي كه قصد موفق شدن در زمينه كاري خود و سبقت گرفتن از رقيبان را دارد...
مقدمه:
روش هاي گوناگوني براي طراحي اپليكيشن موبايل موجود است، اما تنوع روش ها و تكنولوژي هاي مورد استفاده و پلتفرم هاي موردنياز و مدت زمان موردنياز جهت ساخت اپليكيشن، سوالاتي را پيش روي توسعه دهندگان قرار مي دهند. با معرفي گوشي آيفون در سال ۲۰۰۷، دنياي موبايل ميزبان انقلاب بزرگي شد. از آن زمان تاكنون ميليون ها اپليكيشن با استفاده از پلتفرم ها و فريم ورك هاي بيشمار پديد آمده اند.
انواع اپليكيشن هاي موبايل:
اپليكيشن هاي موبايل را مي توان در سه دسته عمده قرار داد:
1- وب اپليكيشن ها : نسخه ريسپانسيو يك وبسايت است كه طراحي اپليكيشن آن براي گوشي هاي هوشمند صورت گرفته است.
2- اپليكيشن هاي نيتيو ( Native ) : كارآيي، جذاب ترين مزيت اپليكيشن هاي نيتيو مي باشد. اپليكيشن هاي نيتيو بسيار جذاب هستند و براي بازي ها قادر به بهره گيري از منابع گوشي و سيستم عامل مي باشند. براي مثال پلتفرم آي او اس را در نظر بگيريد، چنانچه مايل به ساخت يك اپليكيشن نيتيو براي آي او اس باشيد، لازم است تا يك زبان برنامه نويسي جديد به نام Objective-C يا سوئيفت را فرا بگيريد.
3- اپليكيشن هاي هيبريد ( Hybrid ) : اپليكيشن هاي هيبريد همواره محبوب بوده و هستند، اين اپليكيشن ها در حقيقت ارائه دهنده تركيبي از طراحي اپليكيشن هاي وب و نيتيو مي باشند. تكنولوژي هاي استفاده شده جهت طراحي اپليكيشن موبايل هاي هيبريد مشابه تكنولوژي هاي استفاده شده در وب اپليكيشن ها يعني اچ تي ام ال، سي اس اس و جاوا اسكريپت است.
دسته بندي اپليكيشن هاي موبايل بر اساس عملكرد:
مشخص شدن نوع اپليكيشن موبايل به كاربران كمك مي كند تا بتوانند به اپليكيشن موبايل مورد نظر خود، بهتر و سريعتر دسترسي داشته باشند و قبل از دانلود و يا سفارش طراحي اپليكيشن موبايل اختصاصي خود بدانند كه كاركرد اين اپليكيشن موبايل در چه حوزه اي مي باشد:
1- اپليكيشن موبايل بازي ها: مختص بازي كردن مي باشند از هر نوع و زير شاخه هاي مختلف هستند. برخي از زير شاخه هاي بازي هاي موبايلي عبارتند از: ماجرايي ( Adventure )، معما ( Puzzle )، اجتماعي ( Social)، ورزشي ( Sports)، استراتژي ( Strategy) و ...
2- اپليكيشن موبايل تجاري: آنچه كه مربوط به كسب و كار شركت ها، اعم از حسابداري، نيروي انساني، رشد بخش هاي مختلف و ... مي باشد. اين اپليكيشن ها امور مربوط به كسب و كار و تجارت را تسهيل مي كند. برخي از زير شاخه ها عبارتند از: مديريت اسناد ( Document Management )، دسكتاپ از راه دور (Remote Desktop )، كاريابي ( Job Search Resource )، مديريت منابع سازمان (Enterprise Resource Management ) و ...
3- اپليكيشن موبايل آموزشي: در اين نوع از اپليكيشن موبايل، كاربر موضوعات مختلف را فرا مي گيرد. اين اپ ها مي توانند به صورت خيلي ساده و معمولي، نوشته هايي را به شما ارائه دهند و يا اينكه با استفاده از حالت هاي پيچيده تر، به صورت محاوره اي عمل كنند. برخي از زير شاخه ها: لغت ( Vocabulary)، يادگيري زبان ( Language Learning)، جغرافيا ( Geography )، ستاره شناسي ( Astronomy) و ...
4- اپليكيشن موبايل سرگرمي: اين دسته از اپ ها براي كاربر، به عنوان گذراندن وقت و ايجاد سرگرمي عمل مي كنند. براي مثال پخش كننده هاي موزيك از اين دسته هستند. براي اين دسته بندي به سختي مي توان تعريف دقيقي ارائه داد. اما نكته مهم اين است كه جزو يكي از دسته هاي پركاربرد هستند. برخي از زير شاخه ها: تلويزيون، فيلم، تغيير دهنده هاي صدا (Voice Manipulation )، توليد آثار هنري (Art Creation) و ...
5- اپليكيشن موبايل كاربردي: در موبايل شما حتما ابزار هايي مانند ويروس ياب، چك كننده وضعيت شارژ باطري و ... وجود دارد. اپليكيشن هايي كه مانند يك ابزار براي كارهاي گوشي عمل مي كنند، جزو اين دسته قرار مي گيرند. برخي از زير شاخه ها: ماشين حساب، چراغ قوه ( Flashlights)، قفل صفحه نمايش براي اپ هاي مختلف و مجزا (Screen Locks )، اسكنر باركد ( Bar Code Scanners )، كنترل از راه دور ( Remote Controls ) و ...
6- اپليكيشن موبايل گردشگري: معرفي مكان هاي زيبا، مكان هاي اقامتي، نمايش زمانبندي حركت وسايل نقليه، از مواردي است كه در اين اپليكيشن ها مورد بررسي قرار مي گيرد. برخي از زير شاخه ها: رديابي پروازها ( Flight Tracking )، راهنماي شهر ( City Guides )، رزرواسيون هتل، ماشين و ... ( Hotel, Car Rental & …)، برنامه ريزي تعطيلات ( Vacation Planning )، حمل و نقل عمومي ( Public Transportation ) و ...
7- اپليكيشن موبايل كتاب: برخي از اپليكيشن هاي موبايل به صورت ديجيتال كتاب هايي كه به صورت رسمي به چاپ و نشر رسيده اند را به شما ارائه مي دهند. برخي از زير شاخه ها: رمان ( Novel )، متون مذهبي، طنز و …
8- اپليكيشن موبايل سلامت و تناسب اندام: يك نمونه از اين اپليكيشن ها، اپليكيشن Pedometer ميزان پياده روي شما را ثبت مي كند. برخي از زير شاخه ها: يوگا ( Yoga ) كاهش وزن ( Weight Loss)، ترك سيگار و ...
جمع بندي:
با توجه به آمار جهاني كه نشان دهنده استفاده بيشتر از گوشي هاي همراه هوشمند نسبت به دسكتاپ ها و لپ تاپ ها مي باشد، جهت پيشرفت در هر زمينه و تجارتي، طراحي سايت ريسپانسيو و هماهنگ با اپليكيشن موبايل آن سايت از جمله مهم ترين عوامل پيشرفت آن كسب و كار است. براي مثال در زمينه گردشگري آمار ها نشان دهنده افزايش كم سابقه ميزان مسافرت ها و همزمان افزايش استفاده كاربران از اپليكيشن هاي گردشگري است. در نتيجه هر آژانس مسافرتي كه قصد موفق شدن در زمينه كاري خود و سبقت گرفتن از رقيبان را دارد، در ابتدا نياز به يك سايت گردشگري ريسپانسيو دارد. مهم تر از آن سفارش گذاري طراحي اپليكيشن گردشگري است كه با سايت گردشگري آژانش هماهنگ باشد.



:: برچسب‌ها: طراحی اپلیکیشن گردشگری،ریسپانسیو،اپلیکیشن موبایل،طراحی سایت ریسپانسیو،طراحی اپلیکیشن موبایل ,
:: بازدید از این مطلب : 75
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 1 مهر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسین کناره

10 نكته سئو براي توليد كنندگان محتواي وب سايت ها

محتوا و سئو هر دو قطعاتي از پازل هستند كه باعث تكميل آن مي شوند. برخي باور دارند كه مي توان بدون سئو و تنها با توليد محتواي مناسب نيز عملكرد خوبي داشت، اما اين مساله غير ممكن است و تنها با در نظر داشتن هر دوي آنها، كسب رتبه خوب در موتورهاي جستجو ممكن مي باشد.
پس از طراحي وب سايت، طبق آخرين استانداردهاي گوگل ، توليد محتواي جذاب ، مرتبط و كاربرپسند امري ضروري براي ارتقا رتبه سايت در گوگل است ؛ طبق آخرين الگوريتم هاي گوگل بدون توليد محتوا هرگز نمي توانيد در كلمات رقابتي رتبه ي مناسب را كسب كنيد. بدون رعايت موارد سئو مطالب و محتواي سايت شما در صفحه 50 موتورهاي جستجوگر خواهد بود و همه ما خوب مي دانيم كه ترافيك بازديد از اين صفحات ناچيز خواهد بود. به صورت مشخص سئو و رتبه سايت شما به محبوبيت محتوا و مقالات سايت شما رابطه مستقيم دارد. در ادامه با 10 نكته آشنا مي شويد كه هم در زمينه سئو و هم محتواي مناسب به شما كمك مي كند.
1- براي مخاطبانتان بنويسيد:
اول بودن اين نكته نشان از اهميت آن است. مطالب و محتوايي توليد كنيد كه صرفا براي مخاطبانتان باشد و سوالاتشان را پاسخ دهد. همه پست ها مطالب سايت شما نبايد در مورد خدمات و محصولات شما باشد، كافي است همه مطالب از كسب و كار مشابه بيزنس شما باشد. توليد مطالب مفيد و جذاب باعث پيشرفت شركت شما در اين رقابت خواهد بود.
2- زير سقف نگه داشتن همه مطالب:
از ترافيك و امتياز بازديد از مطالبتان با بارگزاري مطالب اصلي در يك دامنه بهره مند شويد. براي مثال اگر شما بلاگي داريد كه محتوايي در آن توليد و ارائه مي كنيد، مطالب و محتواي آن را قبل از بارگزاري در بلاگ، در سايت اصلي خود قرار دهيد. اين امر باعث پيشرفت سريعتر وبسايت شما خواهد شد.
3- توليد تيترهاي قوي و تاثير گزار:
در تيتر ها و عنوانها شما فضاي كمي داريد تا متني قوي قرار دهيد. تيترهايي بسازيد كه ساده، جذاب و شامل كلمات كليدي باشند. و در نظر بگيريد كه تيترها و عنوانهاي مقاله شما هستند كه در نتايج موتورهاي جستجو نمايش داده مي شوند.
4- از كلمات كليدي هر چه بيشتر استفاده كنيد:
از جملاتي استفاده كنيد كه مرتبط و شامل كلمات كليدي هر چه بيشتر باشد تا به بازديد كنندگان و موتورهاي جستجو نشان دهيد كه مقاله شامل چه موضوعاتي است. البته حتما در نظر داشته باشيد استفاده بيش از حد از كلمات كليدي نه تنها جملات را غير قابل فهم مي كند، بلكه ممكن است باعث پنالتي شدن مقالات و سايت شما در موتورهاي جستجو شود.
5- ساختار مناسب محتوا:
ممكن است عليرغم داشتن مطالب جذاب در مقاله تان، با در نظر نگرفتن ساختاري مناسب باعث سردرگمي مخاطبانتان شويد. كوتاه تر كردن پاراگرافها و استفاده از تيترها و عناوين بيشتر باعث جذابتر و روانتر شدن مقاله شما مي شود. همچنين استفاده از تگهاي H1 و H2 در عناوين تاثير به سزايي در سئو سايت شما دارد.
6- استفاده از تصاوير:
تصاوير بيشتر ،در جذابيت و فهم بهتر مطالب شما موثر هستند. مخاطبان هميشه مطالب تصويري را در مقايسه با متون ترجيح مي دهند.
7- درج مطالب در شبكه هاي اجتماعي:
شبكه هاي اجتماعي قدرت بسياري در خصوص سئو و رتبه مقالات و سايت شما دارد. درج بخشي از مطالب سايت در شبكه هاي اجتماعي به همراه لينك به مطلب اصلي و همچنين ايجاد كليدهاي اشتراك گزاري در خصوص رشد سئو سايت و مقالات شما بسيار مهم است.
8- استفاده نكردن از محتواي كپي:
داشتن محتواي يكسان در يك وب سايت و يا كپي كردن از سايت هاي ديگر حتي اگر به قدري كمي تفاوت بين آنها ايجاد شده باشد تاثير منفي بر سئو سايت دارد و ممكن است تاثيرات منفي جبران ناپذيري در رتبه هاي سايت شما بگذارد .
9- ساخت لينك:
لينك (اتصال) كلمات كليدي به مقالات و صفحات ديگر سايت شما و يا حتي سايتهاي ديگر، مدتهاست از موارد با اهميت سئو به حساب مي آيد و مي بايست از آن بهره برد.
10- بررسي و تحليل عملكرد:
با استفاده از ابزارهاي تحليل سايت مانند Google Analytics مي توانيد نقاط ضعف و قوت خود راشناسايي كنيد و مقالات و محتواي مناسب تري توليد كنيد. اين ابزارها با نتايجي همچون ميزان بازديدها از نقاط مختلف صفحه، زمان سپري شده بازديد كننده از سايت شما و ... مي توانند بسيار مفيد واقع شوند.
محتوا و سئو هر دو قطعاتي از پازل هستند كه باعث تكميل آن مي شوند. برخي باور دارند كه مي توان بدون سئو و تنها با توليد محتواي مناسب نيز عملكرد خوبي داشت، اما اين مساله غير ممكن است و تنها با در نظر داشتن هر دوي آنها، كسب رتبه خوب در موتورهاي جستجو ممكن مي باشد.



:: برچسب‌ها: کلمات کلیدی , طراحی وبسایت , طراحی وب سایت , ,
:: بازدید از این مطلب : 64
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسین کناره

هفت مورد اساسي براي طراحي موفق سايت هاي گوناگون

در طراحي سايت مانند هر كار ديگري، داشتن شالوده اي قوي براي ادامه كار ضروري است. سايت هايي كه از طراحي مناسب و حرفه اي بهره مي برند به مراتب در بحث سئو موفق تر هستند و شانس صعود اين گونه سايت ها به صفحات نخست موتورهاي جستجو با اعمال فرايند بهينه سازي سئو بيشتر است.
مقدمه:
داشتن يك وبسايت قوي جز اصلي ترين موارد براي موفقيت در دنياي تجارت الكترونيك است. همچنين براي رقابت در بازارهاي مختلف داشتن وبسايتي به روز جز اصلي ترين عوامل موفقيت مي باشد. بايد اين نكته را در نظر داشت كه طراحي سايت از طراحي به معناي كلمه فراتر است. در واقع امروزه طراحي جزيي از بازاريابي آنلاين حساب مي شود. طراحي سايت موفق بخش وسيعي از عملكرد مثبت يك مجموعه و يا كيفيت محصولات يك واحد توليدي را به نمايش مي گذارد. در زير به 7 مورد اساسي براي طراحي موفق سايت هاي گوناگون اشاره مي شود.
1- سادگي طراحي:
بايد در نظر داشت كه سايت هايي كه داراي ساختاري پيچيده يا شلوغ ( داراي منوهاي زياد و با آيتم هاي متعدد ) هستند، در اكثر موارد باعث گمراهي مخاطب مي شوند. كاهش بازديد مخاطبين باعث كاهش رتبه بندي سايت مي شود. در صورتي كه طراحي سايت ساده و به دور از پيچيدگي باشد ، به مرور زمان اثر خود را با جذب مخاطب بيشتر، افزايش رنك و بهينه سازي سئو سايت نشان خواهد داد.
2- استفاده از خلاقيت:
فضاي سفيد ( فضاي خالي موجود در ميان عكس ها و نوشته ها ) همواره توسط طراحان خلاق مورد استفاده قرار مي گيرد. استفاده مناسب و با خلاقيت از اين فضاها ( كه برخي آنها را به اشتباه فضاي منفي در طراحي سايت ها حساب مي كنند ) در كنار عناصر گرافيكي به جذابيت سايت مي انجامد. به طوري كه مخاطب با اولين بازديد از سايت به نوعي شيفته سادگي و خلاقيت بالا در طراحي آن مي شود. بايد دقت داشته باشيم كه مخاطبين سايت ها كه به دنبال محصولي خاص و يا خدمت به خصوصي هستند، اغلب و در نگاه اول كيفيت محصولات و يا خدمات را بر اساس ظاهر سايت قضاوت مي كنند.
3- طراحي منحصر به زمينه فعاليت و مخاطبين:
در زمان طراحي سايت قبل از هر چيز بايد طراحي و تكنيك هاي آن را بر اساس خدمات ارائه شده توسط صاحب وبسايت هماهنگ كرد. بيشترين ميزان شناخت از مخاطب را بايد مجموعه ارائه دهنده خدمات ( صاحب وبسايت ) داشته باشد و با در ميان گذاشتن اين اطلاعات با طراحان سايت در بهينه سازي محتواي سايت خود كمك شاياني كند.
4- شبكه هاي اجتماعي لينك شده در سايت و تبليغات آن ها:
با توجه به استفاده وسيع كاربران از شبكه هاي اجتماعي، بايد دقت داشت كه تبليغات در شبكه هاي اجتماعي را به صورت صادقانه و غير رباتيك انجام داد. منظور از غير رباتيك بودن تبليغات، نزديك بودن شعارهاي تبليغاتي به زبان محاوره اي و در عين حال تشويق كننده بودن آن هاست. براي مثال براي تبليغ كردن استفاده از پنل خورشيدي ( كه انرژي موجود در نور خورشيد را به الكتريسيته تبديل مي كند ) شعار "سقف خانه خود را به كار بگيريد!" به مراتب از شعار "براي خانه خود پنل خورشيدي پيدا كنيد!" موثر است، به اين دليل كه به زبان محاورهاي انسان ها نزديك تر مي باشد.
5- طراحي و عملكرد روان وبسايت :
در طراحي سايت در صورت به كار بردن وب سرويس ها بايد به شكلي انجام شود كه كاربر به راحتي كامل با سايت ارتباط برقرار كند. تجربه استفاده كاربر از سايت UX در صورتي كه طراحي سايت اصطلاحا User-friendly باشد، جز عوامل مهم بهينه سازي سئو سايت است.
6- استفاده از عبارات ساده، رايج و قابل فهم در محتوا:
استفاده از كلمات و عبارات ساده و قابل فهم براي مخاطب براي افزايش بازديد از سايت ضروري است. اين مطلب براي وبسات هايي كه فعاليت هاي تخصصي ( مثل زمينه پزشكي ) و يا صنعتي دارند بسيار مهم است. براي مثال در زمينه صنايع استفاده از لغات و جملات تخصصي و يا توضيح و تفسير فرآيند توليد محصولات معمولا كمكي به افزايش تعداد مخاطبين وبسايت نميكند. در مواردي حتي ممكن است با پيچيده كردن محتواي سايت از تعداد مخاطبين هم كم شود. بحث توليد محتواي مناسب از اصول اوليه بهينه سازي سايت و افزايش رنك و جذب مخاطبين ارگانيك مي باشد.
7- قرارگيري اولويت در سايت:
بايد در نظر داشت كه اولويت هاي صاحب سايت ( از جمله خدمات برتر و يا محصولات ممتاز ) در صفحه نخست ( اصلي ) سايت قرار گيرند. نحوه قرارگيري اين اولويت ها نيز در سايت بايد به گونه اي باشد، كه با يك نگاه كوتاه توسط مخاطب شناسايي شوند. همچنين قرار گرفتن اطلاعات تماس مجموعه ( از جمله تلفن، ايميل و آدرس ) بايد به گونه اي طراحي شوند كه مخاطب براي يافتن آنها، مجبور نباشد زمان زيادي را صرف كند. عدم توانايي مخاطب براي پيدا كردن اطلاعات تماس يك مجموعه گاهي اوقات باعث خارج شدن سريع مخاطين جديد از وبسايت مي گردد كه اين امر Bounce Rate سايت را بالا برده و از رتبه بندي سايت براي نمايش در صفحات اوليه موتورهاي جستجو مي كاهد.
جمع بندي:
در طراحي سايت مانند هر كار ديگري، داشتن شالوده اي قوي براي ادامه كار ضروري است. سايت هايي كه از طراحي مناسب و حرفه اي بهره مي برند به مراتب در بحث سئو موفق تر هستند و شانس صعود اين گونه سايت ها به صفحات نخست موتورهاي جستجو با اعمال فرآيند بهينه سازي سئو بيشتر است.



:: برچسب‌ها: بهینه سازی سئو،بازاریابی آنلاین، طراحی سایت،افزایش رنک،تبلیغات در شبکه های اجتماعی ,
:: بازدید از این مطلب : 61
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسین کناره

پنج ويژگي اساسي و لازم براي طـراحي سايت آژانس هاي مسافرتي

در طراحي سايت هاي آژانس هاي گردشگري بخش جستجو كه معمولا شامل مقاصد تورها مي باشد از اساسي ترين فاكتورهاي موفقيت سايت مي باشد. در ضمن در صورت وجود ضعف در اين قسمت سايت، ميزان موفقيت مجموعه گردشگري پايين خواهد آمد. منظور از فيلترهاي جستجو، قرار گرفتن گزينه هاي مختلف در قسمت جستجوي سايت است كه انتخاب را براي مخاطب راحت تر مي نمايند.
مقدمه:
طراحي سايت گردشگري اين روزها به مساله اي مهم براي آژانس هاي مسافرتي تبديل شده است. با توجه به بالا رفتن ميزان مسافرت ها و همچنين توجه بيش از پيش مسئولان به صنعت گردشگري و در ضمن بالا بودن پتانسيل و درآمدزايي اين صنعت، در طول سال هاي اخير شاهد ظهور آژانس هاي مسافرتي متعددي بوده ايم و هر روزه آمار تعداد آژانس ها در حال افزايش است. آژانس هاي مسافرتي در قدم اول نياز به داشتن وبسايتي پويا دارند زيرا در غير اين صورت و با توجه به رقابت شديد در زمينه جذب گردشگران، موفقيت چنداني كسب نخواهند كرد.
طراحي سايت به صورت پويا به اين معني است كه علاوه بر ارائه خدمات مرسوم سايت هاي گردشگري به صورت آنلاين، سرويس ها و صفحات مربوط به آن ها، با توجه به مقاصد مد نظر مسافران در فصول مختلف سال تغيير كنند. به عبارت ساده در طراحي سايت و پياده سازي وب سرويس هاي گردشگري قابليت انعطاف پذيري در فصول مختلف سال در نظر گرفته شده باشد.
در ادامه به 5 ويژگي اساسي براي طراحي سايت هاي گردشگري موفق اشاره مي شود.
1- قسمت جستجو فيلترهاي گوناگوني را براي انتخاب داشته باشد:
در طراحي سايت هاي آژانس هاي گردشگري بخش جستجو كه معمولا شامل مقاصد تورها مي باشد از اساسي ترين فاكتورهاي موفقيت سايت مي باشد. در ضمن در صورت وجود ضعف در اين قسمت سايت، ميزان موفقيت مجموعه گردشگري پايين خواهد آمد. منظور از فيلترهاي جستجو، قرار گرفتن گزينه هاي مختلف در قسمت جستجوي سايت است كه انتخاب را براي مخاطب راحت تر مي نمايند.
فرضا مسافر قصد سفر به اروپا را دارد. با قرار دادن نام كشور هاي مختلف در منو مربوط به تور ها، مسافر مي تواند اسم كشور مقصد را با كليك كردن انتخاب نمايد. سپس شهر هاي آن كشور كه تورهاي گردشگري به آن ها برگزار مي شود ظاهر مي شوند. در گزينه بعدي و پس از انتخاب شهر، مخاطب سايت مي تواند زمان مسافرت را مشخص كند. در گزينه هاي پاياني انتخاب هايي مثل شركت كردن در فستيوال ها، گشت و گذار در مناطق خوش منظره حومه شهر و ... مي توانند قرار بگيرند.
2- قسمت جستجو ادامه عبارت تايپ شده توسط مخاطب را حدس بزند:
اين مساله مهم در زمان پياده سازي وب سرويس گردشگري بايد لحاظ شود. در صورت داشتن قابليت حدس زدن جستجوها، مسافران با تايپ كردن اسم شهر مقصد مي توانند با هتل ها و اماكن ديدني شهر مذكور نيز آشنا شوند و انتخاب بهتري داشته باشند. اين قابليت كمك قابل توجهي به مسافر براي انتخاب مقصد مناسب، هتل بهتر و ... مي نمايد.
3- از عكس هاي با كيفيت و وضوح مناسب استفاده شود:
براي معرفي تورها، بخش هاي مختلف هتل هاي طرف قرارداد و ... بايد از عكس هاي با وضوح و كيفيت بالا و همچنين داراي حجم پايين استفاده كرد. استفاده از ويديوهاي با حجم بالا به دليل كم كردن سرعت بارگيري ( بالا آمدن ) صفحات سايت ها توصيه نمي شود. به جاي آن استفاده از فايل هاي مناسب با فرمت gif كه همان فايل هاي گرافيكي متحرك هستند، توصيه شده است. هر چه محتواي سايت ها ديرتر به نمايش در آيند، ميزانBounce Rate يا همان خروج مخاطبين از سايت بدون مشاهده بالا مي رود. براي افزايش رنك سايت جهت ديده شدن در صفحات نخست موتورهاي جستجوگر ( SERP ) يكي از عوامل مهم كاهشBounce Rate است. اين مطلب در مبحث بهينه سازي سئو تاثير بسزايي دارد.
4- قسمت نظرسنجي مشتريان در طراحي سايت لحاظ گردد:
اگر چه بسياري از افراد بخش نظرسنجي و امتيازدهي به خدمات و سرويس ها را منحصر به طراحي اپليكيشن موبايل مي دانند، با اين وجود سايت هاي گردشگري كه از اين گزينه براي خدمات ارائه شده خود بهره مي برند، به مراتب از رقباي خود جلوتر هستند. برخي از آژانس ها به دليل جلوگيري از انتقاد مشتريان اين گزينه مهم را در زمان طراحي سايت خود از قلم مي اندازند، در صورتي كه دادن امكان اظهار نظر به مشتريان ( هر چند انتقاد و يا حتي شكايت باشد ) نوعي احترام به نظر مشتريان است. مجموعه هاي موفق در صورت هر گونه كمي و كاستي در سرويس هاي خود پاسخگو خواهند بود.
5- قيمت ها به صورت واضح اعلام شوند:
در هنگام اعلام قيمت تورها و ... در سايت، بايد قيمت نهايي را با احتساب مواردي مثل ماليات اضافه شده و ... اعلام نمود. همچنين مراحل پرداخت ( از جمله پرداخت براي رزرواسيون آنلاين هتل و ... ) بايد به راحتي قابل انجام باشند. با انتخاب شركت فناوري اطلاعات با تجربه در زمينه پياده سازي وب سرويس هاي گردشگري، انجام پرداخت هاي آنلاين به راحتي و با امنيت بالا امكان پذير مي شود.
در طراحي سايت آژانس مسافرتي مانند هر سايت ديگري بايد از زمينه رنگي مناسب استفاده كرد. ضميمه كردن محل هتل و توضيحات مختصر در Google Map به مخاطبان سايت گردشگري كمك شاياني مي كند.



:: برچسب‌ها: افزایش رنک , طراحی سایت , رزرواسیون آنلاین , وب سرویس های گردشگری , طراحی اپلیکیشن موبایل , بهینه سازی سئو , ,
:: بازدید از این مطلب : 68
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسین کناره

معايب استفاده از سايت ساز هاي رايگان و آماده مانند Wordpress و دلايل اصلي آن

بدون شك Wordpress ابزاري تاثير گذار در طراحي سايت ميليون ها كسب و كار كوچك در سراسر جهان است. اين سايت ساز آماده با داشتن صد ها پلاگين يا ابزار افزودني به طراحان وب آماتور و يا شركت هاي بدون دانش فني، كمك مي كند تا در زمان اندكي و به صورت محدود، وب سايت اينترنتي خود را راه اندازي نمايند. با وجود داشتن چندين مزيت، نمي توان از عيب هاي Wordpress و بطور كلي سايت ساز هاي آماده چشم پوشي كرد. اين عيب ها در كشور ايران به دليل محدوديت استفاده از برخي از پلاگين ها، بيشتر نيز به چشم مي خورد.
در ذيل به برخي از معايب اصلي استفاده از Wordpress مي پردازيم كه لازم است تمام صاحبان كسب و كار هايي كه طراحي وب سايت آنها با Wordpress انجام شده است آگاه شوند . اين نكات برگرفته از مقاله خانم Maggie Sawyer است كه خود يكي از مشهورترين طراحان وب در جهان است و تجربه پياده سازي صد ها سايت در قالب هاي Wordpress را دارد و حتي در گذشته خدمات PSD to Wordpress را ارائه مي كردند.
1- بستر سايت سازي نا امن :
به دليل وجود صد ها هزار وبسايت آماده بر بستر Wordpress، هكر ها و اسپمر ها دائما در حال جستجو و حمله به اين گونه وبسايت ها مي باشند. Wordpress در اين زمينه بطور معمول به روز رساني هايي را ارائه مي دهد اما خود اين به روز رساني ها گاهي اوقات ساختار هاي اصلي سايت را به هم مي زند كه اصلاح آن زمان بر و برخي اوقات هزينه بر هستند.
2 – نبود فايل هاي راهنمايي جامع :
اگر طراح وب بر بستر Wordpress هستيد و يا با اين سايت ساز آماده سر و كار داريد، اعلاميه هاي فراواني حتما مشاهده كرده ايد كه درخواست شده است تا در صورت تمايل يك فايل راهنما را نگارش كنيد و به Wordpress كمك كنيد تا متون راهنماي آنها كامل شود. اين نقص زماني مشكل ساز مي شود كه به روز رساني هاي جديد ارائه شده و طراحان وب براي منطبق كردن سايت خود مجبور به انجام كلي خطا و آزمايش هستند تا به روز رساني را پياده سازي نمايند. ضرر اين فرايند در بهينه سازي سئو سايت بطور واضح به چشم مي خورد.
3- استفاده از كد هاي پيچيده در طراحي سايت :
قالب هاي آماده Wordpress فراوان اند اما براي شخصي سازي اين قالب ها، بهينه سازي سئو آنها و ايجاد بخش هاي كاربردي در آنها لازم است كد نويسي هاي حرفه اي انجام شود كه اكثر شركت هاي طراحي وب، اين تغييرات را اعمال نمي كنند و كسب و كار ها از قالب هاي بهينه سازي نشده استفاده مي كنند كه در آينده و به خصوص در زماني كه وب سرويس هاي گوناگون در آنها پياده سازي مي شود، مشكلات جدي را بوجود مي آورد.
4- عدم پشتيباني :
Wordpress داراي واحد پشتيباني جامع نمي باشد و در صورت برخورد به مسائل، خطا ها و بويژه بروز رساني هاي جديد، گرفتن كمك و يا پشتيباني لازم كار دشوار و يا امكان ناپذيري است. اغلب كسب و كار ها مجبور اند به روز رساني خود را توقف نمايند تا درصد قابل توجهي از برنامه نويسان معتبر بين المللي خطا ها و فرايند هاي صحيح آنرا استخراج نمايند و از طريق فايل هاي راهنمايي گاهي پيچيده آنها را اطلاع رساني نمايند.
5 – عدم استفاده از نامگذاري هاي صحيح صفحات :
يكي از معيار هاي اصلي رتبه بندي سايت در موتور هاي جستجو و افزايش رنك، نامگذاري كامل، مرتبط و صحيح صفحات يك وبسايت است. اغلب طراحان وب و شركت هاي سايت ساز كه با قالب هاي آماده و Wordpress كار مي كنند، اين بخش را ناديده مي گيرند و يا با تنظيم كردن آن آشنا نيستند كه باعث عدم رشد جايگاه سايت در موتور هاي جستجو و بويژه گوگل مي شود. اگر صاحبان كسب و كار هايي كه وبسايتشان با Wordpress طراحي شده است ،مشاهده نمايند، در آدرس صفحات سايت خود به جاي نام صفحات مرتبط و منحصر، آدرس هايي چود Page1، Page2، Content1، Content2 يا صرفا اعداد تصادفي را پس از نام اصلي سايت خود خواهند ديد.
6 – افزايش حجم داده ها :
در بسياري اوقات مشاهده مي شود كه در صورت افزايش حجم اطلاعات در سايت و يا ثبت نام زياد اعضا، سايت هاي آماده قطع مي شوند و يا سرعت آنها به شدت افت مي كنند و پيام هايي مانند Site is unavailable يا Site is Unreachable ديده مي شود. اين مسائل در بسياري از اوقات مرتبط به هاست سايت نمي باشند و صرفا به دليل عدم مديريت حجم زياد داده در Wordpress رخ مي دهد. اينجا هم با قطع شدن وبسايت، هر چند موقت، ضرر هاي زيادي به رتبه بندي آن در موتور هاي جستجو زده مي شود.
7 – فرايند هاي پيچيده و خطا هاي زياد در يكپارچه سازي سايت ها :
در بسياري اوقات نياز است تا چند سايت با يكديگر يكپارچه شوند و يا اطلاعات آنها با هم مشترك و همزمان به روز رساني شود. اين فرايند در Wordpress با خطا و پيچيدگي هاي فراواني همراه است.
8 – استفاده از پايگاه هاي داده پر خطر MYSQL و MYSQLi :
سايت ساز آماده Wordpress تنها از پايگاه هاي داده MYSQL و MYSQLi پشتيباني مي كنند كه اين ابزار هاي نگهداري اطلاعات بسيار نا امن مي باشند و هكر ها به راحتي به آنها نفوذ مي كنند. البته استفاده از MYSQLi بهتر است كه آن نيز متاسفانه حفره هاي فراواني دارند و به همين دليل كسب و كار هاي متوسط و بزرگ از آن پرهيز مي كنند. اغلب شركت هاي طراح وب ايراني متاسفانه از نسخه هاي به روز رساني نشده Wordpress استفاده مي كنند كه حتي MYSQLi را نيز پشتيباني نمي كند و به همين دليل اغلب اين سايت ها در معرض خطر و نفوذ دائمي هستند.
9 – مشكلات و نقص هاي فراوان زبان برنامه نويسي PHP :
اغلب طراحان وب معتبر جهاني در حال قطع كار با سايت ساز آماده Wordpress مي باشند و دليل آن نوشته شدن اين سايت ساز با زبان برنامه نويسي PHP است. اين زبان برنامه نويسي به دليل محدوديت هاي فني و پديد آمدن پلتفورم هاي برنامه نويسي بسيار پيشرفته تري مانند .NET و MVC، برنامه نويسان و شركت هاي حرفه اي آنرا كنار گذاشته اند.
10 – به روز رساني هاي مكرر :
همانطور كه در برخي از گزينه هاي فوق اشاره شد، Wordpress براي ايمن و كاربردي نگاه داشتن خود، بطور مكرر و بدون در نظر گرفتن ساختار هاي پيشين، در حال ارائه به روز رساني هايي است. اين به روز رساني ها متاسفانه در بسياري از اوقات ساختار هاي اصلي سايت را نابود مي كنند اما در عين حال براي پايدار ماندن امن، لازم هستند. متاسفانه بسياري از شركت هاي طراحي سايت ايراني به همين دليل به روز رساني خودكار را بر خلاف توصيه Wordpress قطع مي كنند كه در آينده مي توانند مشكلات جدي را براي سايت بوجود بياورد.
11 – كد هاي اضافي و سنگين ( Bloated Code ) :
كد هاي اضافي و سنگين مشكلي جدي است كه توسط موتور هاي كنترل سئو مشاهده و اخطار براي آنها صادر مي شود. اغلب سايت هاي آماده Wordpress داراي كد هاي سنگين هستند كه توسط روبات هاي گوگل بررسي مي شوند و باعث كاهش شديد رنك سايت در صفحات نتايج جستجو مي شوند. ابزار هايي به منظور كاهش اين كد هاي اضافي وجود دارند اما به دليل پر خطر بودن خود آنها، اغلب شركت هاي طراحي وب كه با Wordpress سر و كار دارند، استفاده از آنها توصيه نمي كنند. صاحبان كسب و كار ها كافي است با گرفتن View Source سايت هاي Wordpress و مقايسه آنها با سايت هاي طراحي شده اختصاصي و با پورتال هاي تخصصي، از فرق شديد آنها در حجم كد متوجه شوند.
12 – نا سازگار با اپليكيشن هاي وب و اتصال هاي پرخطا با وب سرويس هاي كاربردي :
يكي از بزرگترين معايب Wordpress، عدم پشتيباني از ابزار هاي پيشرفته برنامه نويسي روز مانند Angular.js و ساير ابزار ها مي باشد. عدم پشتيباني از آنها باعث مي شود تا سايت هاي كه بر پايه Wordpress هستند نتوانند خيلي كاربردي باشند و به خصوص با خطا و مشكلات فراواني به نرم هاي وب و وب سرويس هاي ارائه خدمات آنلاين، متصل شوند. به همين دليل كسب و كار هاي بزرگ و جدي كه در طراحي وبسايت خود از نرم افزار هاي وب يا وب سرويس ها استفاده مي نمايند، از Wordpress دوري مي كنند.
13- قالب ها و تم هاي رايگان يا ارزان قيمت :
اغلب شركت هاي طراحي وب سايت كه بستر خود را سايت ساز هاي آماده مانند Wordpress قرار داده اند، از قالب هاي رايگان و يا ارزان قيمت براي مشتريان خود استفاده مي كنند. در نگاه اول اين شايد ايده خوبي باشد و براي كسب و كار ها هم ارزانتر تمام شود اما مانند هميشه، هيچ ارزاني بي حكمت نيست. اغلب اين قالب هاي رايگان كد و لينك هاي پنهان و اضافي دارند كه باعث مي شوند سايت كسب و كار شما به اصطلاح " در پشتي " به سايت هاي ديگر باشد كه اين توسط روبات هاي گوگل در دراز مدت شناسايي مي شوند و احتمال قطع رتبه دهي سايت توسط گوگل به شدت افزايش مي يابد.
14 – مشكلات بهينه سازي سئو :
همان طور كه جا افتاده است، Wordpress يك سايت ساز رايگان و منطبق بر اصول سئو است. اما واقعيت اين است كه تمام سايت ساز هاي رايگان اين اصول را به ظاهر رعايت مي كنند. نكته اين است كه سايت ساز هاي رايگان در كوتاه مدت اين اصول را مديريت و رعايت مي كنند و با اضافه شدن محتوا و صفحات در سايت، مشكلات سئو كم كم آغاز مي شود كه در نامگذاري صفحات، تگ هاي محتوا، ايجاد محتوا هاي تكراري و توليد نقشه هاي سايت پيچيده به راحتي قابل مشاهده است. اين مسائل در دراز مدت توسط روبات هاي موتور هاي جستجو شناسايي مي شوند و رتبه سايت را كاهش مي دهند.
در نهايت لازم است گفته شود كه Wordpress ابزار رايگان و مفيدي است كه صد ها هزار سايت در بستر آن پياده سازي شده اند. اما Wordpress و ابزار مشابه آن براي كسب و كار هاي كوچك كمي مفيد است كه نمي خواهند كار خود را گسترش دهند، از اپليكيشن هاي وب استفاده كنند و يا رتبه دهي گوگل براي آنها الويت نباشد. در مقاله فوق به برخي نكات اشاره شد تا صاحبان كسب و كار ها در هنگام انتخاب طراح وب سايت خود، با دانش كامل تصميم گيري نمايند و تا حد امكان از ابزار هاي رايگان و سايت ساز هاي آماده پرهيز كنند.


:: برچسب‌ها: بهینه سازی سئو , طراحی وب سایت , طراحی وبسایت , افزایش رنک , ,
:: بازدید از این مطلب : 130
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسین کناره

10 نكته كليدي براي رشد كسب و كار اينترنتي جديد شما

آمارها نشان از رشد روزافزون كسب و كارهاي اينترنتي نوپا دارد و اين بدان معني است كه اكنون بهترين زمان براي شروع يك كسب كار اينترنتي است، كه مي تواند از طريق طراحي وب سايت، طراحي اپليكيشن و ... باشد. اگر در حال شروع يك بيزنس اينترنتي هستيد، مطمئن شويد كه عناصر زير را در كسب و كار خود رعايت مي كنيد.
مقدمه:
در كسب و كار اينترنتي ، زنجيره اي از مراحل وجود دارد كه شما مي توانيد براي تضمين موفقيتتان هنگام راه اندازي يك كسب و كار اينترنتي از آنها الگوبرداري كنيد. اين موارد حاصل تجربه افرادي است كه در زمينه كسب و كار اينترنتي فعاليت و تجربه داشته اند و طعم شكستها و پيروزي هاي اين راه را چشيده اند.. در كسب و كار اينترنتي يك سري عناصر وجود دارد كه هميشه پابرجا است و اگر اين اصول را رعايت كنيد موفق خواهيد شد.
1- هدف ،قرار دادن دقيق مخاطبان :
فروش و بيزنس اينترنتي با دو عامل در دسترس بودن و تكرار ،رابطه مستقيم دارد. در واقع كسب و كار شما بايد به صورت مداوم در دسترس مخاطبان اصلي شما باشد تا اين مخاطبان به مشتريان شما تبديل شوند.
2- ساخت محتواي با كيفيت و به موقع :
منظور از محتواي با كيفيت، مقالاتي است كه باعث جذب مجدد مخاطبين براي بازگشت به وب سايت يا اپليكيشن موبايل شما است. همچنين اين مقالات توسط موتورهاي جستجو قضاوت مي شوند ( از طريق بازديدها و آمارها). پيوستگي و سرعت در ارائه مقالات جديد باعث رشد سئو سايت شما و در نتيجه رشد روز افزون مخاطبان خواهد شد.
3- دسترسي حرفه اي و سريع به خواسته هاي مخاطب :
با استفاده از تجربه و دانش شركتهاي طراحي وبسايت و موبايل اپليكيشن شما مي توانيد دسترسي مخاطبانتان را به مطالب و محصولات مورد نيازشان كمتر كنيد ( با كمتر كردن تعداد كليكها و جذاب تر كردن صفحات وب سايت و موبايل اپليكيشن از طريق ابزارهاي تحليل سئو) كه اين امر باعث جذابيت بيشتر كسب و كار شما براي مخاطبان و مشتريان مي شود.
4- سرمايه گزاري در خصوص قابليتهاي موبايل :
استفاده از موبايل ها به قدري رشد كرده است كه آمار بازديد سايت شما توسط موبايل ها و تبلت ها بيش از كامپيوترها و لب تاپها خواهد بود. اين امر اهميت سرمايه گذاري و تمركز شما را در خصوص قابليتهاي موبايل نشان مي دهد. از راهكارهاي اين زمينه مي توان به ساخت موبايل اپليكيشن، طراحي سايت موبايل، طراحي وب سايت ريسپانسيو و ... اشاره نمود.
5- ارائه راهكارهاي فروش :
معرفي و هدايت مخاطبان براي رسيدن به مرحله خريد بسيار مهم است. ارائه محصولات با اطلاعات كافي براي مقايسه، دسته بندي مناسب براي خدمات و محصولات و حتي معرفي آدرس كسب و كارتان در موقعيت مناسب از جمله راهكارهاي فروش مي باشند. ايجاد مسابقات آنلاين، ارائه تخفيفها و ... از موارد بازاريابي و فروش مي باشند كه تاثير بسيار در موفقيت كسب و كار شما دارند.
6- ايجاد اشتراك براي مخاطبان :
عضويت مخاطبانتان در وب سايت و يا خبرنامه و ... از موارد بسيار مهم و تاثير گذار است. با استفاده از اين روش شما مي توانيد بانكي از اطلاعات مشتريانتان بدست آوريد كه همواره در خصوص اطلاعات، خدمات و محصولات شما پيگيري كرده اند. در موارد پيشرفته تر شما مي توانيد با راه اندازي باشگاه مشتريان، موارد جذاب تر از قبيل تخفيف ها، جوايز و قرعه كشي نيز به وب سايت و يا موبايل اپليكيشن خود اضافه نموده و از بازگشت مداوم مخاطبان بهره بيشتري ببريد.
7- سئو :
همانطور كه پيشتر نيز چندين بار اشاره شد سئو در رشد كسب و كار شما نقش مهمي ايفا مي كند. سئو به معني بهينه سازي موتورهاي جستجو(جستجوگرها) ، وقتي شما مطلبي در سايت خود درج مي كنيد موتورهاي جستجو از طريق الگوريتم هاي خود اين مطلب را پيدا كرده و در نتايج خود نشان مي دهند مانند گوگل كه نتايج را به مشتريان نشان مي دهد و از اين طريق مشتريان به وب سايت شما مي آيند. سئو بسيار مهم مي باشد زيرا بايد مطمئن شد تا مشتريان با جستجوي كلمات مرتبط به وب سايت يا فروشگاه شما هدايت شوند.
8- رقابت :
رقباي خود را هميشه تحت نظر بگيريد ببينيد آنها چه پروسه هايي را طي كردند تا موفق شوند و با دقت به ضعف هاي آنها توجه كنيد و در وب سايت خود اين ضعف ها را بر طرف كنيد تا به چشم كاربران بياييد.
9- طراحي وب سايت و موبايل اپليكيشن قوي :
حس و نگاه اولي كه به وب سايت و موبايل اپليكيشن شما مي شود مهم است.چند گزينه وجود دارد اگر شما تجربه اي نداريد بهتر است سايت و موبايل اپليكيشن خود را به صورت سفارشي به شركت هاي حرفه اي سفارش دهيد تا بهترين نتيجه را در زمينه فروش آنلاين بدست آوريد.
10- نظرسنجي :
درج نظرات و انتقادات و … به‌صورت آنلاين بر شيوه خريد مردم به‌صورت آنلاين تأثيرگذار است. به‌عنوان‌مثال، 71 درصد از مصرف‌كنندگان اعتقاددارند كه در زمان خريد كردن محصولاتي در دسته لوازم الكترونيك، لوازم خانه و لوازم دكوري و … استفاده از اين نظرات آنلاين براي آن‌ها حـيـاتي است. اما در رابطه با خريداران خانم، 85 درصد از آن‌ها تصور مي‌كنند كه توجه به اين نظرات در زمان خريد هر محصولي به‌صورت آنلاين بسيار لازم و ضروري است. درواقع مي‌توان گفت كه تنها 1 درصد از مصرف‌كنندگان هيچ اعتقادي به استفاده و توجه به اين نظرات در فضاي آنلاين ندارند.
جمع بندي :
اينترنت خيلي سريع رشد و تغيير مي كند اما اصول شروع و رشد يك كسب و كار اينترنتي موفق بطور كلي تغيير نخواهد كرد. اگر به تازگي يك كسب و كار اينترنتي را راه اندازي كرده ايد، به اين مراحل پايبند باشيد. اگر شما مدتي است كه يك كسب و كار اينترنتي داريد اما موفقيت مطلوبي كسب نكرده ايد، يك بررسي سريع انجام دهيد و ببينيد آيا مرحله اي وجود دارد كه ناديده گرفته باشيد. شما نمي توانيد در مورد اين اصول اشتباه كنيد. يك روز هم كه زودتر كسب و كار اينترنتي خودتان را راه اندازي كنيد امكان دارد يك روز زودتر به درآمد و موفقيت مطلوب خود برسيد..


:: برچسب‌ها: ریسپانسیو , طراحی سایت , طراحی وب سایت , طراحی وبسایت ,
:: بازدید از این مطلب : 80
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسین کناره

15 دليل براي نياز كسب و كار شما به داشتن يك وبسايت قوي

ممكن است با خود فكر كنيد بعيد است كه كسب‌ وكار شما بتواند در دنياي اينترنت موفقيت چشمگيري را كسب كند، يا اينكه راه‌اندازي و طراحي سايت به لحاظ قيمت، براي شما توجيه منطقي ندارد. يا حتي ممكن است از آنجايي كه تسلط كافي به كامپيوتر نداريد علاقه اي هم به داشتن وب سايت نداريد. اگر با دلايلي كه گفته شد، يا هر دليل ديگري تاكنون از راه‌اندازي وب‌سايت سرباز زده‌ايد، اكنون بهترين فرصت است كه مجدد به اين امر فكر كنيد؛ چرا كه به شما اطمينان خاطر مي‌دهيم طراحي سايت، كسب‌ و‌ كار شما را متحول خواهد كرد.
مقدمه:
اگر براي كسب و كار خود وبسايت اينترنتي نداريد، اين مقاله مي تواند در تصميم گيري به شما كمك كند. در سالهاي اخير شاهد پيشرفت چشم‌گيري در دنياي اينترنت و تجارت آنلاين بوده‌ايم؛ و شما حتما شركتهاي بسياري را مي شناسيد كه از طريق وبسايت هاي اينترنتي درآمد چشمگيري را كسب كرده اند. البته ممكن است با خود فكر كنيد بعيد است كه كسب‌ وكار شما بتواند در دنياي اينترنت موفقيت چشمگيري را كسب كند، يا اينكه راه‌اندازي و طراحي سايت به لحاظ قيمت، براي شما توجيه منطقي ندارد. يا حتي ممكن است از آنجايي كه تسلط كافي به كامپيوتر نداريد علاقه اي هم به داشتن وب سايت نداريد. اگر با دلايلي كه گفته شد، يا هر دليل ديگري تاكنون از راه‌اندازي وب‌سايت سرباز زده‌ايد، اكنون بهترين فرصت است كه مجدد به اين امر فكر كنيد؛ چرا كه به شما اطمينان خاطر مي‌دهيم طراحي سايت، كسب‌ و‌ كار شما را متحول خواهد كرد.
به اين ترتيب با هم به 15 دليل براي داشتن وب سايت اينترنتي نگاهي خواهيم داشت، با اميد به اينكه پس از مطالعه اين دلايل، به زودي براي كسب‌وكار خود وب‌سايتي راه‌اندازي كرده و كسب‌وكارتان را رونق بيشتري ببخشيد.
برشور و مجله آنلاين :
شركتها ساليانه ميليونها تومان را صرف چاپ و پخش برشورهاي تبليغاتي مي كنند. با داشتن يك وبسايت اينترنتي شما در واقع از اين روش تبليغاتي بهره مند خواهيد شد. مشتريان شما از طريق تبليغات اينترنتي خدمات و محصولات شما آشنا مي شوند.
مشتريان بيشتر :
بيش از 2.4 ميليارد نفر روزانه از اينترنت استفاده مي كنند كه 90% اين آمار در 12 ماه گذشته از طريق اينترنت خريد كرده اند يا محصول مورد نظر خود را براي خريد انتخاب كرده اند. پس واضح است كه با نداشتن وبسايت شما تعداد زيادي از مشتريان را از دست مي دهيد.
بالا بردن ارزش كسب و كار :
اگر دقت كرده باشيد هنگامي كه براي شركت خود اقدام به دريافت وام بانكي مي كنيد، يا قصد گرفتن گواهينامه ها يا جوازها براي كسب و كار خود داريد و يا اموري از اين قبيل، معمولا از شما آدرس وبسايت نيز پرسيده مي شود. در اين موقعيت بهترين گزينه داشتن يك وبسايت خوب است. وبسايت كسب و كار شما نشان از ارزش شركت شما است.
تاثيرگذاري :
با داشتن يك وب سايت ،شما هزاران بيننده خواهيد داشت و مي توانيد خدمات و محصولات خود را اطلاع رساني كرده و تاثيرگذار باشيد.
نمايش كسب و كار :
زماني كه مردم كسب و كار شما را مي شناسند حتما حس خوبي را تجربه مي كنيد. پس با داشتن وبسايت دائما در حال شناساندن كسب و كارتان به ديگران هستيد و اين حس غرور را به شركت خود انتقال خواهيد داد.
كمك به اهداف كسب و كار :
با بازنويسي و توليد مطالب در مورد كسب و كارتان در وبسايت خود، تمامي مسائل جديد و قديمي شركتتان براي شما مرور شده و در تصميم گيري هاي آتي به شما كمك مي كند.
24 ساعت روز و 7 روز هفته :
با راه اندازي وب سايت ،شما هميشه در حال ارائه اطلاعات، خدمات و محصولات خود هستيد.
ارتباط با مشتريان:
از طريق سايت و بلاگ خود مي توانيد دائما در حال ارائه پيشنهادها، تخفيفها، محصولات، رويدادها، تصاوير و ديگر مطالب كسب و كار خود به مشتريانتان باشيد.
بازاريابي :
اينترنت دنياي وسيعي از بازاريابي را براي شما محيا مي كند كه قبلا در اختيار نداشتيد. بازاريابي اينترنتي امروزه بسيار پر تاثير تر از روش سنتي است و هزينه كمتر و بازدهي بيشتري دارد.
پشتيباني مشتريان :
شما به راحتي مي توانيد با قرار دادن مركز پاسخگوي تيكتهاي پشتيباني و گفتگوي آنلاين، از هزينه پشتيباني خود كم كرده و خدمات بهتري را به مشتريانتان ارائه كنيد.
ايميل با نام سايت خود :
با راه اندازي وب سايت شما مي توانيد آدرس ايميل با اسم سايت خود داشته باشيد كه بعد از كلمه @ نوشته مي شود. (به جاي استفاده از ايميل هايي چون gmail, yahoo ,… شما مي توانيد ايميل اختصاصي خود را داشته باشيد. اين امر موجب افزايش اعتبار شما براي مشتري مي شود.
عناوين و مطالب مورد علاقه شما :
آيا شما به عكاسي علاقه داريد؟ به مسافرت و سفرنامه چطور؟ شما مي توانيد در مورد علايق خود سايت و بلاگ بسازيد و به مخاطبانتان نمايش دهيد. حتي ايده خود را مي توانيد در قالب يك سايت ارائه كنيد. اينترنت فضايي بسيار بزرگ با ظرفيت و پتانسيل بالا براي ايده هاي جديد مي باشد.
كسب و كارتان را به روش خودتان پيش ببريد :
شما احتياجي به اجازه رئيس، وكيل و... نخواهيد داشت و مي توانيد مطالب را همانطور كه خودتان مي پسنديد بر روي وبسايت خود قرار دهيد.
اعتبار فوري :
داشتن يك وب سايت و نظرات گذشته در خصوص خدمات شما باعث شكل گيري فوري اعتبار در ميان مشتريان جديدتان خواهد شد.
بهره وري زياد :
نسبت بهره وري سايت هاي اينترنتي به هزينه راه اندازي آنها هميشه با اختلاف خيلي زياد بيشتر بوده و به كسب و كار شما كمك مي كند تا درآمد بيشتري كسب كنيد.
جمع بندي :
همان‌گونه كه گفتيم به دلايل قانع كننده‌اي اشاره كرديم كه بر اساس آنها داشتن وب‌سايت براي هر مجموعه‌، شركت يا كسب و كاري ضروري به نظر ميرسد. با اين حساب، پيشنهاد مي‌‌كنيم اگر تاكنون به فكر راه‌اندازي وب‌سايت براي كسب‌وكار خود بوده‌ايد اما تصميم جدي در اين زمينه نگرفته‌ايد، همين حالا دست به‌كار شده و با كمك گرفتن از يك مجموعه‌ حرفه‌اي و كاربلد، وب‌سايت خود را راه‌اندازي كرده و سعي كنيد كسب‌وكار شما در دنياي آنلاين سري در بين سرها داشته باشد. به ياد داشته باشيد اين ها فقط 15 دليل مهم براي داشتن وب سايت است. شما بايد مطمئن شويد كه طراحي وب سايت شما توسط شركت طراحي سايت معتبري انجام مي شود كه نه تنها طراحي وب سايت همراه با توسعه را درك كند، بلكه درك كاملي از كسب و كار شما نيز داشته باشد.



:: برچسب‌ها: تبلیغات اینترنتی , طراحی سایت , ,
:: بازدید از این مطلب : 68
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسین کناره

به معناي واقعي به كاربران توجه كنيد ، سئو خود به دنبال آن مي آيد

اولين فلسفه گوگل يك جمله ساده است، " تمركزتان بر روي كاربر باشد، بقيه موارد بطور طبيعي درست مي شوند ". اما اغلب شركت هاي طراحي سايت و متخصصين بهينه سازي سئو، اين قانون طلايي را ناديده مي گيرند و در طراحي وبسايت ها، تمام تمركز خود را بر روي بات هاي جستجو گر و جا دادن تعداد بيشماري كلمه كليدي، قرار مي دهند.
شايد تمركز بر روي بات ها و اسپم كردن صفحات يك سايت تا 10 سال پيش جواب مي داد اما موتور هاي جستجو گر و به خصوص گوگل، امروزه فرمول هاي افزايش رنك خود را دگرگون كرده اند و توجه به تجربه يك كاربر ( UX ) و محتواي با ارزش را الويت رتبه دهي خود كرده اند. به اين ترتيب اگر محور طراحي سايت خود را به معناي واقعي، بازديد كنندگان و مشتريان خود قرار دهيد، گوگل براي سايت شما، ارزش بيشتري قائل مي شود و در نتيجه رتبه شما نيز در موتور هاي جستجو افزايش مي يايد.
البته بديهي است كه اصلا در نظر نگرفتن نكات بهينه سازي سئو، به شما كمكي نخواهد كرد، و در كنار ايجاد يك UX كاربردي و وبلاگ هاي اطلاعاتي مفيد، توجه به معيار هاي استاندارد سئو، لازم است. مفهوم جمله اشاره شده گوگل، مكمل بودن تجربه كاربر و سئو است. هدف از طراحي سايت شما اگر ارائه اطلاعات مفيد، نگهداري هر چه بيشتر و هدايت بازديد كنندگان به سمت نياز هاي آنها باشد، ناچار خواهيد بود طبيعتا اصول سئو را رعايت كنيد.
در هنگام انتخاب طراح سايت خود، از آنها بخواهيد كه نياز هاي مشتريان شما و ايجاد فضا هايي براي ارائه محتواي با ارزش را در نظر گيرند و پس از آن به فن هاي بهينه سازي سئو بپردازند. اينجا است كه سايت ساز ها و قالب هاي آماده مانند Wordpress و Joomla، ضعف شديد خود را نشان مي دهند و به دليل عمومي بودن قالب ها، اكثر پاسخگوي نياز هاي تخصصي كسب و كار ها نمي باشند.
در ذيل به چند نكته اشاره مي شود كه كاربران در آن نظر گرفته مي شوند اما رعايت اين موارد، خود ارتقاي رتبه سئو را به همراه دارد.
تمركز بر روي موبايل :
امروزه در بسياري از كشور هاي جهان، تعداد كاربران اينترنتي كه از موبايل هاي خود جهت وب گردي استفاده مي كنند بيش از كاربران كامپيوتري است. اين درصد در برخي از كشور هاي تا بالاي 80% نيز مي باشد. از اين رو طراحي سايت تخصصي هر كسب و كاري بايستي تجربه يك كاربر را در هنگام بازديد با موبايل خود را در نظر بگيرد و بهينه سازي آن را در الويت قرار دهد. از جنبه سئو هم به اين موضوع نگاه كنيم، طراحي سايت منطبق بر دستگاه هاي موبايل يك اصل است و رعايت نكردن آن باعث افت شديد نمره سئو خواهد شد.
سه روش عمده و تاييد شده توسط گوگل براي طراحي سايت منطبق بر موبايل وجود دارد. طراحي به صورت ريسپانسيو ( Responsive )، طراحي Dynamic Serving و طراحي بر اساس آدرس دهي مستقل ( Separate URL ). از بين اين سه روش بهترين آن ، چه از لحاظ تجربه كاربر و چه از لحاظ سئو، طراحي سايت به صورت ريسپانسيو است. ( براي اطلاعات بيشتر از ويژگي هاي طراحي سايت ريسپانسيو به مقاله ضرورت ساخت وب سايت ها به صورت ريسپانسيـو رجوع كنيد. )
هدايت سريع و آسان كاربران به اطلاعات مورد نياز آنها :
كاربران تنها يك دليل براي مراجعه به يك سايت دارند و آن هم دسترسي به اطلاعات و پيشنهاد ها است. حال هر چقدر اين فرايند را براي آنها پيچيده و زمان بر كنيد، احتمال انصراف آنها از بازديد سايت شما بيشتر مي شود. مجددا از نگاه سئو بخواهيم بررسي كنيم، پيشنهاد مي شود سطوح لينك هاي داخلي بيش از 3 سطح نشود تا بات ها بهينه ترين لينك ها را بررسي و با هم مرتبط كنند. بديهي است يك كاربر بخواهد براي يافتن يك نرخ يا يك محصول در سايت شما، تعداد زيادي كليك كند يا از تعداد صفحات فراواني عبور كند، او به زودي بي خيال اين كار مي شود و بنابراين درصد بازگشتي سايت يا همان Bounce Rate شما افزايش مي يابد.
تصاوير خود را بهينه كنيد تا كاربر منتظر نماند :
" يك تصوير اندازه هزار حرف است " اين ضرب المثل انگليسي را همه بار ها شنيده ايم. كاربران نيز جذب تصاوير مي شوند و آنها را تحريك به خواندن مطالب سايت مي كند. اما استفاده بي رويه و نادرست از تصاوير مي تواند دقيقا نتيجه مخالف را به همراه داشته باشد، بنابراين در طراحي سايت خود از استفاده درست از تصاوير اطمينان حاصل كنيد. اگر حجم و كيفيت تصاوير را بهينه نكنيد و يك كاربر بخواهد بالاي 5 الي 10 ثانيه براي نمايش آنها صبر كند، مطمئن باشيد خيلي زود حوصله او سر مي رود و بعيد است در وبسايت بماند. از منظر سئو هم كه نگاه كنيم، سرعت لود صفحه و تصاوير اگر بالا باشد، نمره سئو شما كاهش مي يابد.
سه نكته اشاره شده فوق تنها نگاه بسيار كوتاهي به نقاط مشترك UX و سئو بود كه بايستي در طراحي سايت تخصصي هر كسب و كاري مورد توجه قرار گيرد و اهميت پرهيز استفاده از قالب هاي آماده مانند Wordpress، اينجا مشخص مي شود. در نهايت به دليل اهميت فوق العاده جمله گوگل، يكبار ديگر آنرا تكرار مي كنيم :
" تمركزتان بر روي كاربر باشد، بقيه موارد بطور طبيعي درست مي شوند "



:: برچسب‌ها: ریسپانسیو , افزایش رنک , بهینه سازی سئو , طراحی سایت ,
:: بازدید از این مطلب : 61
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 12 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسین کناره

نكات لازم در زمان طـراحي سايت هاي گردشگري ويژه هتل ها

با وجود بالا رفتن ميزان مسافرت ها و به طور همزمان، افزايش ميزان استفاده از خدمات آنلاين، برخي از صاحبان هتل ها، هنوز به اهميت داشتن وبسايتي موفق كه از قابليت هاي رزرواسيون آنلاين و ارائه ساير خدمات آنلاين بهره مي برد، غافل هستند. داشتن وبسايتي كه از طراحي اصولي بهره مي برد، مي تواند نقشي اساسي را در رونق كسب و كار هتل ها بازي كند.
مقدمه:
با وجود بالا رفتن ميزان مسافرت ها و به طور همزمان، افزايش ميزان استفاده از خدمات آنلاين، برخي از صاحبان هتل ها، هنوز به اهميت داشتن وبسايتي موفق كه از قابليت هاي رزرواسيون آنلاين و ارائه ساير خدمات آنلاين بهره مي برد، غافل هستند. داشتن وبسايتي كه از طراحي اصولي بهره مي برد، مي تواند نقشي اساسي را در رونق كسب و كار هتل ها بازي كند.
براي طراحي سايت هوشمند چه نكاتي را بايد در نظر گرفت؟
قبل از هر چيز بايد در نظر داشت كه 3 حلقه از زنجيره اولويت هاي طـراحي سايت گردشگري عبارتند از:
1- جذب مخاطب: كه شامل افزايش جذب كاربران اينترنتي از طريق بك لينك ها يا از طريق افزايش رنك سايت با بهينه سازي سئو و صعود به صفحات نخست صفحات جستجو انجام مي گيرد.
2- ايجاد انگيزه: استفاده از لينك هاي داخلي و منو هاي مناسب براي اين كه مخاطب تمامي قسمت هاي سايت را ببيند.
3- جلب رضايت مشتري: ارائه سرويس هاي مناسب آنلاين ( به خصوص با استفاده از وب سرويس هاي گردشگري ) مشتريان را براي مراجعه مجدد به وبسايت و انتخاب هتل ترغيب خواهد كرد.
براي داشتن وبسايت هتل موفق نياز است كه همزمان وبسايت از ظاهر مناسب ( با توجه به شناخت مخاطبين ) و عملكرد دقيق بهره ببرد. در زير در مورد هر يك از اين عوامل توضيحاتي داده شده است:
ظاهر مناسب سايت:
براي پي بردن به اهميت طراحي سايت با ساختار و ظاهر مناسب ذكر اين نكته ضروري است كه 60 درصد افراد از طريق حس بينايي مطالب را مي آموزند و به خاطر مي سپارند. داشتن طراحي گرافيكي مناسب و ساختار User-friendly در جذب مخاطب و راضي نگه داشتن مشتري كمك بسياري مي كند. در طراحي وبسايت هاي گردشگري و به خصوص طراحي سايت هتل ها استفاده از طرح هاي ساده ( نه طرح هاي شلوغ و گيج كننده ) و در عين حال گيرا توصيه مي شود.
1- استفاده از رنگ ها:
براي طراحي سايت هتل ها استفاده از رنگ هاي ساده توصيه مي شود و استفاده از طيف وسيعي از رنگ ها در طراحي اين گونه سايت ها تعداد مخاطبين را كم مي كند. در طراحي و استفاده از رنگ ها براي هتل ها، يك رنگ به عنوان رنگ غالب در نظر گرفته مي شود و ساير رنگ ها از خانواده همان رنگ در سايت به كار مي روند. به اين معني كه با ايجاد تغيير در نور و وضوح روي رنگ غالب ساير رنگ هايي را كه بايد در طراحي استفاده شوند به دست مي آوريم.
با وجود سليقه اي بودن انتخاب رنگ ها در بيشتر موارد، توصيه شده كه در طراحي سايت هتل هاي كوچكتر از رنگ هاي روشن استفاده شود و در تركيب رنگ ها و پياده سازي ساختار سايت تا حد امكان از ايده هاي جديد بهره برد. در صورتي كه براي هتل هاي بزرگ بهره بردن از طرح ها و تركيب هاي كلاسيك، استفاده از عكس هاي با سليقه و رنگ هاي آرام توصيه مي شود.
2- استفاده از عكس ها:
نمايش اطاق هايي كه بهترين نما را دارند، سالن كنفرانس، لابي و ... از زواياي مختلف، به مخاطب كمك مي كنند كه ديد بسيار بهتري از هتل را داشته باشند. عكس ها بايد داراي كيفيت و وضوح بالا باشند و در عين حال حجم آن ها به گونه اي تنظيم شده باشد كه در زمان بارگزاري روي سايت، مشكلي را براي سرعت بالا آمدن وبسايت ايجاد نكند.
عملكرد دقيق سايت:
در زمان طراحي سايت براي هتل ها بايد در نظر داشت كه زيباترين وبسايت ها كه از طراحي حرفه اي هم بهره مي برند، در صورتي كه از قابليت استفاده آسان برخوردار نباشند، مخاطبان را جذب نخواهند كرد. در بخش عملكرد وبسايت اين موارد مطرح هستند:
1- دارا بودن اطلاعات كافي:
مطالب موجود در وبسايت هتل ها بايد به طرزي تهيه شده باشند كه تا جاي ممكن سوالات و درخواست هاي موجود در ذهن مخاطبان را پاسخ دهند. لازم است مواردي مثل: موقعيت جغرافيايي هتل، توضيح كافي در مورد راحت ترين مسير دسترسي به هتل، وسايل عمومي نزديك به هتل از جمله خطوط مترو و اتوبوس، اندازه اطاق ها و غيره در طراحي سايت آورده شوند. همچنين در طراحي سايت هتل بايد كليه قوانين، از جمله موارد مربوط به كنسل كردن رزرواسيون آنلاين خدمات و ... ذكر شده باشند.
2- سـيستم رزرواسيون آنلايـن:
پياده سازي وب سرويس گردشگري روي وبسايت هتل ها، جز اصلي ترين موارد براي جذب مخاطب و جلب رضايت مشتريان است. با توجه به بالا رفتن آمار استفاده از گوشي هاي همراه و همچنين بالا رفتن ميزان خريد ها و پرداخت هاي اينترنتي ( به دليل سهولت اين گونه پرداخت ها ) استفاده از وب سرويس هاي گردشگري براي بالا بردن محبوبيت سايت نقشي اساسي بازي مي كند. سايت هايي كه قابليت رزرواسيون آنلاين هتل، كرايه خودرو و ...را با قابليت استفاده ساده دارند، به زودي از رقباي خود سبقت خواهند گرفت.
جمع بندي:
در طراحي سايت هاي هتل، استفاده درست از جلوه هاي ديداري و ايجاد ساختار مناسب در سايت ( User-friendly بودن سايت ) ضروري است. هر چه طراحي سايت ها ساده تر و استفاده از ايده هاي خلاقانه در طراحي بيشتر باشند، احتمال موفقيت هتل در جذب مشتريان به صورت آنلاين بالا مي رود. در ضمن در پياده سازي وب سرويس هاي گردشگري بايد دقت داشت كه مراحل سفارش گذاري، پرداخت، تاييد پرداخت، كنسل كردن درخواست و ... تا جاي ممكن ساده طراحي شوند.



:: برچسب‌ها: رزرواسیون آنلاین , طراحی سایت , طراحی سایت گردشگری , بک لینک , افزایش رنک , بهینه سازی سئو , وب سرویس های گردشگری , ,
:: بازدید از این مطلب : 41
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسین کناره

عناصر ضروري و پر اهميت در طراحي وب سايت هاي گردشگري موفق

در هنگام طـراحي سـايت آژانـس هاي هـواپيمايي بايد نهايت سليقه را به كار برد و محتواي سايت نيز بايد برگرفته از كلمات كليدي و مربوط به زمينه فعاليت سايت باشد. اما رعايت اصول سئو در طراحي هم جز مهمي از روند طراحي سايت است. بهينه سازي سئو سايت ها در افزايش رتبه سايت و كمك به راحت تر ديده شدن وبسايت گردشگري در صفحات نخست موتورهاي جستجوگر كمك قابل توجهي مي كند.
مقدمه:
با توجه به توسعه روزافزون گردشگري و افزايش مسافرت هاي داخلي و خارجي، طراحي يك سايت گردشگري مناسب جز ملزومات اين صنعت پرسود است. در ضمن هر چه بيشتر پيش مي رويم، استفاده از گوشي هاي همراه و اپليكيشن هاي گردشگري براي طرح ريزي سفرها در حال توسعه است. امروزه نه تنها ارائه خدمات گردشگري با كيفيت بالا مد نظر مسافران است بلكه سرعت ارائه خدمات نيز براي موفقيت يك مجموعه گردشگري امري حياتـي است. شركت هاي فناوري اطلاعات با خلاقيت در استفاده از وب سرويس هاي گردشگري براي طراحي اپليكيشن گردشگري يا طـراحي سـايت آژانـس هاي گردشگري مي توانند، نقش كليدي را در موفقيت يك آژانس گردشگري و همزمان پيشرفت صنعت توريسم كشور خود ايفا كنند. در اين مقاله سعي شده كه عناصري كه در طراحي يك سايت گردشگري لازم هستند، در كنار برخي از بحث هاي فني اوليه مربوط به بهينه سازي سئو مطرح شوند.
1- معرفي مقصد و جاذبه هاي توريستي:
در زمان طراحي سايت ، قبل از هر چيز دانستن اين موضوع لازم است كه استفاده مناسب از منوها و دسته بندي محتواي سايت، در بهينه سازي سئو و افزايش رنك وبسايت نقش مهمي خواهد داشت. اين موضوع در طراحي سايت هاي گردشگري هم بسيار مطرح است. براي معرفي مقاصد داخل كشور، ذكر نام استان ها و شهرستان هايي كه تورهاي مسافرتي به آن مقاصد انجام مي شوند، در منوهاي مجزا ضروري است. مخاطب وبسايت گردشگري قبل از هر چيز و براي انتخاب مقصد، احتياج به مطالعه مقالاتي در مورد مقاصد مختلف دارد، كه با خواندن آنها بتواند راحت تر مقصد خود را بر اساس علايق خود انتخاب نمايد.
براي معرفي مقاصد خارج از كشور در سايت هاي گردشگري، نوشتن مقالاتي كه داراي جزييات بيشتري هستند لازم است. دليل اين موضوع هم مي تواند عدم آشنايي كافي اغلب مسافران با فرهنگ و فضاي كشورهايي باشد كه براي نخستين بار قصد دارند به آنجا سفر كنند. در ضمن داشتن محتواي مناسب كه حاوي كلمات كليدي كافي و مرتبط با زمينه فعاليت هر مجوعه اي است، جز اساسي ترين موارد در بحث بهينه سازي سئو و افزايش رنك مي باشد.
گذاشتن عكس از موضوعاتي كه در مقاله در مورد آن صحبت شده، مي تواند ديد مخاطب سايت گردشگري را ارتقا دهد. در مورد عكس ها لازم به ذكر است كه علاوه بر اين كه عكس بايد شكيل و با كيفيت باشد، حجم عكس نيز بايد طوري تنظيم شود كه سرعت نمايش وبسايت ( Website Loading Speed ) پايين نيايد. سرعت نمايش داده شدن سايت جز فاكتورهاي مهم بهينه سازي سئو سايت است. واضح است كه هرچه اين سرعت بيشتر باشد، مخاطب علاقه ي بيشتري را براي بازديد دوباره ي سايت از خود نشان مي دهد. البته عكس اين موضوع هم صادق است، به اين معني كه پايين بودن سرعت نمايش سايت باعث مي شود كه برخي از مخاطبان بعد از نمايش صفحه اول سايت و يا حتي قبل از نمايش كل صفحه از وبسايت خارج شوند. اين موضوع فاكتوري به نام Bounce Rate را براي يك سايت افزايش مي دهد. بالا رفتن Bounce Rate مساوي است با افت كردن رنك سايت.
براي استفاده از عكس در مقالات، عكس هاي با فرمت JPEG و حداقل حجم، بهترين گزينه هستند. استفاده از فايل هاي تصويري در صفحات مختلف سايت هاي گردشگري ( از جمله مقالات ) به دليل بالا بودن حجم فايل هاي تصويري توصيه نمي شود. استفاده از فايل هايGIF به جاي ويديو در طراحي صفحات سايت مناسب تر است. براي تبليغات در شبكه هاي اجتماعي استفاده از شبكه هاي اجتماعي تصويرگرا ( از جمله: Aparat، Youtube و... ) براي نمايش ويديوهاي مقاصد مختلف تورهاي يك آژانس مناسب تر است.
2- معرفي هتل ها:
در هنگام معرفي يك شهر، همزمان با ذكر جاذبه هاي توريستي آن و تاريخچه مختصري از شهر، بايد اين نكته را مد نظر داشت كه شخصي كه قصد مسافرت به آنجا را دارد، براي محل اقامت خود اهميت بسياري قائل است. هتل محل اقامت شخص در طول سفر در حكم خانه دوم او مي باشد. براي معرفي هتل علاوه بر ذكر امكانات و ارائه عكس ها، ارائه توضيحات كافي در مورد موقعيت جغرافيايي آن نيز لازم است. مواردي از جمله اين كه هتل مورد نظر چه اندازه با نقاط جذاب توريستي و يا ايستگا هاي مترو و ... فاصله دارد و يا اين كه در نزديكي هتل مراكز خريد وجود دارند يا خير و ...
3- معرفي تورها:
در طراحي سايت هاي گردشگري معرفي تورها با استفاده از كلمات كليدي مساله بسيار مهمي است. معرفي صحيح تورها با ذكر شفاف جزييات سفر براي هر تور و قيمت ها مي تواند در ميزان فروش آژانس هاي گردشگري تاثير بسزايي بگذارد. آژانس هاي گردشگري بزرگ، تورهاي مختلفي را به طور همزمان در كشورهاي مختلف ارائه مي كنند. ممكن است مشتريان بعد از انتخاب كشور ميزبان، با چند تور مختلف در آن كشور ( كه شامل بازه زماني، شهرهاي محل اقامت و استفاده از امكانات مختلفي مي شوند ) روبرو شوند. قيمت هاي تورها بايد به صورت شفاف در وبسايت ذكر شوند تا مسافرين با انجام مقايسه ،تور مناسب را انتخاب كنند. در نتيجه ذكر هر چه بيشتر و واضح تر جزييات تور مي تواند كمك شاياني براي انجام بهترين انتخاب توسط مشتري داشته باشد.
4- معرفي فستيوال ها، رويداد هاي فرهنگي و نمايشگاه هاي بين المللي:
آژانس هاي گردشگري موفق علاوه بر معرفي كامل مقاصد و ارائه شفاف امكانات تورها، اقدام به معرفي ساير برنامه هايي كه در زمان سفر در مقصد برگزار مي شوند نيز مي پردازند. از جمله رويدادهاي فرهنگي مثل سمينارها، فستيوال هاي مختلف شامل كنسرت ها و يا معرفي نمايشگاه هاي تجاري بين المللي كه حين زمان مسافرت در مقصد برگزار مي شوند. ممكن است ارائه اين گونه اطلاعات براي همه مسافران مفيد نباشد، اما مسلما با علايق برخي ديگر انطباق دارند. در نتيجه ذكر آنها مفيد تر است.
لازم به ذكر است كه هر چه در طراحي وب سرويس هاي گردشگري ظرافت و دقت بيشتري در مورد مشخصات مسافران به خرج داده شده باشد، درصد موفقيت آژانس گردشگري بالا مي رود. در ضمن وب سرويس هاي گردشگري كه امكان مقايسه امكانات تورهاي مختلف با هم و يا قرار گرفتن قيمت هاي هتل ها و پرواز ها به ترتيبي صعودي و نزولي و ... را امكان پذير مي كنند بسيار موفق تر خواهند بود.
5- رزرواسيـون آنلاين:
داشتن بخش رزرواسيون آنلاين در طراحي سايت هاي گردشگري جز مهم ترين مواردي است كه باعث جلب رضايت مشتري مي شود. در صورت عدم استفاده از وب سرويس گردشگري مناسب براي طراحي بخش رزرواسيون آنلاين، وبسايت گردشگري ،مخاطب خود را به راحتي از دست مي دهد. در قسمت رزرواسيون آنلاين سايت گردشگري انواع مختلفي از رزرو آنلاين با توجه به پتانسيل آژانس مورد نظر مي تواند موجود باشد. خدماتي مثل: رزرواسيون آنلاين هتل، كرايه خودرو در مقصد ، رزرواسيون آنلاين پرواز، استفاده از خدمات آنلاين بيمه مسافرتي، رزرو آنلاين كشتي هاي تفريحي براي تورهاي مجلل تر و ...
لازم به ذكر است كه هر چه در پياده سازي وب سـرويس هاي گـردشگري ظرافت و دقت بيشتري در مورد مشخصات مسافران به خرج داده شده باشد، درصد موفقيت آژانس گردشگري بالا مي رود. در ضمن وب سرويس هاي گردشگري كه امكان مقايسه امكانات تورهاي مختلف با هم و يا قرار گرفتن قيمت هاي هتل ها و پرواز ها به ترتيبي صعودي و نزولي و ... را امكان پذير مي كنند بسيار موفق تر خواهند بود.
6- مشاوره سفر:
در طراحي سايت گردشگري قرار دادن بخشي با عنوان مشاور سفر مي تواند بسيار مفيد باشد. اگر بخش مورد نظر از طريق وب سرويس گردشگري در نظر گرفته شده باشد و به صورت آنلاين توانايي تطبيق دادن علايق و بودجه مسافر را با تور هاي موجود داشته باشد بسيار مفيد تر است. در غير اين صورت معمولا در قسمت ( تماس با ما ) وبسايت، اين مشاوره به صورت تلفني انجام مي شود.
7- اخذ ويزا:
ويزاها به طور عمومي به 4 دسته تقسيم مي شوند: ويزاي گردشگري، ويزاي تحصيلي، ويزاي تجاري ، ويزاي كاري.
ويزاي گردشگري، مجوزي قانوني است كه به شما اجازه مي‌دهد در مدت‌زمان اعتبار آن، به كشور صادركننده ي ويزا سفر كنيد. هر كشور براي صدور ويزاي گردشگري قوانين مخصوص به خود را دارد. برخي از كشورها به‌ محض رسيدن گردشگران به خاك آن كشور ويزاي گردشگري صادر مي‌كنند.
حدود سي سال پيش كشورهاي اروپايي طي يك قرارداد پذيرفتند كه تمامي اتباع كشورهاي اروپايي بتوانند بدون ويزا به اين كشورها وارد شوند كه مشكلات بين مرزي براي رفت و آمد به حداقل برسد. يعني اگر از هركدام از اين كشورها كه اسمشان در انتهاي اين پاراگراف قيد شده ويزاي شينگن بگيريد، به راحتي مي‌توانيد در مدت اعتبار ويزا كه معمولا سه ماه است به بقيه كشورها هم بدون نياز به ويزا سفر كنيد. بيست و شش كشور عضو اين محدوده عبارتند از: آلمان، فرانسه، ايتاليا، اسپانيا، پرتغال، هلند و ... و البته يك سري از كشورهاي اروپايي در اين محدوده نيستند؛ مثل: انگليس، كرواسي، اوكراين و ...
ويزا مي‌تواند به صورت single صادر شود كه در اين صورت به شخص تنها اجازه يك بار ورود به آن كشور داده ميشود و بعد از يك بار ورود و خروج حتي اگر از نظر زماني ويزا مهلت داشته باشد براي شخص قابل استفاده نميباشد . همچنين‌ ويزاي شخص ممكن است multiple باشد كه به اين ترتيب، به فرد امكان ورود و خروج متعدد به كشور صادركننده ويزا را در طي مدت اعتبار ويزا ميدهد .
مدراك لازم براي ويزاي شينگن عبارتند از:
فرم تكميل‌شده درخواست ويزا، شناسنامه و كارت ملي، گذرنامه، چند قطعه عكس رنگي، اسناد ملكي و مدارك شغلي و منابع مالي (پرينت حساب بانكي: گردش سه ماه آخر و مانده حساب كه به زبان انگليسي و مهر شده توسط بانك باشد )، ارائه بيمه نامه مسافرتي و كپي رزرو بليط پرواز رفت و برگشت به كشور مقصد. آژانس هاي گردشگري بايد توجه داشته باشند كه در صورت انجام مراحل گرفتن ويزا تا جاي ممكن به صورت آنلاين براي مسافران ،يك مرحله از رقباي خود جلوتر خواهند بود.
جمع بندي:
در هنگامطـراحي سـايت آژانـس هاي هـواپيمايي بايد نهايت سليقه را به كار برد و محتواي سايت نيز بايد برگرفته از كلمات كليدي و مربوط به زمينه فعاليت سايت باشد. اما رعايت اصول سئو در طراحي هم جز مهمي از روند طراحي سايت است. بهينه سازي سئو سايت ها در افزايش رتبه سايت و كمك به راحت تر ديده شدن وبسايت گردشگري در صفحات نخست موتورهاي جستجوگر كمك قابل توجهي مي كند.



:: برچسب‌ها: طراحی سایت آژانس های هواپیمایی , کلمات کلیدی , طراحی سایت , بهینه سازی سئو , وب سرویس های گردشگری , طراحی اپلیکیشن گردشگری , طراحی سایت آژانس های گردشگری , افزایش رنک , تبلیغات در شبکه های اجتماعی , رزرواسیون آنلاین ,
:: بازدید از این مطلب : 39
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 1 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسین کناره

SSL، انواع آن و شرايط اخذ آن ها براي رونق كسب و كار اينترنتي

لايه سوكت ‌هاي امن ( SSL ( Secure Socket Layer، راه حلي جهت برقراري ارتباطات ايمن ميان يك سرويس‌دهنده و يك سرويس‌گيرنده است. در زمان طراحي سايت يا ثبت دامنه بهترين گزينه ممكن استفاده از پروتكل HTTPS مي باشد. داشتن دامنه اي امن و محافظت شده از جمله فاكتورهاي مفيد براي بهينه سازي سئو وبسايت ها است.
مقدمه: منظور از پروتكل چيست ؟
در زبان عاميانه پروتكل يك زبان مشترك بين سيستم هاي كامپيوتري است كه آن ها را قادر مي سازد كه بتوانند با همديگر تبادل اطلاعات داشته باشند. پروتكل را مي توان به يك زبان تشبيه كرد. براي مثال كشور خودمان را ذكر مي كنيم: در كشور ما همه به زبان فارسي صحبت مي كنند، اما لهجه ها و گويش هاي مختلفي وجود دارد، هر يك از اين لهجه ها يا گويش ها در محل خود معتبر هستند اما ممكن است در استان هاي ديگر مورد استفاده قرار نگيرند. به هر حال با استفاده از زبان فارسي، در تمامي استان هاي ايران قادر به برقراري ارتباط خواهيد بود. اما زبان فارسي پروتكلي ( به گونه اي قانون يا روال برقراري ارتباط ) نيست كه در دنيا بصورت عامه مورد استفاده قرار بگيرد و شما بايستي براي برقراري ارتباط با ساير ملت ها از زبان انگليسي كه پروتكل جهاني محسوب مي شود استفاده كنيد.
در شبكه هاي كامپيوتري نيز پروتكل هاي مختلفي براي برقراري ارتباط بين سيستم ها و شبكه هاي كامپيوتري وجود دارند، اما تنها پروتكل هايي مي توانند مورد استفاده قرار بگيرند كه از طرف سازمان استاندارد جهاني به عنوان پروتكل مشترك تعيين شده باشند. در شبكه هاي كامپيوتري پروتكل هاي TCP/IP و IPX/SPX بيشترين مورد استفاده را دارند، اما به دليل درصد استفاده كم از IPX/SPX ، پروتكل TCP/IP به عنوان يك پروتكل جهاني معروف شده و امروزه تمامي بستر اينترنت از اين پروتكل استفاده مي كند. كلمه TCP/IP مخفف Transmission Control Protocol / Internet Protocol مي باشد، كه نشان دهنده اين است كه اين پروتكل بصورت كلي از دو پروتكل اصلي TCP و IP تشكيل شده است . اين دو پروتكل وظيفه تعيين چگونگي برقرار ارتباط بين سيستم ها در شبكه و روش انتقال اطلاعات بين آنها را تعيين مي كنند.
به منظور افزايش كارايي در تحقق فرايندهاي مورد نظر، پروتكل‌ها در لايه‌هاي متفاوتي سازماندهي شده‌اند. اطلاعات مربوط به آدرس دهي در انتها قرار گرفته و بدين ترتيب كامپيوترهاي موجود در شبكه قادر به بررسي آن با سرعت مطلوب خواهند بود. مدل TCP/IP داراي 4 ساختار لايه بندي مي باشد. اين 4 لايه عبارتند از: اينترنت ( Internet )، انتقال ( Transport )، كاربرد ( Application ) و رابط شبكه ( Network Interface ) مي باشند.
SSL چيست؟
لايه سوكت ‌هاي امن يا ( SSL ( Secure Socket Layer راه حلي جهت برقراري ارتباطات ايمن ميان يك سرويس‌دهنده و يك سرويس‌گيرنده است. در واقع SSL پروتكلي است كه پايين‌تر از لايه كاربرد يا لايه ۴ از مدل ( TCP/IP ) و بالاتر از لايه انتقال يا همان لايه سوم از مدل ( TCP/IP ) قرار مي‌گيرد. پروتكل SSL با بهره‌گيري از موارد امنيتي تعبيه شده در آن، براي امن كردن پروتكل‌هاي غير امن لايه كاربردي نظير HTTP استفاده مي شود.
HTTPS:
HTTP يا Hypertext Transfer Protocol به منظور ارسال فايل‌هاي صفحات وب استفاده مي‌گردد. الگوريتم‌هاي رمزنگاري بر اساس پروتكل SSL بر روي داده‌هاي خام كه قرار است از يك كانال ارتباطي غير امن ( مثل اينترنت ) عبور كنند، اعمال مي‌شود و محرمانه ماندن داده‌ها را در طول كانال انتقال تضمين مي‌كند .پروتكل امنيتي لايه انتقال Transport Layer Security) TLS، بر پايه لايه سوكت‌هاي امن( SSL ) بنا شده‌است. پروتكل امن انتقال ابرمتن HTTPS يا Hypertext Transfer Protocol Secure، يك پروتكل امن براي انتقال اطلاعات در شبكه‌هاي كامپيوتري مي‌باشد. در واقع HTTPS به خودي خود يك پروتكل نيست، بلكه با قرار گرفتن HTTP بر روي پروتكل امنيتي لايه انتقال ( TLS ) به ‌وجود آمده ‌است. به‌ اين‌ ترتيب امنيت موجود در پروتكل امنيت لايه انتقال به ارتباطات HTTP افزوده شده‌ است.
اجزاي پروتكل SSL:
پروتكل SSL داراي دو زيرپروتكل تحت عناوين زير است:
1- SSL Rocord Protocol: نوع قالب‌بندي داده‌هاي ارسالي را تعيين مي‌كند.
2- SSL Handshake: بر اساس قالب تعيين‌ شده در پروتكل قبلي، مقدمات ارسال داده‌ها ميان سرويس‌دهنده‌ها و سرويس‌گيرنده‌هاي مبتني بر SSL را تهيه مي‌كند.
انواع :SSL
گواهينامه SSL داراي سه نوع مختلف است، كه هر نوع آن تامين كننده نياز خاصي مي باشد و از اعتبار و قيمت متفاوتي برخوردار است و علاوه بر تامين امنيت مي تواند اعتبار يك سازمان را نمايش دهد. لازم به ذكر است كه هر سه نوع Certificate يا گواهينامه DV, EV, OV براي وب سايت صادر مي شوند:
1- گواهينامه اعتبارسنجي دامنه ( Domain Validation ) يا DV:
در اين نوع از گواهينامه SSL صادر كننده گواهينامه بر اساس نام دامنه اعتبار سنجي را انجام مي دهد و به بررسي صحت يا اعتبار سازمان يا صاحب دامنه نمي پردازد، و زمان بسيار كوتاهي از درخواست تا صدور دارد. به نحوي كه بيشتر صادركنندگان به صورت آنلاين و در لحظه آن را صادر مي كنند، اين گواهي بيشتر براي صاحبان وب سايت و اشخاص عادي يا به اصطلاح شخص حقيقي مناسب است كه هدف از تهيه گواهي SSL براي آنها صرفا تغيير HTTP به HTTPS بوده. البته شركت ها و اشخاص حقوقي نيز مي توانند از اين نوع گواهينامه استفاده كنند.
2- گواهينامه اعتبارسنجي سازمان ( Organization Validation ) يا OV:
اين نوع گواهينامه SSL علاوه بر تامين امنيت در صدد تاييد اعتبار يك كسب و كار و تجارت اينترنتي است و سطح اعتبار بسيار بالاتري نسبت به گواهينامه SSL DV را دارا مي باشد و بازديد كنندگان وب سايت مربوطه با مشاهده نام سازمان در بخش جزئيات گواهينامه با اطمينان از اين وب سايتها سرويس مي گيرند. خريد گواهينامه OV SSL نياز به تاييد كامل هويت درخواست كننده دارد. شركتها ، سازمانهاي دولتي ، بانك ها ، وزارتخانه ها و به طور كل اشخاص حقوقي از متقاضيان اين نوع گواهينامه SSL هستند.
3- گواهينامه اعتبار سنجي ( Extended Validation ) يا EV:
مشخصه اصلي گواهينامه SSL EV نشان سبز رنگ در مرورگر است و دريافت آن بسيار شبيه گواهينامه OV ولي با اعتبار و ارزشي بالاتر است و معمولا سازمان هاي بزرگ در دنيا از جمله شركت هايي مثل گوگل از اين نوع گواهينامه استفاده مي كنند. مدارك مورد نياز براي سفارش اين نوع از گواهينامه SSL همانند گواهينامه OV مي باشد با اين تفاوت كه اهراز هويت سازمان و يا شركت دقيق تر بوده و مدارك بيشتري و با دقت بالاتري مورد رسيدگي قرار مي گيرد، به علاوه هزينه آن بالاتر است براي اعتبار سنجي كليه اطلاعات از جمله شماره تلفن ها و اطلاعات وب بررسي مي شود.
توضيح آخر درباره اخذ انواع SSL:
از لحاظ فني و نوع رمزنگاري و امنيت هر 3 نوع گواهينامه SSL در يك سطح هستند. براي گواهينامه DV يك آدرس ايميل مشخص مورد نياز است اما در گواهينامه هاي OV و EV مدارك كامل ثبتي و قانوني و هويتي شركت، سازمان و نهاد مربوطه بايستي ارائه گردد. در گواهينامه EV نوار آدرس بار و يا بخشي از آن به رنگ سبز مي باشد، كه نشان از اعتبار بالاي آن سازمان و يا شركت است. محدوديتي براي تهيه گواهينامه DV وجود ندارد اما گواهينامه هاي OV و EV تنها به اشخاص حقوقي اعطا مي شود. گواهينامه هاي DV, OV يا EV مي توانند Wildcard يا استاندارد باشند و اين موضوع بر اساس امكانات صادر كننده يا درخواست متقاضي مي تواند تغيير كند. اعتبار اين گواهينامه ها به ترتيب EV از بالاترين سطح اعتبار برخوردار است، پس از آن OV و در آخر DV قرار دارد. در عين حال پرداخت هزينه بيشتر و زمان صدور طولاني تري براي دريافت گواهينامه ها با اعتبار بالاتر مورد نياز است. در زمان طراحي سايت يا ثبت دامنه بهترين گزينه ممكن استفاده از پروتكل HTTPS مي باشد. داشتن دامنه اي امن و محافظت شده از جمله فاكتورهاي مفيد براي بهينه سازي سئو وبسايت ها است.



:: برچسب‌ها: بهینه سازی سئو , طراحی سایت , طراحی سایت گردشگری , پروتکل امن ,
:: بازدید از این مطلب : 39
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 مرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسین کناره

نرم افزارهاي يكپارچه ( Integrated Softwares ) و مزاياي استفاده از آن ها

نرم افزار يكپارچه ( Integrated Software ) مجوعه اي از نرم افزار ها، با قابليت هاي مختلف است، كه به انجام امور در زمينه هاي مختلف كمك مي كند. يك مثال آشنا از نرم افزارهاي يكپارچه Microsoft Office است كه در اكثر دفاتر و ادارات از برنامه هاي مختلف آن مثل Word، Excel و Outlook استفاده مي شود.
مقدمه:
اغلب شركت ها و موسساتي كه داراي بخش هاي مختلفي هستند، در هماهنگ كردن اطلاعات ذخيره شده قسمت هاي مختلف، با مشكل روبرو مي شوند. مهم ترين دليل اين موضوع مي تواند عدم استفاده از نرم افزارهاي يكپارچه باشد. نرم افزار يكپارچه داراي اين قابليت است كه اطلاعات بخش هاي مختلف يك سازمان را به راحتي ذخيره كند. همچنين در هنگام اصلاح اطلاعات ورودي در يك واحد از مجموعه، اطلاعات مربوط به بخش هاي ديگر نيز ( كه با هم در ارتباط هستند ) طي فرآيند اتوماسيون اداري اصلاح مي شوند. شركت هايي كه با مشكل وارد كردن و ثبت اطلاعات مواجه هستند، معمولا از نرم افزارهاي مجزا براي واحدهاي مختلف استفاده مي كنند. ( منظور از واحد ها، قسمت هايي از جمله: واحد حسابداري، پشتيباني، فروش، انبار و ... است. ) اين سبك از مديريت كسب و كار، باعث كاهش شديد بازده و سرعت انجام كارها در مجموعه مي شود. در ضمن در اين روش ميزان تعامل كارمندان بخش هاي مختلف يك شركت كاهش مي يابد، كه امري مضر در نتيجه گيري مناسب است.
تعريف نرم افزار يكپارچه:
نرم افزار يكپارچه ( Integrated Software ) مجوعه اي از نرم افزار ها، با قابليت هاي مختلف است كه به انجام امور در زمينه هاي مختلف كمك مي كند. يك مثال آشنا از نرم افزارهاي يكپارچه Microsoft Office است كه در اكثر دفاتر و ادارات از برنامه هاي مختلف آن مثل Word ،Excel و Outlook استفاده مي شود.
چند دليل نامناسب بودن روش استفاده از نرم افزارهاي مجزا براي مديريت:
همان طور كه گفته شد، شركت هايي كه از نرم افزارهاي مجزا براي هر واحد خود استفاده مي كنند، در كسب و كار خود با مشكل روبرو خواهند شد. به دلايل زير:
1- كاهش بازده نيروي انساني:
شركتي را در نظر بگيريد كه بخشي از نيروي انساني آن در حال وارد كردن داده هاي حسابداري و بخش ديگري همزمان در حال وارد كردن داده ها، از طريق سيستم مديريت ارتباط با مشتري ( CRM ) براي تايين قيمت نهايي هستند. اگر يكي از سفارشات لغو شود، كارمندان بايد وقت زيادي را صرف تطبيق دادن مجدد كليه اطلاعات ورودي كنند. انجام دوباره چنين كارهايي كه حجم زيادي دارند، باعث از دست رفتن سرعت و پايين آمدن بازده كارمندان مي شود، كه اين موضوع ميزان رشد شركت را در طول زمان كم مي كند.
2- نداشتن آمار درست و دقيق:
شركتي كه از يك نرم افزر يكپارچه براي ذخيره نمودن اطلاعات واحد هاي مختلف استفاده نمي كند، ساعت هاي زيادي را صرف جمع آوري آن ها از چندين پايگاه ذخيره داده ( Database) مي كند. جمع آوري اطلاعات از داده هاي وارد شده در پايگاه هاي ذخيره متعدد، به علاوه اشتباهات نيروي انساني در هنگام وارد كردن اطلاعات، دقت آمارگيري صحيح را پايين مي آورند. اين امر به خصوص در هنگام جمع آوري آمار ساليانه شركت و انجام اموري مثل حسابرسي خود را نشان مي دهد. مسلما داشتن آماري صحيح در جهت تصميم گيري هاي مديريتي براي آينده يك شركت امري ضروري است.
3- هزينه بالاي به روز رساني و نگهداري:
وقتي شركتي از چند نرم افزار مجزا براي ثبت داده هاي خود استفاده مي كند، طبيعي است كه هزينه به روزرساني نرم افزارها و هزينه هاي مربوط به اصلاح خطاها يا همان نگهداري نرم افزار، بيشتر مي شود. ( نسبت به استفاده از يك نرم افزار يكپارچه ) منظور از هزينه، صرفا امور مالي نيست و اين مورد شامل صرف زمان بيشتر هم مي شود.
4- امكان پايين آمدن رضايت مشتريان:
جلب رضايت مشتريان هميشه جز اولويت هاي كسب و كارهاي موفق بوده است. اگر در مجموعه اي ناهماهنگي بين واحدها وجود داشته باشد، مشتريان سريعا متوجه مي شوند و از آن مجموعه روي بر مي گردانند. براي مثال در هنگام خريد آنلاين مشتري متوجه مي شود كه اطلاعات وارد شده در مورد يك محصول به روز نيست. يا پس از ثبت سفارش، به دليل عدم هماهنگي بخش فروش با انبارداري، به مشتري اطلاع داده مي شود كه كالاي خواسته شده موجود نيست. ( توجه داشته باشيد كه هر كدام از بخش هاي مذكور از يك نرم افزار مجزا استفاده مي كنند. ) اين مورد به خوبي اشكالات استفاده از سيستم هاي مجزا را براي اداره يك مجموعه تكميل مي كند.
در زير به فهرستي از چند مورد از مزاياي استفاده از نرم افزارهاي يكپارچه اشاره مي شود:
1- بالا رفتن بازده نيروي انساني، به دليل بيشتر شدن تعامل و قابليت اشتراك گذاري اطلاعات واحد هاي مختلف
2- بالا رفتن ميزان دقت آمار، به دليل تغيير كردن هماهنگ اطلاعات موجود در سيستم در صورت ويرايش داده هاي يك بخش
3- استفاده راحت از خدمات پشتيباني ( به دليل طرف بودن با يك شركت فناوري اطلاعات به جاي چند شركت )
4- جلب رضايت مشتريان، به دليل بالا رفتن هماهنگي بين واحدهاي مختلف مجموعه و كاهش ميزان اشتباهات
5- نياز كمتر به آموزش ديدن پرسنل، به دليل استفاده از يك نرم افزار يكپارچه به چاي چند نرم افزار مجزا



:: برچسب‌ها: نرم افزار یکپارچه , اتوماسیون اداری , نرم افزار یکپارچه گردشگری , اتوماسیون گردشگری ,
:: بازدید از این مطلب : 44
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 25 مرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسین کناره

آشنايي با شركت ياتـي و راهنمايي در خصوص وب سرويـس پرواز يـاتي

ياتي يك شركت تركيه اي مي باشد كه با ارائه راهكارهاي آنلاين در خصوص ارائه خدمات كارگزارهاي خدمات مسافرتي و شركتهاي هواپيمايي و ... به شركتهاي گردشگري، در اين صنعت از سال 2010 فعاليت مي كند. در ايران محبوب ترين خدمات اين شركت ارائه وب سرويس پرواز مي باشد.
معرفي شركت ياتي (INTERNATIONAL AIR TRAVEL INDEX) (IATI) و تاريخچه آن:
ياتي يك سيستم گردشگري آنلاين است كه رسانه معتبر و يكپارچه بين عوامل و تأمين كنندگان خدمات مسافرتي در سراسر جهان را فراهم ميكند. محدوده خدمات ياتي شامل پروازها ، هتل ، جابجايي عظيم ، كرايه اتومبيل و ساير خدمات مربوط به هسته اصلي خدمات مسافرتي را پوشش مي دهد. تمامي خدمات ياتي كاملا آنلاين هستند ، كه امكان برقراري ارتباط يكپارچه و سريع بين عرضه كنندگان و فروشندگان محصول را فراهم مي كند.
ياتي يك راه حل كامل مسافرتي براي آژانس هاي مسافرتي با محصولات سريع و پاسخگو ارائه مي دهد كه آنها را قادر به رقابت با بازار هميشه در حال رشد مي كند.ياتي در ماه مي سال 2010 در آنتاليا تأسيس شد و موفقيت بزرگي در بخش هاي مسافرتي به دست آورد و در كمتر از يك سال به سيستم گردشگري راهنماي مسافرتي تركيه تبديل شده است. امروزه ياتي داراي بيش از 15000 عامل فعال در 25 كشور جهان است و بيش از 6000 عمليات سفر در روز را مديريت مي كند.
وب سرويس پرواز ياتي :
ياتي داراي مجموعه اي از شركت هاي هواپيمايي است متشكل از 180 خطوط هوايي بزرگ ، پروازهاي كم هزينه و منطقه اي، پروازهاي چارتري و جت هاي خصوصي مي باشد.
از نكات قابل توجه در وب سرويس ياتي مي توان به شركت هواپيمايي ماهان اشاره نمود. با پياده سازي وب سرويس ياتي، مشتريان شما به پروازهاي بين المللي ماهان نيز دسترسي خواهند داشت. خريدهاي انجام شده در وب سرويس ياتي بر روي استاكهاي پرواز شما قرار نمي گيرد.



:: برچسب‌ها: یاتی , وب سرویس پرواز یاتی , وب سرویس پرواز ,
:: بازدید از این مطلب : 73
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 19 مرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسین کناره

درباره Lots Of Hotels و خدمات ارائه شده اين شركت در زمينه گردشگري

شركت Lots of Hotels (به طور مخفف LOH) در سال 2002 به طور همزمان در دوبي و لندن شروع به كار كرد. اين شركت تبليغاتي قطبي مهم در صنعت گردشگري است. اين مجموعه در زمينه رزرواسيون آنلاين هتل ها فعاليت مي كند.
شركت Lots of Hotels (به طور مخفف LOH) در سال 2002 به طور همزمان در دوبي و لندن شروع به كار كرد. اين شركت تبليغاتي قطبي مهم در صنعت گردشگري است. اين مجموعه در زمينه رزرواسيون آنلاين هتل ها فعاليت مي كند. Lots Of Hotels در واقع شاخه اي از بزرگترين آژانس مسافرتي آنلاين استراليا به نام Webjet است. انتخاب دوبي براي محل قرارگيري شركت از بابت نزديكي و سهولت ارتباط با منطقه ي خاورميانه و آفريقا است كه همواره در زمينه ي گردشگري از پتانسيل زيادي برخوردار بوده است. انتخاب لندن هم به عنوان محل دائمي ديگر شركت به دليل سهولت و سرعت انجام امور مالي و بانكي در آن ناحيه است.
هدف اين شركت در اختيار گذاشتن اطلاعات و عكس هاي هتل هاي زيادي در تمام نقاط دنيا است. اين اطلاعات به ساده ترين روش ممكن در دسترس مخاطبان و مشتريان قرار مي گيرند. علاوه بر سادگي دسترسي به اطلاعات مذكور، تمامي آن ها بايد به روز باشند. اين شركت تمامي اطلاعات لازم براي انتخاب محل اقامت را در اختيار متقاضيان قرار مي دهد. سطح كيفي هتل ها از 1 تا 5 ستاره تغيير مي كند. اطلاعات اقامتي Lots Of Hotels در بر گيرنده عكس ها و توضيحات بيش از 200000 اتاق در تمام دنياست. منابع اين شركت راجع به هتل ها با توجه به امتيازات داده شده توسط مشتريان جمع آوري شده است. مشتريان با مقايسه هتل هاي مختلف مي توانند تصميم بگيرند كه در چه فصلي از سال و به كجا مي توانند راحت تر سفر كنند.
Lots of Hotels بر اساس آمار خود روزانه يك ميليون اتاق را در اكثر نقاط جهان به صورت آنلاين براي اجاره ارائه مي كند. اين اتاق ها در بيش از 22000 هتل آپارتمان و 5000 هزار هتل كنار دريا و هزاران هتل ديگر واقع شده است. مجموعه ي Lots Of Hotels شامل 15 شعبه در دنياست. Lots of Hotels از وب سرويس هاي آنلاين XML استفاده مي كند كه در بالا بردن سرعت خدمات آنلاين شركتشان نقش بسزايي داشته است.



:: برچسب‌ها: رزرواسیون آنلاین , آژانس مسافرتی آنلاین , وب سرویس های آنلاین xml , ,
:: بازدید از این مطلب : 45
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 19 مرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسین کناره

درباره HTML و نحوه تاثيرگذاري استفاده صحيح از تگ ها در رتبه بندي سايت

كنسرسيوم جهاني وب، زبان نشانه گذاري ابرمتن ( HTML ) را به عنوان استانداردي براي نشانه‌گذاري مستندات ابرمتني براي عرضه در وب، تدوين كرده‌ است. HTML5 پنجمين نسخه تجديد نظر شده استاندارد HTML است كه در سال 2014 ارائه شد و اكنون در حال استفاده شدن است.
درباره HTML:
Hyper Text Markup Language ) HTML ) به معني زبان نشانه گذاري ابرمتن است و زبان استاندارد طراحي سايت مي باشد. بخش هاي مختلف HTML توسط اجزايي به نام تگ ( Tag ) از هم جدا شده ، كه هر كدام داراي كاربرد و خواص مربوط به خود هستند . اين تگ ها به مرورگر اعلام مي كنند كه هر بخش از صفحه، تشكيل شده از چه نوع عنصري است و به چه صورت بايد نمايش داده شود. در يك صفحه HTML مي توان انواع عناصر از قبيل متن، تيتر، عكس، جدول و ... را قرار داد، كه براي هر عنصر بايد از تگ مربوط به آن استفاده كرد. صفحات HTML فقط از كدها شكيل شده اند. براي تصوير كد مربوط به نمايش عكس، جدول و ... كدهاي HTML مربوط به هر يك را بايد نوشت. مرورگر با رسيدن به اين كد ها و تگ ها، المنت هاي مرتبط با آن را نمايش مي دهد. هر يك از كدهاي HTML ، معنا و مفهوم خاصي دارند و تأثير مشخصي بر محتوا مي‌گذارند. مثلاً تگ هايي براي تغيير شكل ظاهري متن، نظير درشت كردن يك كلمه يا برقراري پيوند به صفحات ديگر در در اين زبان تعريف شده‌اند.
كنسرسيوم جهاني وب ( W3C ) استانداردهاي نرم‌افزاري لازم را براي وب توليد مي‌كند. كنسرسيوم جهاني وب، زبان نشانه گذاري ابرمتن ( HTML ) را به عنوان استانداردي براي نشانه‌گذاري مستندات ابرمتني براي عرضه در وب، تدوين كرده‌ است. HTML5 پنجمين نسخه تجديد نظر شده استاندارد HTML است كه در سال 2014 ارائه شد و اكنون در حال استفاده است.
تاثير تگ هاي HTML در افزايش رنك سايت:
در اينجا 2 تگ مهم HTML ذكر مي شود كه تاثير آنها در بهينه سازي سئو و در كنار آن قابليت استفاده كاربران نيز آورده شده است:
تگ عنوان:
درك اهميت اين تگ، با ذكر اين مثال ساده راحت تر است: 100 كتاب را كه به اشتباه عنوان آن ها يكسان درج شده است و داراي محتواي متفاوتي هستند در نظر بگيريد. واضح است كه در اولين نگاه، بيننده با ديدن جلد كتاب ها، نمي تواند بينش كلي از محتواي كتاب ها داشته باشد. يا اين كه 100 كتاب علمي مختلف كه داراي عنوان مختصري ( در حد يك يا دو كلمه ) هستند و شرح مناسبي را بيان نمي كنند. باز هم مخاطب به راحتي قادر به درك موضوع كلي كتاب ها نخوهد بود. داشتن تگ هاي عنوان نامناسب مثل داشتن عناوين كتاب هاي ذكر شده است. بات هاي موتورهاي جستجو عناوين سايت ها را ثبت مي كنند و تگ عنوان مهم ترين نشانه براي مشخص كردن محتواي كلي سايت است. به دلايل گفته شده، در الگوريتم هاي رتبه بندي موتورهاي جستجوگر، تگ عنوان مي تواند جز عوامل اصلي افزايش رنك يا افت آن باشد. استفاده از كلمات كليدي در اين تگ ( Meta Title ) و همچنين تگ توضيحات عنوان ( Meta Description ) امري الزامي است.
قابليت استفاده كاربران از اين تگ بالاست. به اين معنا كه بعد از جستجوي كاربران كلمات ذكر شده در اين تگ ها در صفحات نتايج موتورهاي جستجو ( SERP ) نمايش داده مي شود. در صورت استفاده صحيح از كلمات كليدي در طراحي سايت، كاربران راحت تر وبسايت مورد نظر خود را با ديدن عناوين انتخاب مي كنند.
تگ آدرس:
در ابتدا بايد ذكر كرد كه در HTML سه نوع تگ وجود دارد:
1- تگ هاي يكه: مثل تگ hr كه براي مثال در زير مطالب خط رسم مي كند.
2- تگ هايي كه شروع و پايان دارند: ‎مثل تگ head
3- تگ هايي كه داراي ويژگي ( attribute ) مي باشند: مثل تگ a href
تگ شماره 3 در بالا همان تگ آدرس است. از اين تگ براي لينك كردن يك كلمه يا متن به يك نشاني وب ( URL ) استفاده مي شود. در بحث بهينه سازي سئو استفاده از لينك هاي داخلي براي معرفي كردن صفحات مختلف سايت به بات هاي موتورهاي جستجوگر استفاده مي شود. بات ها با خواندن محتواي سايت و همچنين خواندن صفحات لينك شده به هم، راحت تر مطالب سايت را طبقه بندي مي كنند. اين تگ همچنين قابليت استفاده كاربران از سايت را هم بالا مي برد. كاربران با كليك كردن يا لمس كردن عبارات لينك شده، راحت تر مطالب مورد نظر خود را پيدا مي كنند. در اين صورت احتمال بازديد مجدد آن ها از سايت بالا مي رود.
در انتها لازم به ذكر است كه HTML در صورتي كه ساختاري معتبر ( Valid HTML Structure ) داشته باشد، در بهينه سازي سئو و افزايش رتبه سايت تاثير بسزايي دارد. در ساختار معتبر HTML، استفاده و قرارگيري كدها و تگ ها، بر اساس آخرين استانداردهاي W3C است.



:: برچسب‌ها: طراحی سایت , افزایش رنک , بهینه سازی سئو , کلمات کلیدی , ,
:: بازدید از این مطلب : 39
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 18 مرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسین کناره

در زمان بستن قرارداد با يك شركت فناوري اطلاعات (IT) چه مواردي را بايد در نظر گرفت؟

اگر براي سفارش محصول نرم افزاري و يا انجام خدمات آنلاين به دنبال يك شركت فناوري اطلاعات (IT) هستيد به اعتبار آن شركت، قيمت محصولات، نحوه پشتيباني و تعهد شركت IT در قبال خدماتش توجه داشته باشيد.
نحوه پيدا كردن شركت فناوري اطلاعات ( IT ) مناسب و همچنين بستن قرارداد با آن هميشه مساله اي مهم است، به خصوص براي شركت هاي تازه تاسيس شده و يا سازمان هاي كوچك. اين شركت ها يا سازمان ها، از مزاياي امكاناتي مثل اتوماسيون اداري و يا بازاريابي آنلاين باخبر هستند، اما همواره به دليل نداشتن بودجه كافي در انتخاب خود با مشكل مواجه ميشوند. طبيعتا به همين دليل ( بودجه كم ) ضريب ريسك پذيري براي اين گونه شركت ها در هنگام انتخاب پايين مي آيد. آن ها بايد با حداقل بودجه، بهترين گزينه را انتخاب كنند. در اين مقاله به برخي از نكات كليدي كه در زمان پيدا كردن يك شركت IT و بستن قرارداد با آن لازم است بدانيد اشاره شده است.
مسئوليت پذيري و جوابگو بودن :
شركتي را كه شما براي انجام كارهايي مثل اتوماسيون سيستم اداريتان، طراحي وبسايت خود و يا انجام كارهاي ديجيتال ماركتينگ در نظر مي گيريد، بايد به تعهدات خود در قبال پشتيباني و يا ضمانت محصولاتش و ... پايبند باشد. پيدا كردن جواب اين كه كداميك از شركت هاي IT در اين زمينه قوي هستند موردي پيچيده نيست. كافيست كمي در فضاي مجازي و يا در منابع ديگر جستجو كنيد. شركت هاي معتبر كارنامه خود را كه شامل ( توضيحات محصولات و فهرست مشتريانشان است ) در وبسايت خود و در دسترس عموم مي گذارند. همچنين معمولا مي توان از روي اسم و اعتبار مشتريان يك شركت IT اعتبار آن را محك زد. اين ليست نيز در وبسايت شركت هاي معتبر موجود است.
قيمت خدمات و محصولات :
همان طور كه در مقدمه توضيح داده شد، برخي از شركت ها از نظر بودجه توانايي كمتري دارند. اين شركت ها و تمامي ارگان هايي كه قصد همكاري با يك شركت IT را دارند بايد در نظر داشته باشند كه هزينه اي كه بابت خدمات و محصولات پرداخت مي كنند، در نهايت بايد به سود سازمانشان تمام شود. نحوه قيمت گذاري روي محصولات IT به فاكتور هاي زيادي بستگي دارد و نمي توان فرمول يكساني را براي قيمت گذاري ارائه داد. مواردي مثل: زماني كه پرسنل براي طراحي يك محصول و يا طراحي سايت صرف كرده اند، ميزان بازده محصول، زمينه هايي كه محصول در آنها قادر به خدمت رساني است، تكنولوژي هايي كه در انجام برنامه نويسي و توليد اپليكيشن موبايل ار آن استفاده مي شود و به روز بودن اين تكنولوژي ها در تعيين قيمت محصول نقش دارند.
نحوه پشتيباني:
شركت IT كه با آن قرار داد مي بنديد بايد در زمينه پشتيباني به نحوه اي عمل كند كه مشتريان با يك نفر و يا يك تيم كوچك (كه از مشكلات عمومي مشتريان آگاهند) در تماس باشند. در صورت نياز پشتيباني در محل انجام مي گيرد ولي بهترين حالت پشتيباني به صورت آنلاين است.
عملكرد اخير شركت :
اگر قصد بستن قرارداد با يك شركت فناوري اطلاعات را داريد بهتر است بعد از پيدا كردن يك شركت مناسب، محصولات اخير آن شركت را با محصولات قبلي اش مقايسه كنيد. مثلا در زمينه طراحي سايت، كارهايي كه شركت مذكور براي مشتريان قبلي انجام داده را در طي زمان هاي مختلف با هم مقايسه كنيد. اين كه يك شركت IT به مرور زمان در حال پيشرفت باشد و اين پيشرفت براي هر بازديدكننده اي محسوس باشد، اهميت زيادي دارد. همين كار را مي توانيد در زمينه طراحي اپليكيشن موبايل و پياده سازي وب سرويس ( مثل وب سرويس هاي گردشگري ) و ... نيز انجام دهيد.
جمع بندي :
به صورت كلي گر براي سفارش محصول نرم افزاري و يا انجام خدمات آنلاين به دنبال يك شركت فناوري اطلاعات (IT) هستيد به اعتبار آن شركت، قيمت محصولات، نحوه پشتيباني و تعهد شركت IT در قبال خدماتش توجه داشته باشيد.



:: برچسب‌ها: اتوماسیون اداری , بازاریابی آنلاین , دیجیتال مارکتینگ , طراحی سایت , تولید اپلیکیشن موبایل ,
:: بازدید از این مطلب : 38
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 مرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسین کناره

نقش و تاثيرات فناوري اطلاعات در بخش هاي گوناگون يك آژانس هواپيمايي

يكي از نقش هاي اساسي فناوري اطلاعات، افزايش بهره وري است. اطلاعات و منابع آنها همواره نقش كليدي در خدمات رساني و به ويژه در ارائه خدمات مسافرتي دارد. خدماتي كه به دليل اهميت فوق العاده سه فاكتور دقت، سرعت و كيفيت بايستي همواره با به روز ترين فناوري ها همگام باشد.
فراگير شدن اينترنت پر سرعت و دسترسي آسان به سايت هاي گردشگري و نرم افزار هاي آژانـس مـسافرتي، تجهيز شدن آژانس هاي مسافرتي به سيستم هاي به روز اعم از وب سايت هاي گردشگري پويا، سـيستم هاي رزرواسـيـون آنلاين، وب سرويس هاي گردشگري و نرم افزار مديريت آژانس را بيش از پيش به امري حيـاتي تبديل كرده است. اين پديده به سرعت در كشور ايران نيز در حال وقوع است و جهش عظيمي در 1 الي 2 سال اخير در زمينه سيستم هاي گردشگري در اين كشور ديده مي شود.
انقلاب ديجيتال در صنعت گردشگري
اغلب متخصصين، مديران و فعالان حاضر در صنعت گردشگري، انتشار سريع و گسترده خدمات آنلاين مسافرتي و سايت هاي آژانس هاي هواپيمايي را انقلابي ديجيتال در حيطه كاري خود مي دانند، پديده اي كه بطور كل، روند ها و فرمول هاي كسب و كار در عرصه خدمات مسافرتي را دگرگون كرد. شايد در كمتر از يك دهه گذشته اغلب افراد براي برنامه ريزي، درخواست و رزرو برنامه هاي سفر خود راهي جز حضور در محل آژانس هاي هواپيمايي نداشتند و بسياري از خدمات آنها مانند رزرو هتل گاهي چند ساعت الي چند روز براي قطعي شدن زمان مي برد. اما امروزه ديگر از اين خبر ها نيست و مردم به راحتي و از طريق وبسايت آژانس معتمد خود و سيستم هاي رزرواسيون آنلاين هتل و پرواز آنها، در كمتر از چند دقيقه تمام خدمات مسافرتي خود را مشاهده و رزرو قطعي مي نمايند. البته اين تحول مي تواند آثار جبران نشدني براي دفاتر گردشگري كه از اين فناوري هاي عقب بمانند داشته باشد و به شدت مي تواند در سال هاي آتي از فروش و ميزان مشتريان خود بكاهد.
بررسي فرايند هاي آژانس هاي مسافرتي و نقش فناوري اطلاعات در آنها
خدمات گردشگري و فعاليت هاي مرتبط به آنها در دفاتر گردشگري به صورت عمده به دسته هاي ذيل تقسيم مي شود كه برخي از مسائل آنها را بررسي و تاثير فناوري اطلاعات در هر كدام از آنها را ذكر مي كنيم :
برنامه ريزي خدمات گردشگري :
قدم اول در ارائه خدمات سفر تعيين نياز هاي عموم مردم و طراحي بسته هاي سفر متناسب با نياز هاي آنها است. فناوري با حضور در سيستم نظر سنجي، فرم هاي دريافت اطلاعات، سيستم هاي ارتباط با مشتري ( CRM ) و... به آژانس ها در ثبت علايق مسافران، تخمين نياز هاي آنها و محاسبه تقاضاي بازار كمك مي كند. بدون بهره گيري از روش ها و ابزار هاي اندازه گيري تقاضا، بسته هاي سفر آژانس ها و مقاصد انتخابي آنها، انطباقي با نياز بازار و شايد از آن مهمتر، نياز مشتريان و مسافران سابق خود نداشته باشد.
ارتباط با كارگزاران ارائه خدمات سفر :
بهره گيري از خدمات با كيفيت، قابل اطمينان و در عين حال با هزينه مناسب همواره هدف يك مسافر است. دفاتر گردشگري براي تامين اين خواسته ها، نياز به دريافت خدمات با اين ويژگي ها از سوي كارگزاران خدمات گردشگري اعم از هتل ها، شركت هاي هواپيمايي، ارائه دهندگان خدمات حمل و نقل و شركت هاي مسافرتي محلي را دارند. قدم اول در دريافت خدمات خوب از كارگزاران، ارائه درخواست هاي دقيق، منظم و با در نظر گرفتن شرايط مادي، جسمي و روحي مسافر است. براي ايجاد درخواست هاي دقيق، يكدست و با اتلاف كمترين زمان، آژانس ها مي توانند از سيستم هاي مديريت دفاتر گردشگري ( سيستم مديريت آژانس ) كه مجهز به گزارش ساز و فرم ساز هاي يكپارچه باشند، استفاده نمايند تا پس از ثبت قرارداد هاي سفر، به صورت خودكار تمامي درخواست هاي مورد نياز را يكجا و دقيق در اختيار آژانس قرار دهد. حال اگر اين سيستم خود متصل به پرونده مسافران و سوابق سفر آنها باشد، آژانس به راحتي مي تواند نكات و نياز هاي اختصاصي مسافران يك قرارداد را در درخواست هاي خود در نظر بگيرند. بديهي است دور ماندن از اين فرايند باعث ارائه خدمات بدون در نظر گرفتن خواسته هاي بازار و مسافران است.
آينده سفر متعلق است به خدمات در لحظه و اختصاصي ( Instant & Personalized Travel Services ). مردم با كساني سفر خواهند كرد كه بدانند توجه اختصاصي به آنها شده است. برگرفته از نتايج موسسه تحقيقاتي Euromonitor International
 
فروش دقيق، سريع و آگاهانه :
كانتر هاي فروش در آژانس ها، نقطه اي بسيار حساس در ارائه خدمات گردشگري به مسافران است. ارائه خدمات آگاهانه، دقيق و در زماني مناسب مي تواند يك فروش خوب و يك مسافران وفادار را به همراه داشته باشد و البته بالعكس آن، مي تواند تمامي زحمات صورت گرفته در واحد هاي تبليغات، تامين خدمات و مديريت را بطور كل از بين ببرد. پيش نياز يك فروش كامل در دسترس بودن اطلاعات بصورت ساده و يكپارچه براي كانتر هاي فروش است بطوريكه آنها بتوانند به راحتي اطلاعات مربوط به بسته هاي سفر، پرونده مسافران، اطلاعات مقاصد، نكات واحد عمليـات و ابزار جامع انعقاد يك قرارداد را مشاهده نمايند. آژانس هاي گردشگري براي تامين اين نياز هاي ضروري امروزه از سيستم هاي مديريت دفاتر گردشگري مجهز به ماژول هايي مانند پايگاه پرونده مسافران، سيستم فروش تور، سيستم ارتباط با مشتري ( CRM ) و... استفاده مي نمايند. دفاتر گردشگري كه هنوز بر پايه روش هاي سنتي ثبت قرارداد استفاده مي نمايند شايد بتوانند كار خود را به خوبي انجام دهند اما عنصر مهم جديدي بنام غافل گيري مشتري با خدماتي شخصي، يكپارچه و شناخت نياز مسافر بهتر از خودش ( برگرفته از مقاله The Next Evolution of Personalization: Know Your Guests Better Than They Know Themselves، از وبسايت SabreHospitality.com )، را از دست مي دهند.
امور عمليـاتي و ويزا :
در صنعت گردشگري بر خلاف بسياري از كسب و كار هاي ديگر، بخش عمده اي از كار پس از فروش آغاز مي شود و فعاليت هايي مانند گرفتن وقت هاي سفارت، رزرو هتل، پرواز و ساير خدمات سفر، ارائه اطلاعات به كارگزاران سفر، هماهنگي تور ليدر ها و... پس از انعقاد يك قرارداد، تازه شروع مي شوند و مراحلي بسيار حساسند كه نقص در هر كدام مي تواند منجر به اختلال در كل فعاليت ها و قرارداد شود. سيستم هاي مديريت و فروش آژانس هواپيمايي شامل بخش هاي يكپارچه مانند مديريت بخش ويزا، صدور فرم هاي ويزا، مديريت فرايند ها، فرم ساز و ... در آژانس ها به منظور هدايت صحيح مسير تكميل يك قرارداد و تامين خدمات آن، امروزه مورد نياز است.
امور مالي :
فرايند هاي امور مالي در آژانس هاي هواپيمايي سبك و شيوه نگهداري و كنترل ويژه خودشان را دارند. اين تفاوت علل زيادي دارد كه چند ارزي بودن خدمات، تنوع كارگزاران خدمات گردشگري، نوسانات و حواله ارز و گستردگي خدمات، برخي از اين علت ها مي باشد به نحوه اي كه حتي كارشناسان حسابداري يك آژانس بايستي به صورت تخصصي با فرايند هاي مالي سفر كاملا آشنا باشند و يك حسابدار عمومي شايد نتواند به خوبي عهده دار وظايف نگهداري امور مالي يك دفتر مسافرتي شود. از اين رو اهميت گزارشات دقيق و لحظه اي مالي در آژانس هاي هواپيمايي اهميت بالايي دارد و استفاده از فناوري هاي نوين به يك ضرورت در اين بخش تبديل شده است. همانطوركه اشاره شد امكان توليد و دريافت انواع گزارشات مالي اهميت فوق العاده اي دارد و اگر بتوان از سيستم هاي مديريت آژانس استفاده نمود كه با بهره گيري از گزارش ساز هاي تخصصي و يكپارچه، امكان توليد جداول مالي مرتبط را در لحظه بدهند، امور مالي مي تواند كنترل و نظارت جامع بر كليه امور مالي از جمله صندوق، دريافت هاي مالي تور ها، حساب هاي همكاران و كارگزاران، نظارت بر فروش آنلاين و... را داشته باشند.
مديريت و نظارت :
مديريت، نظارت، كنترل و سپس بهبود از ضرورت هاي هر كسب و كار مي باشد. اين موضوع در دفاتر گردشگري هم مستثني نيست و با توجه به پراكندگي و گستردگي فعاليت ها و خدمات آژانس هاي مسافرتي، اين وظايف بسيار حساس هستند و لازم است دقيق باشند. مديران آژانس هاي موفق نياز دارند بر تمامي بخش هاي اشاره شده در اين مقاله اشراف داشته باشند و بتوانند در هر لحظه از نحوه كار آنها مطلع شوند. اين كار بدون حضور فناوري هاي كاربردي در هر بخش امري بسيار دشوار و پيچيده است و درصد خطا را نيز به صورت چشمگير افزايش مي دهد. مديران با اتكا به سيستم مديريت فروش آژانس و ابزار هاي يكپارچه موجود در آنها بايد بتوانند در هر لحظه به گزارش هاي كاربردي و مفيد دسترسي داشته باشند، از مكاتبات كاركنان خود با خبر و يا از مراحل پيشرفت هر قرارداد مطلع شوند. برخي از اين ابزار هاي رايج عبارتند از : سستم مديريت فرايند ها ( با بهره گيري از فناوري باركد )، داشبورد هاي مديريتي، گزارش ساز هاي لحظه اي و اتوماسيون اداري ويژه دفاتر مسافرتي و...
مديران آژانس هاي هواپيمايي بزرگ و مجريان مستقيم تور ها بايستي بتوانند با يك كليد و اعمال انواع فيلتر هاي دلخواه، ساده و سريع به گزارش هاي لخظه اي دسترسي داشته باشند.
 
عقب ماندن مي تواند ويرانگر باشد
انتظارات مسافران فرق كرده و اين بر هيچ كسي پوشيده نيست. ارائه دادن خدمات 24 ساعته و در 7 روز هفته ديگر يك شعار نيست، يك الزام است و دفاتر گردشگري با طراحي سايت آژانس خود به صورت تخصصي، جامع و با بهره گيري از انواع وب سرويس هاي رزرو هتل و پرواز ( فناوري توليد سيستم هاي رزرواسيون آنلاين ) و ساير خدمات گردشگري، بايستي پاسخگوي خواسته هاي امروز و آتي باشند.
رقابت ها نيز به فضا هاي آنلاين كشيده شده است و عدم استفاده از بازاريابي هاي آنلاين ( ديجيتال ماركتينگ ) ويژه آژانس هاي مسافرتي، بهينه سازي سئو سايت گردشگري، تبليغات در شبكه هاي اجتماعي و در نهايت افزايش رنك و رتبه در موتور هاي جستجو، در خطر گم شدن در ميان هزاران سايت گردشگري و وب سايت هاي رزرواسيون آنلاين هستيد.



:: برچسب‌ها: نرم افزارهای آژانس مسافرتی , سیستم های رزرواسیون آنلاین , وب سرویس های گردشگری , سیستم نظرسنجی , فرم های دریافت اطلاعات ,
:: بازدید از این مطلب : 42
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 مرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسین کناره

تفاوت بازديد هاي ارگانيك ( Organic Traffic ) و بازديد هاي پرداختي ( Paid Traffic ) وبسايت ها

هرگونه سمت دادن كاربران اينترنت براي مشاهده يك وبسايت، كه به وسيله تبليغات متني، تبليغات بنري و ... انجام مي شود، جز بازديدهاي پرداختي ( Paid Traffic ) طبقه بندي مي شود. به حالت عكس اين گونه از بازديد ها، بازديد هاي ارگانيك يا بازديد هاي طبيعي و معمول ( Organic Traffic ) گفته مي شود.
بازديد ارگانيك و تبليغاتي چيست؟
هرگونه سمت دادن كاربران اينترنت براي مشاهده يك وبسايت، كه به وسيله تبليغات متني، تبليغات بنري و ... و يا با استفاده از سرويس گوگل ادوردز انجام مي شود، جز بازديدهاي پرداختي ( Paid Traffic ) طبقه بندي مي شود. به حالت عكس اين گونه از بازديد ها، بازديد هاي ارگانيك يا بازديد هاي طبيعي و معمول ( Organic Traffic ) گفته مي شود. اگر كاربر آدرس يك سايت را بعد از جستجو در موتورهاي جستجوگر ( از جمله: Google ،Bing و … ) به صورت مستقيم ( بدون واسطه بودن وبسايت ديگري ) مشاهده كند و از آن سايت بازديد كند، بازديد اركانيك صورت گرفته است. در واقع هدف اصلي بهينه سازي سئو وبسايت ها، بالا بردن ميزان بازديد هاي ارگانيك است كه در ادامه به آن اشاره مختصري مي شود.
نكاتي درباره بازديد هاي تبليغاتي:
سرويس گوگل ادوردز (Google Adwords ) جز مهم ترين خدمات ارائه شده توسط گوگل، جهت دريافت بازديد هاي تبليغاتي توسط وبسايت ها مي باشد و منبع درآمد اصلي شركت گوگل است. سيستم كاركرد با ادوردز به صورت مناقصه اي است. شما با كمك گرفتن از تجارب و دانش يك تيم بازاريابي الكترونيك، تعدادي محدودي از واژه ها و يا عبارات را انتخاب مي كنيد و مبلغي را روي هر كدام ازين واژه ها سرمايه گذاري مي كنيد. ابتدا عباراتي را كه كاربران اينترنت جستجو مي كنند، با لغت هاي منتخب شما توسط گوگل تطبيق داده مي شوند. سپس با توجه به اين كه چقدر روي كلمات سرمايه گذاري كرده ايد ( و البته با توجه به فاكتورهاي زياد ديگري ) گوگل تصميم مي گيرد كه شما در صفحه نخست نشان داده شويد يا نه. در صورت نمايش داده شدن وبسايت در صفحات نخست موتورهاي جستجو ( بعد از جستجوي عبارت خاصي توسط كاربران ) و كليك كردن آن ها بر روي لينك نشاني وبسايت، مبلغي از حساب تبليغ كننده كم مي شود. اين روش پرداخت براي تبليغات به پرداخت به ازاي كليك ( PPC يا Pay Per Click ) مشهور است.
بك لينك ها در بيشتر موارد جز بازديد هاي تبليغاتي حساب مي شوند. ( اگر كاربر از يك نشاني وب به نشاني ديگري هدايت شود، به آن بك لينك گفته مي شود. ) در مواردي كه تبليغات متني يا تبليغات بنري در وبسايت هاي داراي رنك بالا قرار داده شوند، وبسايت ميزبان مبلغي را جهت ارائه تبليغات دريافت مي كند. با هر بار كليك كردن كاربران بر روي لينك متني تبليغات يا بنر، به صورت PPC مبلغي از حساب تبليغ كننده كم مي شود و طبيعتا ميزان بازديدهاي پرداختي وبسايت هم بالا مي رود.
مزايا و معايب بازديد هاي تبليغاتي انجام شده به وسيله سرويس گوگل ادوردز:
مزايا:
1- قابليت تنظيم كردن بودجه براي تبليغات:
بودجه اي كه براي تبليغ در نظر گرفته مي شود از حد خاصي فراتر نمي رود، مگر اين كه قصد سرمايه گذاري بيشتر را داشته باشيد.
2- مناسب براي تبليغات گسترده جهت فروش يك محصول خاص:
اگر قصد فروختن محصولي خاص را داريد، گوگل ادوردز جاي مناسبي براي تبليغات است. بر اساس آمار اكثر كاربراني كه قصد انجام خريد آنلاين را دارند، لينك هاي تبليغاتي را ترجيح مي دهند.
3- نتيجه گيري سريع:
تبليغات به اين روش زودتر از بهينه سازي سئو، تبليغ كننده را به نتيجه مي رساند.
4- مراحل آسان:
براي انجام تبليغات با سرويس ادوردز، ابتدا انتخاب كلمات كليدي صورت مي گيرد و سپس با توجه به بودجه مورد نظر، روي كلمات سرمايه گذاري مي شود. اين روند خيلي آسان تر از خدمات سئو انجام مي شود.
معايب:
يكي از معايب اين روش، نشان داده شدن آيكن سبز رنك Ad زير آدرس وبسايت است، كه برخي از كاربران با آن ناشنا بوده و اين آدرس ها را ناديده مي گيرند. عيب ديگر اين روش رقابت بالا براي نشان داده شدن در صدر صفحات اول جستجوگر ها مي باشد. به دليل بالا بودن رقابت ها، گاهي قيمت هاي سرمايه گذاري شده روي كلمات كليدي به شدت بالا مي روند. همچنين انجام آزمون و خطا روي برخي از كلمات كليدي، براي گرفتن بهترين نتيجه، گاهي باعث بالا رفتن هزينه ها مي شود.
مزايا و معايب بازديدهاي معمول به وسيله بهينه سازي سئو:
سئو يا همان Search Engines Optimization به معناي بهينه سازي ( براي ) موتورهاي جستجو است. هدف از انجام خدمات گسترده سئو، به طور خلاصه افزايش رنك وبسايت ( Page Rank ) و راحت تر ديده شدن آن در صفحه ( صفحات ) اول موتورهاي جستجويِ مختلف است. بدون شك، در حال حاضر محبوب ترين موتور جستجو گوگل است و بسياري از خدمات سئو براي راحت تر ديده شدن وبسايت ها، بعد از جستجوي كاربران در گوگل انجام مي شوند ( بر اساس الگوريتم هاي رتبه بندي گوگل. )
مزايا:
1- از نظر اقتصادي مقرون به صرفه:
بالا بردن بازديد هاي وبسايت با روش هاي سئو از روش هاي وابسته به بازديد هاي پرداختي از نظر مالي مقرون به صرفه تر است. در حقيقت در انجام فرآيند بهينه سازي سئو، بيشتر از پول، زمان هزينه مي شود.
2- تاثير عميق تر سئو در جذب كاربران نسبت به روش ادوردز و غيره:
فرايند سئو با وجود زمانبر بودن و ( نياز داشتن به تداوم بهينه سازي سئو ) تاثير عميق تري در جذب كاربران دارد. اثر سئو در جذب كاربران مثل روش هاي بازديد تبليغاتي لحظه اي نيست.
3- يك تير و دو نشان! :
با توليد محتواي مفيد در زمان طراحي سايت، علاوه بر جذب كاربران ( ارگانيك ) مي توانيد در مسير آموزش هم قدم برداريد. ( اگر هدف شما صرفا فروختن كالا يا عرضه سريع خدمات نباشد. )
4- بالا بردن سطح اعتبار:
با جذب مخاطب به اين روش، معمولا پس از مدتي مخاطبين خاصي به سراغ سايت مي آيند. اين امر باعث بالا رفتن ميزان اعتماد كاربران و همزمان بالا رفتن اعتبار سرويس دهنده مي گردد.
معايب:
افزايش رنك از طريق بهينه سازي سئو فرآيندي زمانبر است كه براي نتيجه گيري احتياج به صبر دارد. گاهي تاثيرات سئو ( صعود رتبه وبسايت ) در عمل خيلي به چشم نمي آيند، ( به دليل زمانبر بودن ) و اين امر باعث نارضايتي صاحبين سايت مي شود.
جمع بندي:
براي انجام تبليغات آنلاين و جذب مخاطبان بهترين گزينه، بهره بردن از هر دو روش جذب مخاطب ( روش ارگانيك و پرداختي ) مي باشد. نكته اصلي زمان مناسب براي اقدام براي جذب مخاطب، به وسيله هر يك از روش هاي مذكور است. نياز هاي مجموعه شما هم در انتخاب روش هاي گفته شده براي جذب مخاطب، تاثير زيادي دارند.



:: برچسب‌ها: تبلیغات متنی , تبلیغات بنری , بهینه سازی سئو , بازاریابی الکترونیک , بک لینک ,
:: بازدید از این مطلب : 39
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 مرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسین کناره

نحوه تاثيرگذاري اينستاگرام بر روي شكل مسافرت ها در طي سال هاي اخير

اگر به دنبال سفر كردن به معناي واقعي آن هستيد، پيشنهاد مي شود صرفا به عكس هاي شيك ديگران در اينستاگرام براي انتخاب مقصد اكتفا نكنيد. شما قبل از سفر احتياج به اطلاعات كافي از منطقه جغرافيايي مورد نظرتان داريد و همچنين اين كه آيا آن منطقه امكانات مورد نظر شما را در اختيار وبسايت هاي گردشگري كه به همين منظور طراحي شده اند اطلاعات مفيدي را در اختيار شما مي گذارند...
عكس سفرها در اينستاگرام:
اگر از اينستاگرام زياد استفاده مي كنيد حتما عكس هاي افرادي كه در دل طبيعت بكر و كيلومتر ها دورتر از بقيه هستند را زياد ديده ايد. مثلا كوهنوردي كه بر لب صخره اي كه هزاران متر از سطح زمين فاصله دارد نشسته و يا فردي روي سطح يك درياچه يخ زده و تنها در حال سلفي گرفتن است. اين تصويري است كه اينستاگرام از مسافرت به مكان هاي به ظاهر كشف نشده ارائه مي دهد. مسلما امروزه اينستاگرام نقش عمده اي در افزايش تعداد سفرها به يك نقطه ي خاص بازي مي كند.
براي مثال منطقه اي كوهستاني بر فراز درياچه اي در نروژ (Trolltunga) را ذكر مي كنيم. به خاطر عكس هاي ارسال شده توسط عكاسان حرفه اي ازين منطقه در اينستاگرام، تعداد گردشگران بين سال هاي 2009 تا 2014 از آمار 500 گردشگر به 40000 رسيده است. اين مساله نشان دهنده ي نقش تبليغات در شبكه هاي اجتماعي است. اما به چه قيمتي؟ در ادامه مطلب به اين موضوع اشاره مي شود اما در ابتدا با اينستاگرام بيشتر آشنا مي شويم.
آماري از اينستاگرام و كاربرانش:
اينستاگرام در طي 6 سالي كه از فعاليتش مي گذرد داراي 500 ميليون كاربر فعال است. اين كاربران هر روزه به طور ميانگين 80 ميليون عكس و مطلب ارسال مي كنند. ميزان تمايل كاربران شبكه هاي اجتماعي به استفاده از اينستاگرام 10 برابر بيشتر از فيسبوك تخمين زده شده است. تا آخر سال 2016 حدود 49 درصد برندها در ايالات متحده در اينستاگرام صفحه دارند كه تخمين زده شده تا انتهاي سال 2017 اين عدد به حدود 71 درصد برسد. پس واضح است كه اينستاگرام نقش كليدي در تبليغات در شبكه هاي اجتماعي و بازاريابي آنلاين دارد.
نحوه تاثير اينستاگرام در خدمات گردشگري:
در سال 2015 مديران مسئول گردشگري شهر كوچكي در نيوزلند تصميم گرفتند كه افراد تاثير گذار اينستاگرام را در بخش گردشگري به منطقه خود دعوت كنند. اين افراد شامل افراد طبيعت گرد با تعداد فالوورهاي بالا هستند كه عكس هاي حرفه اي را از مسافرت هاي خود به اشتراك مي گذارند. نتيجه اين تصميم رشد بي سابقه 14 درصدي در صنعت گردشگري شد، كه در تاريخ آن كشور بي سابقه است.
مشكلات و تهديد هاي علاقه مند بودن به اين سبك سفرها:
امروزه افراد با ديدن عكس هاي حرفه اي براي مسافرت به مكان هاي كمتر ديده شده و بكر تحريك مي شوند. به نقل از عكاسان مشهور مجله National Geographic سفرها به سبك گذشته طبيعي تر بودند. حتي خود اين افراد كه به وسيله به اشتراك گذاشتن عكس هايشان در اينستاگرام سود مي برند، اعلام مي كنند كه ديده شدن عكس ها توسط كاربران و انتخاب مقصد بر اساس آنها روش چندان عاقلانه اي نيست. يك دليلش هم اين است كه بسياري ازين عكس هاي حرفه اي كه با فيلترهاي اينستاگرام هم تزئين شده اند، با واقعيت مناظر مقصد تفاوت زيادي دارند. در ضمن بسياري از گردشگران صرفا نقطه مقصد و زيبايي اش را مي بينند و نه سختي هاي مسير را براي رسيدن به آن نقطه! مسايل مربوط به سختي راه يا طولاني بودن آن در صفحه هاي اين عكاسان معمولاً جايي ندارند.
بسياري از افراد به جاي گشت و گذار در طبيعت ترجيح مي دهند كه از عكس هاي حرفه اي تقليد كنند. عكسشان را صرفا در صفحه خود بگذارند و جلب توجه كنند. اين مساله كه مسافرت صرفا براي رسيدن به نقطه اي ، براي گرفتن عكسي با ژستي خاص با مفهوم واقعي سفر هماهنگ نيست. متاسفانه آمار افرادي كه در سال هاي گذشته در سفرهايشان به خاطر گرفتن عكس به شدت مصدوم شده اند رو به افزايش است. گزارش شده است كه افرادي حتي جان خود را براي تقليد كردن ژست (نشستن بر لبه پرتگاه ها و سلفي گرفتن) از دست داده اند. همچنين بعضي از مكان ها مثل بزرگترين و مرتفع ترين پل شيشه اي معلق جهان در چين كه در تابستان سال 2016 افتتاح شد، بعد از 13 روز مجبور به تعطيلي شد! علت آن هم ازدحام بيش از حد جمعيتي بود كه براي سلفي گرفتن روي شيشه در ارتفاع 300 متري جمع شده بودند.
جمع بندي از تجارب سفرهايي كه در بالا گفته شد، ما را به برگشتن به مفهوم حقيقي سفر (گشت و گذار) مي رساند:
اگر به دنبال سفر كردن به معناي واقعي آن هستيد ، پيشنهاد مي شود صرفا بر اساس عكس هاي شيك ديگران در اينستاگرام براي انتخاب مقصد اكتفا نكنيد. شما قبل از سفر احتياج به اطلاعات كافي از منطقه جغرافيايي مورد نظرتان داريد و همچنين اين كه آيا آن منطقه امكانات مورد نظر شما را در اختيار دارد يا نه. وبسايت هاي گردشگري كه به همين منظور طراحي شده اند اطلاعات مفيدي را در اختيار شما مي گذارند. همچنين شما مي توانيد با استفاده از وب سرويس هاي گردشگري به راحتي نسبت به رزرواسيون آنلاين هتل اقدام كنيد. يا اجاره كردن انومبيل در محل مورد نظرتان براي سفر و بسياري از خدمات آنلاين ديگر مثل رزرو بليت هواپيما، خدمات بيمه و... . با اين روش هم امنيت سفر شما با خدمات بيمه تضمين مي شود، و هم ديد وسيع تري از مقصد خود خواهيد داشت.



:: برچسب‌ها: تبلیغات در شبکه های اجتماعی , بازاریابی آنلاین , وب سرویس های گردشگری , رزرواسیون آنلاین , ,
:: بازدید از این مطلب : 39
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 مرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسین کناره

درباره فايل robots.txt و نقش آن در دسترسي بات موتورهاي جستجو به مطالب سايت

بات هاي جستجوگر وب مثل بات گوگل، محتواي سايت ها را بررسي مي كنند و سايت را بر اساس محتوا و كلمات كليدي استفاده شده در آن طبقه بندي مي كنند. فايل robots.txt براي مشخص كردن ميزان دسترسي بات ها به مطالب سايت در طراحي سايت مورد استفاده قرار مي گيرد. robots.txt در بحث بهينه سازي سئو اهيت خود را نشان مي دهد.
مقدمه:
براي آشنايي با فايل robots.txt در ابتدا توضيح مختصري درباره بات هاي اينترنتي يا همان ربات هاي وب ارائه مي شود:
بات اينترنتي ( وب ربات ) يا به عبارت ساده تر بات، نرم افزاري كاربردي است كه به منظور انجام كارهاي خودكار در اينترنت طراحي شده است. ربات هاي اينترنتي بيشتر جهت انجام كارهاي ساده، تكراري و با حجم زياد، برنامه نويسي مي شوند. منظور از حجم زياد كارها، كارهايي هستند كه ميزان آنها به قدري زيادي است كه انجام دادن آنها از عهده انسان خارج است. بيشترين استفاده از ربات هاي اينترنتي در موتورهاي جستجوگر اينترنت است. بات هاي موتورهاي جستجوگر در صفحات مختلف وبسايت ها مي چرخند و مطالب آنها را براي فهرست بندي در منابع موتورهاي جستجو ليست مي كنند.
بات ها به طور كلي 60 درصد ترافيك اينترنت را در اختيار دارند، به اين معني كه بيشتر مشاهدات وبسايت ها به جاي انسان ها توسط آن ها صورت مي گيرد . بات هاي خزنده يا همان بات هاي موتورهاي جستجوگر، جز بات هاي مفيد حساب مي شوند. درصد بالايي از ترافيك اينترنت هم در اختيار بات هاي مخرب است. اين گونه از ربات معمولا توسط هكرها و جهت سودجويي يا سرقت اطلاعات شخصي كاربران اينترنت طراحي مي شوند.
فايل robots.txt چيست؟
وب مسترها با تنظيم كردن فايلي به اسم robots.txt مي توانند دسترسي بات ها ( به خصوص بات هاي موتورهاي جستجوگر ) را به محتواي وبسايت ها كنترل كنند. براي درك راحت تر عملكرد فايل robots.txt، اين مثال آورده شده است:
اگر نشاني وبسايت ( URL ) به صورت www.example.com/welcome.html باشد، رباتي كه سايت را مشاهده مي كند، در ابتدا به دنبال اين آدرس مي گردد: www.example.com/robots.txt
آدرس دوم نشان دهنده موجود بودن فايل متني robots مي باشد. وب مستر ها با استفاده از چند دستور ساده مي توانند انواع بات هايي كه مجوز ورود به وبسايت را دارند، مشخص كنند. همچنين تعداد صفحات يك وبسايت كه بات ها مجاز به مرور آن ها هستند در همين فايل تعريف مي شود.
ويژگي هاي فايل :robots.txt
هنگامي كه قصد داريد در طراحي سايت خود از robots.txt استفاده نماييد، به اين دو نكته توجه داشته باشيد:
1- بدافزارها كه قصد آسيب رساندن به وبسايت ها را دارند، مي توانند فايل robots.txt و محتويات آن را ناديده بگيرند.
2- فايل robots.txt براي عموم كاربران نمايش داده مي شود. هر كاربري مي تواند متوجه شود كه كدام صفحات سايت، نبايد توسط ربات خوانده شوند.
موجود بودن فايل robots.txt در طراحي سايت در مبحث بهينه سازي سئو تاثير مثبتي دارد، اما با توجه به دو مورد بالا بهتر است كه از اين فايل براي مخفي كردن صفحات استفاده نشود. در حقيقت فايل بالا برلي محدود كردن دسترسي به وبسايت نيست ( اگر به اين منظور مورد استفاده واقع شود، اشتباه است. ) در صورتي كه در طراحي فايل robots.txt، صفحاتي از وبسايت براي ورود بات ها محدود شوند، مي توان به اين محدوديت به شكل يك علامت " ورود ممنوع! " كه روي يك درب نصب شده نگاه كرد. وجود اين علامت روي درب به معناي قفل بودن درب نيست. يك نكته مهم در مورد اين فايل اين است كه در زمان ذخيره كردن فايل، تمامي حروف آن بايد با حرف هاي كوچك نوشته شود.
بلاك كردن بد افزارها با فايل robots.txt به صورت تئوري امكان پذير است اما در عمل خير. براي بلاك كردن بدافزارها ( Malwares ) يا همان بات هاي مخرب، بهترين روش استفاده از گزينه هاي پيشرفته فايروال شبكه ( Network Firewall ) است. اين گزينه ها امكان بلاك كردن خودكار نشاني هاي پروتكل اينترنت (Internet Protocol Address ) را فراهم مي كنند. با تنظيمات صحيح فايروال شبكه مي توان نشاني هاي اينترنتي مختلف ( IP ) با تعداد زياد را، كه قصد دسترسي به منابع يك وبسايت را دارند متوقف كرد. امروزه سيستم هاي مديريت محتوا ( CMS ) قابليت تنظيم و كنترل دسترسي به تك تك صفحات وبسايت را فراهم نموده اند.
جمع بندي:
بات هاي جستجوگر وب مثل بات گوگل، محتواي سايت ها را بررسي مي كنند و سايت را بر اساس محتوا و كلمات كليدي استفاده شده در آن طبقه بندي مي كنند. فايل robots.txt براي مشخص كردن ميزان دسترسي بات ها به محتوا در طراحي سايت مورد استفاده قرار مي گيرد. robots.txt در بحث بهينه سازي سئو اهيت خود را نشان مي دهد. همان طور كه گفته شد، اصولا استفاده از اين فايل براي مسدود كردن بررسي صفحات وبسايت، بي مورد است. توليد محتواي مناسب جز يكي از مهم ترين بخش هاي فرايند بهينه سازي سئو در جهت افزايش رنك مي باشد. بايد دقت داشت كه در طراحي فايل robots.txt صفحات مطلوب را كه لازم است توسط بات موتورهاي جستجو خوانده شوند، به اشتباه مسدود نكرد.



:: برچسب‌ها: کلمات کلیدی , بهینه سازی سئو , طراحی سایت , سیستم های مدیریت محتوا , افزایش رنک ,
:: بازدید از این مطلب : 37
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 مرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسین کناره

توضيحاتي درباره وب سرويـس ها و نحوه استفاده از آنها در زمينه گردشگري

به طور خلاصه مفهوم وب سرويـس يك سري از استاندارد هاست براي اين كه اپليكيشن ها بتوانند تحت شبكه با هم ارتباط برقرار كنند. منظور از شبكه مي تواند اينترنت، شبكه ي داخلي يك شركت و يا شبكه ي داخلي يك ارگان كه به سرور داده هاي آن متصل است باشد.
در مقاله ي قبلي "وب سرويس هاي پرواز چگونه كار مي كنند..." درباره ي تعريف وب سرويس ها توضيح داده شد. به طور مختصر تكنولوژي وب سرويس از موارد زير استفاده مي كند كه در ادامه توضيحاتي راجع به آنها داده ميشود:
1- XML : مخفف زبان نشانه‌گذاري گسترش‌پذير مي باشد. زبان نشانه‌گذاري نوعي زبان توصيفي است كه متن و اطلاعات اضافه درباره متن را با هم ادغام مي‌كند. اين عبارت در واژگان رايانه و وب معمولاً به يك شبه‌زبان برنامه‌نويسي گفته مي‌شود. اطلاعات اضافه‌اي كه يك زبان نشانه‌گذاري در نظر مي‌گيرد، به وسيله نوعي نشانه‌گذاري توصيف مي‌شود و در بين متن قرار مي‌گيرد. در نهايت در زمان نمايش يا چاپ، اين اطلاعات براي نحوه نمايش متن اصلي و عناصر ديگر موجود در سند استفاده مي‌گردد. XML زير مجموعه‌اي ازSGML (زبان نشانه‌گذاري تعميم‌يافته ي استاندارد) است. XML صرفاً براي استفاده با وب طراحي شده است. ( مثلا در طـراحي سايت گردشگري ) براي تعريف SGML هم مي توان گفت كه نام استانداردي براي ساختار زبان‌هاي نشانه‌گذاري است. در زمينه ي وب سرويس هاي گردشگري، از XML براي پيشبرد سرويس هاي مربوط به طراحي اپليكيشن موبايل استفاده مي كنند.
2- SOAP : مخفف پروتكل دسترسي آسان به اشيا مي باشد. اين پروتكل براي تبادل پيغام هاي مبتني بر XML در ميان شبكه‌هاي كامپيوتري است. در زمينه وب سرويس هاي گردشگري، از پروتكل مذكور در قسمت برقراري ارتباطات استفاده مي كنند.
3- WSDL : مخفف زبان توصيف خدمات وب است. در توصيف كامل خدمات وب، توابع قابل دسترسي در آن‌ ها و روش‌هاي فراخواني اين توابع، با اين زبان انجام مي شود. در زمينه وب سرويس هاي گردشگري هم به عنوان زبان توصيفي سرويس به كار مي رود.
4- UDDI: مخفف پروتكل شرح، كشف و يكپارچه‌سازي فراگير مي باشد. UDDI يكي از پايه‌هاي اصلي در ايجاد و اجراي فن‌آوري خدمات وب و طراحي سايت هاي رزرواسيون آنلاين مي باشد. UDDI پلتفرم ( Platform ) استانداردي به وجود مي‌آورد. با استفاده از ايت پلتفرم، كاربران قادر مي شوند كه به جستجوي آسان و سريع خدمات وب بر روي اينترنت بپردازند. UDDI در زمينه وب سرويس هاي گردشگري هم به عنوان سرويس يافتن خدمات ( مثلا جستجوس خدمات با كلمات كليدي ) به كار مي رود.
در اينجا به بيان چند اصطلاح براي به هم پيوند دادن موارد بالا مي پردازيم:
ابرمتن ( HTML ) به متني مي‌گويند كه روي صفحه نمايشگر يا ساير وسايل الكترونيكي نشان داده مي‌شود و قابليت ارجاع از طريق پيوند يا همان لينك به متون و يا داده‌هاي ديگر را، جهت دسترسي سريع براي خواننده فراهم مي‌آورد. همچنين مي‌توان در ابرمتن، متن را در سطوح مختلفي از جزئيات نشان داد. پروتكل انتقال ابرمتن (HTTP) پروتكلي عمومي است كه استفاده اصلي آن در انتقال ابرمتن هاست.
زبان نشانه‌گذاري ابرمتني (HTML) در كنار CSS ( حالت صفحه آبشاري: روشي ساده براي نمايش، چيدمان و ارائه جلوه‌هاي تصويري مانند: نوع قلم، رنگ و اندازه‌ها در طراحي صفحات وبسايت ) قسمت هاي اصلي فناوري طراحي سايت ها هستند.
وب ( شبكه ) به صورتي كه امروزه مي شناسيم، شامل مرورگرهايي است كه از سرورهاي شبكه درخواست اسناد و سرويس مي كنند. سرورهاي شبكه، فايل هاي HTML را به همراه اپليكيشن ها در خود جاي داده اند. اين فايل ها و اپ ها به طرز پويايي صفحه هاي HTML را براي نمايش داده شدن در مرورگرها به وجود مي آورند. براي مثال در توليد اپليكيشن هاي موبايل و در طراحي سايت هاي گردشگري ( در بخش رزرواسيون آنلاين هتل ها يا پرواز ها ) از سيستم مذكور استفاده مي شود.
تكنولوژي وب سرويس ها شامل يك سري از استاندارها، براي ظهور نسل بعدي اپليكيشن هاي تجارت و بازاريابي الكترونيك است، وب سرويس ها اين امكان را فراهم مي كنند كه اپليكيشن ها با هم در ارتباط باشند. با استفاده از وب سرويس، كاربران از طريق مرورگر هاي مختلف مي توانند اپ ها را به كار بگيرند. در وب سرويس ها به جاي HTML از فرمت XML استفاده مي شود. در وب سرويس ها، درخواست ها و پاسخ هاي كاربران از طريق SOAP فرستاده مي شوند. UDDI معادل سرور موتور جستجو است. وقتي كاربر مطلبي را جستجو مي كند، وب سرويس به جاي پيدا كردن وبسايت ها، از اپليكيشن ها براي پيدا كردن اپ هاي ديگر استفاده مي كند. وب سرويس شبيه موتورهاي جستجوي شبكه عمل مي كند: يعني موارد خلاصه شده مختلفي را براي جستجو نشان مي دهد. WSDL شرحي از سرويس هاي ارائه شده توسط اپليكيشن ها را نشان مي دهد.
انواع روش هاي استفاده از وب سرويس ها:
1- روش فراخواني از راه دور: RPC پروتكلي است كه يك اپ مي تواند براي درخواست سرويس از يك اپ در كامپيوتر ديگري در شبكه و بدون نياز به درك جزئيات از آن استفاده كند.
2- معماري سرويس گرا SOA: وب سرويس‌ها را براي پياده‌سازي معماري سرويس گرا مي‌توان اجرا كرد. معماري سرويس گرا، مبتني است بر ساده‌ترين واحدهاي ارتباطي ( كه همان پيغام‌ها هستند ) در تقابل با واكنش ها ( پاسخ ). اين دسته از وب سرويس ها توسط اكثر توليدكنندگان نرم‌افزارهاي مهم در جهان پشتيباني مي‌شوند.
3- نمايانگر حالت انتقال REST: مدلي است كه در جهت توصيف و گسترش ساختارهاي HTTP و يا پروتكل‌هاي مشابه‌ استفاده مي‌شود. هدف REST محدود كردن واسطه ها ( Interface ) مي باشد. استفاده از دستورات شناخته شده و استاندارد (مثل POST ،DELETE و ... ) روي HTTP در همين روش استفاده از وب سرويس ها طبقه بندي مي شود. در اين روش، بيشتر تاكيد بر تعامل با منابعي است كه حالت پذير هستند و نه استفاده از پيغام ها. ساختاري كه مبتني بر REST باشد، RESTful ناميده مي‌شود.
پتانسيل وب سرويس ها در ارائه خدمات گردشگري بسيار بالاست. نمونه هايي از سيستم هايي كه به طور بالقوه تحت تاثير قرار مي گيرند عبارتند از: رزرواسيون آنلاين، سيستم هاي مديريت ارتباط با مشتري و ...



:: برچسب‌ها: طراحی سایت گردشگری , وب سرویس های گردشگری , طراحی اپلیکیشن موبایل , رزرواسیون آنلاین , طراحی سایت ,
:: بازدید از این مطلب : 37
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 مرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسین کناره

درباره شركت خدمات گردشگري اكس پديا (Expedia) و خدمات ارائه شده اين شركت

شركت Expedia مجموعه بزرگي است كه در اواخر دهه 90 ميلادي در آمريكا تاسيس شد. اين مجموعه در زمينه گردشگري فعاليت مي كند. اين مجموعه بيش از 200 سايت رزرواسيون آنلاين را در 75 كشور دنيا مي گرداند. تعداد پرسنل مجموعه 20000 نفر در نقاط مختلف دنيا مي باشد. Expedia با بيش از 500 ايرلاين مختلف در جهان قرارداد دارد و شامل زيرمجموعه هاي مهمي مي باشد.
معرفي شركت اكس پديا ( Expedia ) و زمينه كاري آن :
اكس پديا ( Expedia ) مجموعه بزرگي است كه در اواخر دهه 90 ميلادي در آمريكا تاسيس شد. اكس پديا در زمينه گردشگري فعاليت مي كند. اين شركت صاحب و گرداننده چندين برند آنلاين خدمات گردشگري بين المللي و وب سايت هاي گردشگري متعددي است. اكس پديا با استفاده از وب سرويس هاي گردشگري، اين خدمات را به راحتي ارائه مي دهد: رزرواسـيون آنلاين هتل در بيشتر نقاط جهان، رزرواسـيون آنلاين پرواز، خدمات مربوط به مسافرت هاي دريايي، اجاره ماشين در مقصد و ...
منابع انساني اكس پديا و قدرت سرويس دهي :
اين مجموعه بيش از 200 سايت رزرواسيون آنلاين را در 75 كشور دنيا مي گرداند. تعداد پرسنل آن در نقاط مختلف دنيا 20000 نفر اعلام شده است. اكس پديا مي تواند بيش از 385000 اتاق را با كيفيت هاي مختلف (تا سقف 5 ستاره) جستجو كرده و براي رزرو آنلاين در اختيار شما قرار دهد. اكس پديا با بيش از 500 ايرلاين مختلف در جهان قرارداد دارد. اين شركت زير مجموعه هاي زيادي دارد كه در پايين اشاره مختصري به آن ها مي شود.
ليست چند برند گردشگري كه اكس پديا آنها را پوشش مي دهد :



:: برچسب‌ها: وب سرویس های گردشگری , رزرواسیون آنلاین هتل , رزرواسیون آنلاین پرواز , اپلیکیشن های موبایل , رزرواسیون آنلاین ,
:: بازدید از این مطلب : 36
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 11 مرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسین کناره

درباره چكاپ سئو سايت ( SEO Site Check-up ) و مزاياي استفاده از اين روش در افـزايش رنك

سايت هاي چكاپ سئو با بهره گيري از ابزار گوناگون مربوط به سئو، بخش هاي مختلف وبسايت ها را به صورت آنلاين بررسي مي كنند. سپس گزارش جامعي را ارائه مي دهند. اين گزارش شامل موارد مختلفي است، كه براي افزايش رنك نياز به تعويض يا تغيير دارند. با خواندن اين گزارش، ديد وسيعي را از نحوه نگرش موتورهاي جستجوگر نسبت به طراحي سايت خود به دست مي آوريد. خواندن اين گزارش ها، صرفا اطلاعاتي از وضعيت كلي رتبه بندي را به كاربر نشان ميدهد. اما براي افزايش رنك اين گزارش ها نياز به تفسير توسط تيم سئو دارند.
تعريف سئو و هدف از انجام خدمات بهينه سازي سئو:
سئو به معناي بهينه سازي موتور جستجو است. هدف از انجام خدمات گسترده سئو به طور خلاصه افزايش رنك وبسايت است. Page Rank الگوريتمي است كه توسط گوگل براي درجه بندي ميزان اهميت وبسايت ها به كار مي رود و وبسايت ها بر اساس درجه اهميتشان در صفحات جستجوي گوگل نمايش داده مي شوند. هدف از انجام خدمات بهينه سازي سئو، افزايش رنك و راحت تر ديده شدن در صفحات نخست موتورهاي جستجو است. در حال حاضر محبوب ترين موتور جستجو گوگل است و بسياري از خدمات سئو براي راحت تر ديده شدن وبسايت ها، بعد از جستجوي كاربران در گوگل انجام مي شوند.
درباره چكاپ سئو وبسايت:
سايت هاي چكاپ سئو با بهره گيري از ابزار گوناگون مربوط به سئو، بخش هاي مختلف وبسايت ها را به صورت آنلاين بررسي مي كنند. سپس گزارش جامعي را ارائه مي دهند. اين گزارش شامل موارد مختلفي است كه براي افزايش رنك نياز به تعويض يا تغيير دارند. با خواندن اين گزارش، ديد وسيعي را از نحوه نگرش موتورهاي جستجوگر نسبت به طراحي سايت خود به دست مي آوريد. خواندن اين گزارش ها، صرفا اطلاعاتي از وضعيت كلي رتبه بندي را به كاربر نشان ميدهد. اما براي افزايش رنك اين گزارش ها نياز به تفسير توسط تيم سئو دارند، در نهايت انجام تغييرات ضروري روي طراحي وبسايت است، كه رتبه سايت را افزايش مي دهد. در ضمن سئو جز پويا ترين زمينه ها در بازاريابي الكترونيك است. به اين معنا كه فاكتورهاي موثر در رتبه بندي سايت ها نوسط موتورهاي جستجوگر، پيوسته در حال تغيير و به روز شدن هستند. براي مثال مي توان از آپديت هاي الگوريتم هاي مختلف گوگل از جمله Google Panda ،Google Penguin و Google Hummingbird نام برد.
فرآيند بهينه سازي سئو بسيار گسترده است اما لزومي به پيچيده كردن آن نيست. اگر تيم سئو به كار خود مسلط باشند اين فرآيند در جهت افزايش رنك به خوبي پيش مي رود، در غير اين صورت، اين امكان وجود دارد كه فرآيند بهينه سازي سايت كند و يا حتي متوقف شود. دليل آن هم واضح است: الگوريتم رتبه بندي گوگل در حال حاضر شامل بيش از 200 فاكتور مختلف است. طبيعتا اگر تيم بهينه سازي سئو اين دانش را نداشته باشد كه روي كدام قسمت ها بايد تمركز كند، بازده كار پايين مي آيد.
گزارش چكاپ سئو سايت:
گزارشي كه توسط سايت هاي چكاپ سئو ارائه مي شوند شامل موارد مختلفي هستند كه مهم ترين آنها عبارتند از:
1- Meta Title:
نحوه نام گذاري تگ عنوان صفحه بسيار اهميت دارد. در اين نامگذاري استفاده از كلمات كليدي وبسايت توصيه مي شود.
2- Meta Description :
شامل توضيحات مربوط به عنوان صفحه است. اين توضيحات ( كه در قالب تعداد محدودي از كلمات داده مي شود ) تا حد ممكن بايد به زمينه كاري وبسايت باشد.
3- Google Search Results Preview:
در اين قسمت از گزارش، نمايشي از نحوه ديده شدن اطلاعات كلي سايت بعد از جستجوي كاربران ارائه مي شود. اين نمايش شامل نشاني وبسايت (URL) و Meta Title به همراه Meta Descriptio سايت است.
4- كلمات كليدي:
در اين بخش بيشترين كلمات كليدي استفاده شده نمايش داده مي شوند. كلمات كليدي وبسايت تا جاي ممكن بايد نشان دهنده زمينه فعاليت آن سايت باشند. بات گوگل بعد از خواندن محتواي وبسايت اقدام به طبقه بندي سايت مي كند. كلمات كليدي سايت در اين طبقه بندي نقش مهمي دارند.
5- تگ هاي H1 تا H6:
تگ هاي H يا Header شامل مطالبي هستند كه در طراحي سايت براي شما اهميت بيشتري دارند. برخي به اشتباه فكر مي كنند كه تگ هاي H صرفا سايز مطالب را بزرگتر يا كوچكتر نمايش مي دهند. در صورتي كه تگ ها اهميت مطالب را براي بات گوگل تعريف مي كنند. تگ H1 بيشترين ميزان اهميت را دارد و اين اهميت از در تگ H6 به كمترين ميزان مي رسد.
6- داشتن فايل Robots.txt:
اين فايل دسترسي بات گوگل را به قسمت هاي مختلف سايت مشخص مي كند. وجود داشتن اين فايل در طراحي سايت ضروري است.
7- داشتن فايل نقشه سايت يا Sitemap:
در زمان طراحي سايت لازم است كه اين فايل هم لحاظ شود. اين فايل مشخصات نشاني هاي وبِ موجود در يك وبسايت ( صفحات مختلف يك وبسايت ) را در خود دارد. بات گوگل با تشخيص اين فايل و خواندن آن، راحت تر مي تواند صفحات مختلف يك وبسايت را شناسايي كند.
8- كار كردن لينك هاي داخلي و غيره:
صفحاتي كه به يك وبسايت لينك هستند، بايد همگي باز شوند. در غير اين صورت صفحات لينك شده Broken Links به حساب مي آيند، كه رتبه وبسايت را پايين مي آورند.
9- SEO-Friendly URL:
نشاني وبسايت بايد با استانداردهاي سئو هماهنگ باشد. مواردي مثل استفاده از كلمات كليدي در نشاني وبسايت، Domain يا Subdomain بودن آدرس سايت، در نظر گرفتن نيازهاي آينده در انتخاب آدرس و ... مي توانند روي افزايش يا كاهش رنك وبسايت تاثيرگذار باشند.
10- :HTML Tags
در طراحي سايت نبايد از تگ هاي HTML منسوخ شده استفاده كرد. تگ هاي استاندارد، بر اساس آخرين نسخه HTML ارائه مي شوند. آخرين نسخه HTML در حدود 3 سال پيش ارائه شده است.
جمع بندي:
بالا بردن رتبه سايت از طريق بهينه سازي سئو فرآيندي زمانبر و چرخه اي است. هدف از انجام مراحل بهينه سازي سئو صرفا رسيدن به صفحه نخست نتايج جستجوي گوگل ( SERP ) نيست، بلكه هدف اصلي سئو ماندن يك وبسايت در صدر ليست نتايج جستجو، براي مدت زمان طولاني مي باشد. اين امر با حفظ تماس و مشورت كردن با يك تيم حرفه اي سئو ميسر مي شود.



:: برچسب‌ها: افزایش رنک , طراحی سایت , بهینه سازی سئو , بازاریابی الکترونیک , کلمات کلیدی ,
:: بازدید از این مطلب : 72
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 11 مرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسین کناره

عوامل موثر بر رنك ( رتبه بندي ) وبسايت ( Page Rank ) به وسيله بهيـنه سازي سئو

بالا بردن رتبه سايت از طريق بهينه سازي سئو فرآيندي زمانبر است. خدمات سئو به صورت كلي به دو دسته كلي تقسيم مي شوند: فرآيندهايي كه درون وبسايت انجام مي شوند و فرآيندهايي كه خارج از وبسايت انجام مي شوند. هدف از انجام مراحل بهينه سازي سئو صرفا رسيدن به صفحه نخست نتايج جستجوي گوگل ( SERP ) نيست ، بلكه هدف اصلي سئو ماندن يك وبسايت در صدر ليست نتايج جستجو، براي مدت زمان طولاني مي باشد.
درباره رتبه وبسايت ( Page Rank ) :
Page Rank الگوريتمي است كه توسط گوگل براي درجه بندي ميزان اهميت وبسايت ها به كار مي رود. وبسايت ها بر اساس درجه اهميتشان در صفحات جستجوي گوگل نمايش داده مي شوند. بر اساس منابع گوگل اهميت وبسايت با اندازه گيري تعداد و كيفيت بك لينك ها به آن سايت محاسبه مي شوند و هر چه تعداد و كيفيت بك لينك ها بيشتر باشد، اهميت سايت براي گوگل بيشتر مي شود. اصطلاح Page Rank بر گرفته از اسم يكي از موسسان شركت گوگل (Larry Page ) مي باشد.
تاثير گذاري طراحي سايت در رتبه بندي :
براي طراحي وبسايت به صورتي كه تاثيرگذار باشد، فاكتورهاي زيادي لازم هستند. 3 مورد كلي در همه سايت هاي موفق مشترك هستند:
1- شناخت كاربران: دانستن اين موضوع كه با توجه به خدمات ارائه شده شركت، كدام دسته از كاربران را بايد جذب كرد. داشتن اين دانش براي طراحي يك وبسايت موفق لازم است.
2- نياز كاربران: شركت هايي كه نيازهاي كاربرانشان را مي شناسند، در طراحي سايت خود كمتر به مشكل برمي خورند.
3- پيام شركت: هر وقت پيام شركت ( نوع سرويس دهي و كيفيت محصولات ) به صورت واضح و ساده به كاربران رسانده شود، وبسايت بازديد بيشتري خواهد داشت.
چند نكته وجود دارند كه با رعايت كردن ( يا رسيدن به ) آنها كاربران بيشتري جذب وبسايت مي شوند، از جمله: سريع بالا آمدن ( Loading ) وبسايت. طراحي سايت ساده و در عين حال جذاب. وبسايت داراي منوهاي كافي جهت بررسي باشد. اطلاعات تماس با شركت به راحتي قابل دسترسي باشد. محتواي سايت با جزييات ارائه شود وهمچنين مربوط به زمينه فعاليت شركت باشد و ...
در زير به تعدادي از مواردي كه براي بهينه سازي سئو به كار مي روند اشاره شده است:
توليد محتواي مناسب براي طراحي سايت موفق ضروري است. در محتواي وبسابت ها تا حد ممكن بايد از كلمات كليدي استفاده كرد. همان طور كه گفته شد اين محتوا بايد با زمينه كاري شركت در ارتباط باشد. استفاده از تگ هاي مختلف براي بهينه سازي سئو لازم است. تگ هايي مثل: تگ عنوان صفحه، تگ هاي متا ( Meta Tags) ، تگ هاي عكس و ... .ساختار URLو Domain هم تاثير بسزايي در بهينه سازي سئو دارند. يكسان سازي آدرس دامنه از جمله مواردي است كه در اين زمينه بسيار مفيد است. استفاده از فاو آيكن ( Favicons )، داشتن فايل نقشه سايت ( Site Map )، داشتن فايل متني ربات ها ( Robots.txt ) و استفاده از روش هاي ذخيره سازي فشرده اطلاعات ،در طراحي سايت و همچنين در بهبود رتبه وبسايت موثر هستند. استفاده از لينك هاي داخلي و طراحي ريسپانسيو سايت هم به شدت به بالا رفتن رتبه سايت كمك مي كنند.
از جمله ديگر مواردي كه براي افزايش رنك به كار مي روند، استفاده از بك لينك است. در بحث سئو، وقتي مقصد لينك ها را از وبسايت هاي ديگر به سمت سايت مشخصي هدايت مي كنيد ( اين كار معمولا در غالب تبليغات متني در وبسايت ميزبان انجام مي شود ) ، به اصطلاح از بك-لينك ( لينك پشتيبان يا ورودي ) استفاده كرده ايد. تعداد مراجعات از طريق بك لينك ها به وبسايت، آمار بازديدكنندگان سايت را افزايش مي دهد. افزايش بازديد از سايت جز مهم ترين عوامل افزايش رنك است.
جمع بندي :
بالا بردن رتبه سايت از طريق بهينه سازي سئو فرآيندي زمانبر است. خدمات سئو به صورت كلي به دو دسته كلي تقسيم مي شوند: فرآيندهايي كه درون وبسايت انجام مي شوند و فرآيندهايي كه خارج از وبسايت انجام مي شوند. هدف از انجام مراحل بهينه سازي سئو صرفا رسيدن به صفحه نخست نتايج جستجوي گوگل ( SERP ) نيست. بلكه هدف اصلي سئو ماندن يك وبسايت در صدر ليست نتايج جستجو، براي مدت زمان طولاني مي باشد. بهينه سازي سئو فرآيندي پيچيده است و تكنيك هاي آن با توجه به تغييرات الگوريتم رتبه بندي گوگل همواره در حال تغيير هستند. واضح است كه براي ماندن در جايگاه هاي نخست، ارتباط بين تيم بهينه سازي سئو و صاحبان وبسايت نبايد قطع شود.



:: برچسب‌ها: بهینه سازی سئو , بک لینک , طراحی سایت , کلمات کلیدی , افزایش رنک ,
:: بازدید از این مطلب : 38
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 مرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسین کناره

ربات اينترنت چيست؟ ربات هاي خوب و بد بر چه اساسي تقسيم بندي مي شوند؟

بات ها به طور كلي 60 درصد ترافيك اينترنت را در اختيار دارند، به اين معني كه بيشتر مشاهدات وبسايت ها به جاي انسان ها توسط آن ها صورت مي گيرد . از بات هاي مفيد مي توان به بات هاي جستجوگر ( خزنده ) موتورهاي جستجو اشاره كرد.
وب ربات ( وب بات ) چيست؟
ربات اينترنتي ( وب ربات ) يا به عبارت ساده تر بات، نرم افزاري كاربردي است كه به منظور انجام كارهاي خودكار در اينترنت طراحي شده است. ربات هاي اينترنتي بيشتر جهت انجام كارهاي ساده، تكراري و با حجم زياد، برنامه نويسي مي شوند. منظور از حجم زياد كارها، كارهايي هستند كه ميزان آنها به قدري زيادي است كه انجام دادن آنها از عهده انسان خارج است. بيشترين استفاده از ربات هاي اينترنتي در موتورهاي جستجوگر اينترنت است. بات هاي موتورهاي جستجو در صفحات مختلف وبسايت ها مي چرخند و مطالب آنها را براي فهرست بندي در منابع موتورهاي جستجو ليست مي كنند. البته وب مسترها با تنظيم كردن فايلي به اسم robots.txt در زمان طراحي سايت، مي توانند دسترسي بات ها به مطالب آن را كنترل ( محدود ) كنند. بات هايي مثل بات هاي موتورهاي جستجو جز بات هاي خوب حساب مي شوند، ولي برخي از اوقات طراحي بات ها براي مقاصد مخرب صورت مي گيرد.
ضرورت ساخت و استفاده از بات ها:
همان طور كه گفته شد بات ها كارهاي با حجم بالا را به راحتي انجام مي دهند. (مثلا اضافه كردن يك الگوي خاص به 1000 مقاله كه در يك رده هستند.) انجام دادن اين كارها توسط نيروي انساني منطقي نيست، زيرا زمان بسيار زيادي مي برند.
مراحل ساختن و گسترش دادن يك بات:
A- ايده كلي از عملكرد بات:
قبل از هر چيز نياز است كه بدانيم يك بات براي انجام چه كار يا كارهايي طراحي مي شود. بايد اين مساله را نيز در نظر داشت كه قبلا باتي با توانايي هايي كه مي خواهيم طراحي شده يا نه.
B- مشخصات بات:
بعد از به دست آوردن يك ايده كلي، نياز به نوشتن مشخصات بات داريم. تمام مشخصات و اين كه بات دقيقا چه كارهايي را انجام خواهد داد بايد نوشته شوند. هميشه مشورت كردن با افراد ( كارمنداني كه كارهاي مشابه بات را قبلا انجام مي داده اند، ) براي تكميل نوشتن تمام جزييات مربوط به بات مفيد است. در بيشتر موارد مشخصات بات شامل نكات كلي زير است:
بات مخرب نباشد: به اين معني كه كارهايي كه ممكن است مخرب در نظرگرفته شوند، انجام نخواهد داد.
بات مفيد باشد: عمليات انجام شده توسط بات مفيد باشند. از لحاظ كميت تعداد بيشتر از كارها نسبت به نيروي انساني انجام گيرد و كيفيت كارها هم بيشتر شود. ( درصد خطا كمتر شود. )
بات منابع ميزبان ( server ) را اشغال نكند: بات نبايد به صورتي برنامه نويسي شود كه منابع حجمي سرور را اشغال كند و باعث كند شدن سيستم شود.
-C پياده سازي- برنامه نويسي بات:
بعد از مشخص شدن خصوصيات بات و طرح ريزي كلي ساختار آن، لازم است كه اين عمليات به شكل كد نوشته شوند. اين مرحله به وضوح تخصصي ترين قسمت طراحي بات است. در اين مرحله برنامه نويس انتخاب مي كند كه با چه زباني برنامه نويسي بات را انجام دهد. بات ها تقريبا با همه زبان هاي برنامه نويسي قابل طراحي هستند. انتخاب زبان برنامه نويسي، بستگي به آشنايي و تسلط برنامه نويس به يك زبان خاص دارد. در اينجا به چند زبان برنامه نويسي، كه براي نوشتن بات ها نيز مورد استفاده قرار مي گيرند، اشاره مي كنيم:
1- Microsoft.NET Framework:
چارچوب دات‌نت ( Microsoft.NET Framework ) يك فناوري نرم‌افزاري است كه بر روي تمامي ويرايش‌هاي سيستم‌عامل ويندوز مايكروسافت قابل اجراست و در سيستم ‌عامل‌هاي ديگر از جمله لينوكس و مكينتاش نيز وارد شده است. دات نت باعث شد كه قدرت برنامه نويسي در زبانهاي تحت اين چارچوب يكسان شود و تفاوت فقط در نوع كد نويسي باقي بماند.
2- PHP:
يك زبان برنامه‌نويسي است كه براي طراحي وب توسعه يافته‌است، اما مي‌توان از آن به عنوان يك زبان عمومي نيز استفاده‌كرد. كدهاي پي‌اچ‌پي توسط يك سرور وب كه نرم‌افزار پي‌اچ‌پي بر روي آن نصب باشد تفسير مي‌شوند. دستورهاي اين زبان مي‌توانند به صورت مستقيم در درون كدهاي اچ‌تي‌ام‌ال (زبان نشانه گذاري ابر متني ياHTML ) قرار بگيرند.
JavaScript -3:
جاوا اسكريپت يك زبان برنامه نويسي مبتني بر شي است. اگر چه ساختار اين زبان به جاوا شباهت دارد، با اين وجود جاوا اسكريپت با زبان جاوا ارتباطي ندارد. كاربرد گسترده اين زبان در سايت ها و صفحات اينترنتي مي‌باشد و به كمك اين زبان مي‌توان به اشياء داخل صفحات HTML دسترسي پيدا كرد و آنها را تغيير داد.
D- تست كردن بات:
بعد از اتمام برنامه نويسي، روي ربات تست انجام مي شود تا مشخص شود كه به درستي هدف مورد نظر را اجرا مي كند يا نه. در صورت عدم عملكرد صحيح، برنامه نويس كد هاي نوشته شده را بازنگري مي كند و به رفع اشكالات مي پردازد.
E- ذخيره اطلاعات بات:
در صورت عملكرد موفق بات، اطلاعات بات كه شامل مراحل طراحي و نحوه كدنويسي مي شود، براي ارتقاي عملكرد ربات در آينده ذخيره و نگه داري مي شود.
جمع بندي:
بات ها به طور كلي 60 درصد ترافيك اينترنت را در اختيار دارند، به اين معني كه بيشتر مشاهدات وبسايت ها توسط آن ها صورت مي گيرد تا انسان ها. از بات هاي مفيد مي توان به بات هاي جستجوگر ( خزنده ) موتورهاي جستجو اشاره كرد. براي مثال گوگل-بات به منظور كمك به بهينه سازي سئو سايت ها طراحي شده است. ربات هاي مخرب حدود 35 درصد حجم اينترنت را در اختيار دارند. اين ربات ها بيشتر اوقات به وسيله هكرها ايجاد مي شوند و به انجام كارهاي ساده و تكراري جهت مصرف نمودن پهناي باند كاربران و سرقت اطلاعات شخصي مي پردازند. پركاربردترين تكنيك مقابله با بات هاي مخرب، استفاده از كد CAPTCHA است. اين كد براي تفكيك بين كاربر انسان و ربات هاي ساده درخواست مي شود. CAPTCHA متن رمزگذاري شده اي است كه براي كاربران انساني قابل مشاهده است.
بعضي از ربات ها با كاربران سرويس هاي اينترنتي ارتباط برقرار مي كنند. اين ارتباط مي تواند از طريق واسط هاي وب مثل ربات هاي فيس بوك و بات هاي توييتر باشد. اين ربات هاي گفتگوكننده به افراد امكان مي دهند سوالاتي را به زبان انگليسي پرسيده و سپس يك پاسخ مناسب ارائه مي دهند. ربات ها مي توانند كارهاي بسياري را مديريت كنند. از جمله مي توان به گزارش آب و هوا، اطلاعات كدپستي و ... اشاره نمود. برخي ديگر از ربات ها صرفا جنبه سرگرمي دارند. ربات ها در زمينه گردشگري هم بسيار به كار مي آيند. از جمله بات هايي كه به جمع آوري اطلاعات پروازها، هتل ها و مقاصد گردشگري مي پردازند. وب سرويس هاي گردشگري در برخي موارد با استفاده از اطلاعات جمع آوري شده توسط بات ها، خدمات رزرواسـيون آنلاين پرواز، هتل و ... را در اختيار كاربران مي گذارند. در مورد استفاده از ربات ها در امور تجاري بحث ها و اختلاف نظرهاي فراواني وجود دارد.



:: برچسب‌ها: طراحی سایت , بهینه سازی سئو , رزرواسیون آنلاین پرواز , وب سرویس های گردشگری ,
:: بازدید از این مطلب : 99
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 مرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسین کناره

وب سرويـس هاي پرواز چگونه كار مي كنند و آشنايي با مراحل راه اندازي آنها

امروزه مسافران جهت تهيه بليط هاي پروازهاي خود عمدتا از سايت هاي گردشگري استفاده مي كنند. مراجعات حضوري جهت خريد بليط به سرعت رو به كاهش مي باشد. از اين رو مجموعه هاي گردشگري جهت ارائه چنين خدماتي نيازمند به يك وب سرويس پرواز هستند كه در ادامه شما را بيشتر با آنها آشنا مي كنيم.
وب سرويس چيست؟
وب سرويس ها به صورت كلي نرم افزار هاي آنلايني هستند كه از سرويس دهنده ( كارگزار ) از طريق كدهاي قابل تعريف ( Xml يا Json ) خدمات مورد نظر سرويس گيرنده را ارائه مي كند. سرويس گيرنده از طريق كدهاي تعريف شده در قالب درخواست و پاسخ (Response & Request) خدمات مورد نظر خود را دريافت مي كند.
وب سرويس هاي پرواز چگونه كار مي كنند؟
در ادامه نحوه عملكرد درخواست ها و پاسخ هاي وب سرويس پرواز را شرح مي دهيم.
در وب سرويس هاي پرواز درخواستهاي اوليه شامل مواردي چون مبدا، مقصد، تاريخ حركت، تاريخ برگشت، كلاس پرواز، تعداد بزرگسال و ... مي باشد و پاسخ هاي اوليه از كارگزار شامل پروازهاي موجود نسبت به درخواست اعلام شده است. ( لازم به ذكر است نحوه نمايش اطلاعات توسط تيم برنامه نويس اجرا كننده وب سرويس ساخته مي شود و كارگزار اطلاعات را صرفا به صورت كد ارسال مي كند. ) پس از انتخاب پرواز مورد نظر درخواست دوم ارسال مي شود كه شامل اطلاعات پرواز انتخاب شده و مشخصات مسافران مي باشد. در واكنش دوم توسط كارگزار در صورت صحت اطلاعات ارسال شده، بليط issue شده و كارگزار منتظر درخواست سوم و نهايي خواهد بود. در درخواست سوم و نهايي در صورت تكميل مراحل پرداخت درخواست صدور بليط ارسال مي شود و كارگزار نيز در نهايت بليط را ارسال مي كند.
اين روند كلي وب سرويس هاي گردشگري مربوط به پرواز هاست و بسته به نوع وب سرويس، خدمات و اطلاعات با هم تفاوت هايي دارند. براي مثال يكي از گزينه هاي موجود، وب سرويس آمادئوس ( Amadeus ) مي باشد و اين وب سرويس فروش هاي انجام شده شما را بر روي استاك هاي پروازي ( Airline Stock ) مجموعه گردشگري شما اضافه مي كند. به اين معني كه در پنل فروش شما، خريد هاي انجام شده چه به صورت حضوري و چه به صورت آنلاين در فهرست استاك هاي شما اضافه مي شود. از ديگر وب سرويس هاي خارجي مي توان به وب سرويس ياتي (Iati) اشاره نمود. همچنين وب سرويس هاي داخلي نيز وجود دارند كه مي توان به وب سرويس ماهان، وب سرويس ايران اير و وب سرويس ايران ايـر تور اشاره كرد.
چگونه وب سرويس پرواز خود را راه اندازي كنيم؟
براي اينكه شما بتوانيد وب سرويس پرواز داشته باشيد ابتدا بايد طي تحقيق و بررسي، كارگزار مورد نظر خود را انتخاب كرده و مراحل دريافت وب سرويس را با آنها آغاز كنيد. مجموعه گردشگري شما براي گرفتن چنين خدماتي نياز به اخذ بند الف دارد. كارگزار هاي پرواز از شركت شما درخواست هاي متفاوتي خواهند داشت. براي مثال عمدتا از شما ضمانتنامه بانكي با مبالغ متفاوت ( در برخي موارد 200 ميليون تومان و برخي ديگر بدون نياز به مبلغ ضمانت ) را درخواست خواهند كرد. همچنين مبلغي را نيز به عنوان هزينه ارائه خدمات ( Setup fee ) درخواست مي كنند. ( اين هزينه مي تواند از 0 تا بيش از 30 ميليون تومان متغير باشد. ) شما بايد تيم اجرا كننده وب سرويس خود را به كارگزار معرفي نماييد، زيرا عمده كارگزار ها تيم آي تي را خواهند پذيرفت كه از آنها گواهينامه ( Certificate ) اجراي وب سرويس را داشته باشد. پس از طي مراحل مورد نياز با كارگزار مورد نظر شما، آن ها كد هاي نمونه ( Code samples ) را در اختيار شما قرار مي دهند تا به تيم اجرا كننده خود ارائه كنيد. برنامه نويسان با تجزيه و تحليل كدها به شما زمان و هزينه را اعلام مي كنند و شما مي توانيد پروژه خود را شروع كنيد. احتمالا تاكنون به اين موضوع پي برده ايد كه براي اجراي وب سرويس خود مي بايست بودجه قابل توجهي را در نظر بگيريد.
يكي از راهكارهاي مناسب، گرفتن وايت ليبل (White label) از ديگر شركت ها مي باشد. كه ويژگي هاي آن به شرح زير مي باشد :
مزايا : عدم نياز به پرداخت هزينه هاي زياد، عدم نياز به تعهد در قبال پشتيباني و خدمات، سرعت بالا در راه اندازي پس از عقد قرارداد.
معايب : از دست دادن درصدي از مبالغ فروش، ورود مبالغ فروش به حساب شركت اصلي و تسويه حساب با آنها در دوره هاي ماهانه يا هفتگي يا ... و ورود به صفحه ( Domain or Sub Domain ) متفاوت هنگام رزرواسيون آنلاين توسط مشتري، كه در برخي موارد باعث كم شدن اعتماد مي شود.



:: برچسب‌ها: وب سرویس پرواز , وب سرویس های گردشگری , یاتی , رزرواسیون آنلاین , وایت لیبل ,
:: بازدید از این مطلب : 44
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 مرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسین کناره

آشنايي با گروه هتل بدز ( Hotelbeds ) و بررسي روند موفقيت اين شركت در زمينه گردشگري

شركت هتل بدز ( Hotelbeds ) در سال 2001 در اسپانيا فعاليت خود را آغاز نمود. اين شركت ليست عظيمي از هتل هاي فعال در سراسر جهان را در اختيار دارد. هتل بدز با استفاده از وب سرويس هاي گردشگري، خدمات رزرواسيون آنلاين هتل و ... را ارائه مي كند.
معرفي شركت هتل بدز:
شركت هتل بدز ( Hotelbeds ) در سال 2001 در اسپانيا فعاليت خود را آغاز نمود. اين شركت ليست عظيمي از هتل هاي فعال در سراسر جهان را در اختيار دارد. هتل بدز با استفاده از وب سرويس هاي گردشگري، خدمات رزرواسيون آنلاين هتل و ... را ارائه مي كند. اين شركت خدمات مختلفي از جمله رزرواسيون هتل ( تا سقف 5 ستاره ) را ارائه مي كند. در كنار خدمات رزرواسيون، سرويس هايي مثل خدمات حمل و نقل ( اجاره دادن ماشين )، فروختن بليت فستيوال ها و همچنين فراهم نمودن امكانات گشت و گذار را براي مشتريان انجام مي دهد.
مروري بر روند رشد هتل بدز در 15سال اخير:
در سال 2001 شركت هتل بدز به طور رسمي ثبت و راه اندازي شد.
در سال 2003 سايت bedsonline كه رزورواسيون هتل و خدمات مربوط به حمل و نقل و ... را انجام مي دهد راه اندازي كرد. همچنين سايت INTERCRUISES كه مربوط به خدمات مسافرت هاي دريايي است ( از جمله رزرواسيون اتاق در كشتي هاي مجلل )، در همين سال آغاز به كار كرد.
در سال 2004 شريك رسمي easyJet ( شركت ارائه دهنده ي سرويس هاي هواپيمايي ) شد و خدمات خود را با سرويس هاي easyJet مطابق كرد.
در سال هاي 2006 و 2007 پيشرفت زيادي در زمينه ي گسترش مقصدها به سمت آسيا و همچنين اجاره دادن ماشين در محل هاي اقامت توريست ها، توسط هتل بدز صورت گرفت.
از 2008 تا 2010 با توجه به رشد عمده تعداد كاربران آنلاين، هتل بدز روي توسعه ي جهاني سرويس هايش تمركز كرد.
سال 2013 اقدامات مهمي براي راحت تر گرفتن ويزا و پرداخت هاي آنلاين انجام شد.
از جمله كار هايي كه در 2014 انجام شد ساختن سايت TUI Group است كه از نظر طـراحي سايت گردشگري، از بهترين وبسايت هاي گردشگري جهان حساب مي شود.
در سال 2015 سايت hotelbedsGROUP راه اندازي شد.
گروه هتل بدز هم اكنون در 37 كشور دنيا، داراي 153 شعبه مي باشد. در سرورهاي هتل بدز تاكنون بيش از 120,000 هتل در 185 كشور دنيا ثبت شده اند. همچنين اين عدد براي آژانس هاي مسافرتي بيش از 35000 مي باشد. تعداد ماشين هاي قابل اجاره كردن ( در 150 كشور دنيا ) 142,000 ذكر شده است. اين اعداد به خوبي نشان دهنده قدرت بالاي هتل بدز در ارائه ي خدمات گردشگري مي باشد.
نگرش كلي شركت هتل بدز به موضوع سفر:
هتل بدز در زمينه مسافرت ايده هاي خاص خود را دارد. از جمله اين كه مسافرت را براي همه افراد در يك قالب نمي بيند و معتقد است كه سفر براي هر شخص بايد به شكل خاص او باشد. به همين خاطر همواره مسافرت ها و برنامه هاي پيشنهادي براي آن ها در حال تغيير است ( همان طور كه شخصيت افراد مختلف با هم تفاوت دارد. ) از ديدگاه هتل بدز مسافرت، صرفاً عبور از نقطه ي (الف) و رسيدن به نقطه ي (ب) نيست! بلكه شامل گشت و گذار، تجارب جديد و همچنين به اشتراك گذاشتن آن ها با ديگران مي باشد. در واقع شعار هتل بدز تغيير دادن آينده سفرهاست.



:: برچسب‌ها: وب سرویس های گردشگری , رزرواسیون آنلاین , طراحی سایت گردشگری , ,
:: بازدید از این مطلب : 35
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 مرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسین کناره

آشنايي با شركت و وب سـرويس پرواز ميستي فلاي (Mystifly)

شركت ميستي فلاي ارائه دهنده خدمات هوايي است كه پروازهاي بيش از 900 شركت هواپيمايي را به صورت رزرواسيون آنلاين و فروش ارائه مي كند و برنده جايزه بيشترين فروش آنلاين پرواز در سال 2015 مي باشد.
معرفي شركت ميستي فلاي (Mystifly)
مقر اصلي شركت ميستي فلاي در سنگاپور مي باشد و در سال 2009 تاسيس شده است. ميستي فلاي اكنون يكي از بزرگترين ارائه كنندگان خدمات B2B پرواز در سرار جهان مي باشد. از جمله ويژگي هايي كه باعث موفقيت اين شركت مي باشد، قيمت مناسب و رقابتي پروازهاي ارائه شده توسط آنها است.
با مراكز فروش در بيش از 70 كشور دنيا و با ارائه پروازهاي بيش از 900 شركت هواپيمايي، امروزه ميستي فلاي توانسته در بازارهاي بزرگي مانند آمريكا، انگليس، سنگاپور، هند، برزيل و استراليا نقش مهمي داشته باشد. ميستي فلاي با بهره بردن از يكي از قوي ترين وب سرويس هاي گردشگري و ارائه خدمات رزرواسيون آنلاين بليط، تاكنون بيش از 2500 مشتري در بيش از 60 كشور داشته است.
نحوه ارائه خدمات شركت ميستي فلاي:
شركت ميستي فلاي در دو سطح متفاوت خدمات خود را به مشتريان ارائه مي كند كه در ادامه با آنها آشنا خواهيد شد :
  • My Fare Box
  • One point
- My Fare Box :
اين نوع خدمات شامل ارائه دسترسي به پنل كاربري آنلاين MyFareBox جهت مجموعه هاي گردشگري مي باشد (دريافت sign). اين روش به صورت B2B مي باشد و براي خريد پروازهاي ارائه شده توسط ميستي فلاي از اين پنل آنلاين و ارائه به مشتريان مناسب مي باشد. از ويژگي هاي آن مي توان به استفاده از ارزهاي متفاوت، پشتيباني از GDS هاي گوناگون ، استفاده از اكثر روشهاي پرداخت و پشتيباني 24 ساعته اشاره نمود.
- One Point :
One Point نام خدمات وب سرويس (API) ميستي فلاي مي باشد كه براي ارائه خدمات به صورت B2C مناسب است. اين وب سرويس از طريق كدهاي XML قابل تعريف است و طبق استاندارد وب سرويسها از SOAP، WSDL و UDDI تشكيل شده است و از Framework هاي زير قابل پياده سازي مي باشند:
  • Microsoft .NET Framework
  • Java with Apache Axis
  • PHP with the Soap Extension
از ويژگي هاي وب سرويس ميستي فلاي مي توان به مواردي چون نرخهاي پايين به خصوص در پروازهاي SOTO ، ارائه اطلاعات بار مربوط به هر شركت هواپيمايي، نمايش اطلاعات اضافي پروازها مانند نرخ غذاها و خدمات درون پرواز يا اضافه بار ... و قابليت رزرو همزمان 5 برنامه سفر براي يك مسافر اشاره نمود.
وب سرويس پرواز ميستي فلاي قابليت پياده سازي بر روي سيستم هاي Back office را دارد. همچنين در طراحي اپليكيشن موبايل گردشگري ( رزرو آنلاين بليط ) و يا در طـراحي سايت گردشگري، مي توان از آن استفاده نمود.



:: برچسب‌ها: رزرواسیون آنلاین , وب سرویس های گردشگری , طراحی اپلیکیشن موبایل , طراحی سایت گردشگری , وب سرویس پرواز ,
:: بازدید از این مطلب : 39
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 مرداد 1396 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 8 صفحه بعد